Partnerzy serwisu:
Komunikacja

Ozorków: A jednak koniec łódzkiej linii Z46?

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Sultof
GMV

Data publikacji:
19-01-2022
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

KOMUNIKACJA
Ozorków: A jednak koniec łódzkiej linii Z46?
fot. Kasper FiszerAutobus zastępczy Z46
Podłódzkie gminy przygotowały porozumienie w sprawie wydłużenia zgierskiej linii nr 10 do Ozorkowa. Prawdopodobnie oznacza to likwidację autobusowej komunikacji zastępczej Z46. Zmiany mogą wejść w życie już w najbliższych tygodniach i przyniosą znaczący spadek częstotliwości.

Jak poinformował niedawno Urząd Marszałkowski Województwa Łódzkiego, prezydent Ozorkowa Jacek Socha zapewnił, że miasto pracuje nad koncepcją zmian organizacji komunikacji autobusowej, by ta była lepiej dopasowana do potrzeb pasażerów korzystających z pociągów Łódzkiej Kolei Aglomeracyjnej. W związku z tym, że obecnie do Ozorkowa dociera wyłącznie autobusowa linia Z46 zastępująca nieczynną od 2018 r. linię tramwajową, musi to oznaczać zmiany właśnie w zakresie funkcjonowania połączeń w kierunku Zgierza.

Już nie Łódź, a Zgierz zorganizuje transport na trasie dawnego 46

Na stronach internetowych miasta Zgierza pojawił się projekt porozumienia międzygminnego, który zdaje się potwierdzać ten kierunek zmian. Miałyby w nim uczestniczyć miasta Zgierz i Ozorków oraz wiejskie gminy o tych samych nazwach obejmujące tereny niezurbanizowane. Miejscowości miałaby łączyć linia organizowana już nie przez miasto Łódź, a przez Miejskie Usługi Komunikacyjne w Zgierzu.

Linia Z46 miałaby zostać zastąpiona przez wydłużoną zgierską „dziesiątkę”. Dokument nie wskazuje przy tym jasno, że organizowane przez Łódź połączenie miałoby przestać funkcjonować, ale jeszcze w zeszłym roku podłódzkie samorządy wstępnie zapowiadały taki właśnie wariant. Linia 10 zaczynałaby się w Ozorkowie na skrzyżowaniu Sikorskiego z Pogodną, a kończyłaby się na pętli pod zgierskim dworcem kolejowym. Pomiędzy miastami przebieg pozostałby zaś niezmieniony.

Tramwaj kursował co 20 minut, autobus pojedzie trzy razy rzadziej?


Załączony do projektu porozumienia rozkład jazdy opatrzony jest datą ważności od 1 lutego tego roku, zmiany mają więc szanse wejść w życie bardzo szybko. Poza przeniesieniem obu krańców nowy grafik połączeń ma przynieść pasażerom także radykalny spadek częstotliwości. Dziś Z46 kursuje raz na pół godziny, „dziesiątka” realizowałaby zaś mniej więcej jeden kurs na godzinę we wszystkie dni tygodnia. Przypomnijmy, że tramwajowe 46 pojawiało się na przystankach raz na 20 minut, a zaledwie kilkanaście lat temu – nawet co 16 minut.

Poza tym dziś dodatkowo na krótszej trasie pomiędzy centrum Zgierza a peryferyjną dzielnica Proboszczewice kursuje linia 10, która uzupełnia rozkład jazdy Z46. Realny spadek częstotliwości na odcinku miejskim byłby więc jeszcze bardziej odczuwalny. Pasażerowie chcący dojechać do Łodzi musieliby zaś skasować dwa oddzielne bilety: zgierski na odcinku Ozorków – Zgierz i łódzki na odcinku Zgierz – Łódź.
Partnerzy działu

Sultof
GMV

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5