Partnerzy serwisu:
Komunikacja

Otwarcie ofert na kolejne wodorowce dla Rzeszowa

Dalej Wstecz
Partner działu

Sultof

Data publikacji:
10-04-2025
Ostatnia modyfikacja:
10-04-2025
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

KOMUNIKACJA
Otwarcie ofert na kolejne wodorowce dla Rzeszowa
fot. Solaris Bus & CoachUrbino 12 hydrogen
PKS Rzeszów pod koniec marca otworzyło oferty na dostarczenie 20 autobusów napędzanych wodorem, ale wciąż nie ogłosiło zwycięzcy przetargu i ciągle nie ma widoków na dostarczenie surowca do ich napędzania. Tymczasem otwarte zostały również oferty na dostarczenie 6 autobusów o niemalże takich samych parametrach. Kto wziął udział w postępowaniu?

Przedsiębiorstwo Komunikacji Samochodowej w Rzeszowie prowadzi przetarg na dostarczenie 6 autobusów zeroemisyjnych wodorowych zasilanych energią elektryczną o przebiegu nie większym niż 1500 kilometrów. Zamówienie realizowane jest w ramach przedsięwzięcia objętego wsparciem bezzwrotnym z planu rozwojowego nr KPOD.09.05-IW.02-001/24 – przedsięwzięcie pn. „Zakup autobusów zeroemisyjnych wraz z infrastrukturą ładowania przez operatora publicznego transportu zbiorowego PKS w Rzeszowie S.A.” w ramach Inwestycji: E1.1.2 Zero- i niskoemisyjny transport zbiorowy (autobusy) Krajowego Planu Odbudowy i Zwiększania Oporności.

W przetargu wpłynęły aż trzy oferty. Najtańsza należy do firmy Solaris, który wycenił swoje usługi na kwotę 21 918 600 złotych brutto. Drugi w kolejności okazał się Daimler Buses, oferując cenę 22 818 960 złotych brutto. Najdroższą propozycję złożyła w postępowaniu firma PAK-PCE Polski Autobus Wodorowy w wysokości 26 254 172,88 złotych brutto. Warto zaznaczyć, że budżet PKS w Rzeszowie wynosi w tej inwestycji 250 920 00 złotych brutto, zatem w założonej przez spółkę kwocie mieszczą się tylko dwie firmy – Solaris i Daimler.

Specyfikacja techniczna autobusów i inne warunki

Przypomnijmy, że według wymagań PKS w Rzeszowie autobusy powinny mieć od 11,5 do 12,5 metra długości, do 2,55 metra szerokości oraz maksymalnie 3,5 metra wysokości. Wymaganych jest minimum 70 miejsc dla pasażerów, w tym co najmniej 30 siedzących. Oczekuje się co najmniej dwojga drzwi w układzie 2-2-0 lub 2-2-2 zamykanych do wewnątrz.

Zamawiający wymaga jednego silnika umieszczonego centralne lub dwóch identycznych silników umieszczonych w osi napędowej. Całkowita moc znamionowa silnika to minimum 140 kW netto w przypadku silnika centralnego. Całkowita moc znamionowa 2 silników to minimum 120 kW netto w przypadku silników zamontowanych w osi napędowej. Dla zamawiającego ważna jest możliwość eksploatacji w temperaturze od - 30°C do +40°C. Zalecane jest również wyposażenie układu sterującego pracą silnika elektrycznego w funkcję ograniczenia prędkości maksymalnej autobusu do 80km/godz.

Autobus musi także być wyposażony w ogniwo paliwowe o mocy minimum 55 kW zasilane wodorem, zapewniające zasięg autobusu co najmniej 300 km na jednym tankowaniu oraz w przyłącze do tankowania wodoru typu TN-1 H2 High-Flow lub równoważne.

Autobusy oczywiście będą również wyposażone w klimatyzację, wentylację i ogrzewanie, a także system informacji pasażerskiej i monitoring. Zamawiający oczekuje też gwarancji całopojazdowej na okres minimum 60 miesięcy bez limitu przebiegu.

Wśród kryteriów oceny ofert znajdzie się przede wszystkim cena (60%), a także ocena techniczna (30%) oraz warunki gwarancji (10%).

Termin realizacji zamówienia wynosi 14 miesięcy od zawarcia umowy i nie później niż do 05.06.2026 r., co oznacza, że teoretycznie dosyć szybko powinniśmy poznać wyniki przetargu. W dalszym ciągu jednak nie wiemy, z jakiego źródła PKS Rzeszów będzie pozyskiwać wodór do napędzania zarówno tych 6 autobusów, jak i pozostałych 20, które są przedmiotem drugiego przetargu.
Partner działu

Sultof

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Wiemy, kto dostarczy 20 wodorowców do Rzeszowa

Komunikacja

Wiemy, kto dostarczy 20 wodorowców do Rzeszowa

Paulina Piziorska 28 kwietnia 2025

Konin na kolejnych wodorowych zakupach

Komunikacja

Konin na kolejnych wodorowych zakupach

Przemysław Farsewicz 17 kwietnia 2025

Piła od dwóch lat zainteresowana wodorem

Komunikacja

Piła od dwóch lat zainteresowana wodorem

Paulina Piziorska 14 kwietnia 2025

Kolejne autobusy wodorowe dla Rybnika

Komunikacja

Kolejne autobusy wodorowe dla Rybnika

Paulina Piziorska 08 kwietnia 2025

MEGA otwarcie ofert w Bielsku-Białej

Komunikacja

MEGA otwarcie ofert w Bielsku-Białej

Paulina Piziorska 04 kwietnia 2025

Zobacz również:

Wiemy, kto dostarczy 20 wodorowców do Rzeszowa

Komunikacja

Wiemy, kto dostarczy 20 wodorowców do Rzeszowa

Paulina Piziorska 28 kwietnia 2025

Konin na kolejnych wodorowych zakupach

Komunikacja

Konin na kolejnych wodorowych zakupach

Przemysław Farsewicz 17 kwietnia 2025

Piła od dwóch lat zainteresowana wodorem

Komunikacja

Piła od dwóch lat zainteresowana wodorem

Paulina Piziorska 14 kwietnia 2025

Kolejne autobusy wodorowe dla Rybnika

Komunikacja

Kolejne autobusy wodorowe dla Rybnika

Paulina Piziorska 08 kwietnia 2025

MEGA otwarcie ofert w Bielsku-Białej

Komunikacja

MEGA otwarcie ofert w Bielsku-Białej

Paulina Piziorska 04 kwietnia 2025

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5
x