Miejski Zakład Komunikacji w Toruniu otworzył oferty w przetargu na dostawę 12 używanych autobusów niskopodłogowych klasy MAXI, zasilanych olejem napędowym. Postępowanie ma charakter sektorowy i dotyczy pojazdów o długości od 11,5 do 12,2 metra, które mają spełniać normę emisji spalin Euro VI.
Zamówienie wpisuje się w działania toruńskiego przewoźnika na rzecz utrzymania sprawnej i nowoczesnej floty. MZK zakłada pozyskanie pojazdów spełniających współczesne normy emisji i wyposażonych w rozwiązania zapewniające komfort oraz bezpieczeństwo podróży.
Otwarcie ofert
Do udziału w postępowaniu zgłosiło się dwóch oferentów. Pierwszą ofertę złożyła spółka RAFATEX Sp. z o.o. z Nowego Sącza, proponując cenę 6 951 960 zł brutto. Drugą złożyło konsorcjum firm ze Świętochłowic – MIKO Mariusz Kozieł oraz MAG Magdalena Czaja, które wyceniło realizację zamówienia na 6 302 520 zł brutto.
Tymczasem, zgodnie z informacją przekazaną 2 października, MZK Toruń zamierza przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia 5 904 000 zł brutto. Oznacza to, że obie oferty przekraczają budżet zamawiającego – tańsza o blisko 400 tys. zł, a droższa o ponad milion. Pozostaje nam zatem czekać na decyzję, czy przetarg zostanie unieważniony, czy też spółka wygospodaruje na zakup autobusów dodatkowe środki.
Specyfikacja techniczna
Warto przypomnieć, że zgodnie z warunkami przetargu, toruński przewoźnik oczekuje dostawy pojazdów zarejestrowanych po raz pierwszy nie wcześniej niż w 2014 r. i z przebiegiem poniżej 950 tys. km. Autobusy muszą być w pełni niskopodłogowe, pochodzić od jednego producenta i być przystosowane do potrzeb osób z niepełnosprawnościami.
Zamawiający wymaga układu drzwi 2-2-2 o szerokości 1100-1250 mm, klimatyzacji całopojazdowej, ogrzewania, monitoringu wizyjnego oraz silnika wysokoprężnego o mocy co najmniej 200 kW i pojemności minimum 6,6 l. Każdy pojazd ma pomieścić co najmniej 85 pasażerów, w tym 28 na miejscach siedzących.
Oferty oceniane będą według kryteriów: cena – 80% oraz parametry techniczne – 20%. Wśród tych ostatnich punktowane jest m.in. spełnienie dodatkowych wymagań dotyczących silnika (pojemność 9–11 l), rodzaju osi przedniej, konstrukcji szyby przedniej oraz unifikacji skrzyni biegów z tymi stosowanymi już w Toruńskich autobusach marki Voith.
Na realizację zamówienia wykonawca będzie miał cztery miesiące od podpisania umowy.
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem
zgody na:
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w
Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów
zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w
Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji
handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu
w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z
siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.