Partnerzy serwisu:
#Wojna Rosja - Ukraina - zobacz serwis specjalny!
Przestrzeń

Otrokovice w Czechach przedłużają sieć trolejbusową

Dalej Wstecz
Autor:

Przemysław Farsewicz

Data publikacji:
2022-01-16 10:00
Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Otrokovice w Czechach przedłużają sieć trolejbusową
fot. MJ
Do wiosny 2022 roku planowane jest przedłużenie linii trolejbusowej w Otrokowicach koło Zlina. Spółka Elektroline rozwiesi łącznie 900 metrów drutów nad ulicami Osvobození i Komenského, gdzie słupy trakcyjne ustawiono już w latach 90. XX w.

Mimo wcześniejszych zapowiedzi, prace w Otrokowicach nie rozpoczęły się jesienią 2021 roku. Rozpoczną się dopiero w tym roku. Umowa z Elektroline, jako jedynym oferentem, została podpisana 22 października 2021 roku, tuż przed zbliżającą się zimą. W przetargu praska spółka obniżyła cenę z szacunkowych 10,8 mln czeskich koron do 10,72 mln czeskich koron. Za inwestycję odpowiada operator DSZO, który zarządza komunikacją miejską w Zlinie i Otrokowicach.

Postępowanie przetargowe nie miało szczęścia. Wykonawcę udało się wyłonić dopiero w trzecim podejściu. W poprzednich przypadkach zamawiający unieważniał przetarg. W pierwszym – bez podania przyczyny, a w drugim ze względu na unieważnienie jednej oferty.

Zgodnie z zawartą umową na roboty, prace mają się zakończyć do 15 kwietnia 2022 roku. Powstanie 978 metrów nowej sieci trolejbusowej, a kolejnych 308 metrów istniejącej linii zostanie zmodernizowane. W większości linie jezdne zawisną na dotychczasowych słupach, a tylko na nielicznych fragmentach będą potrzebne nowe konstrukcje. Łącznie postawionych będą 23 podpory. Nastąpi przedłużenie odcinka sieci trolejbusowej od poczty w Otrokowicach do Pensjonatu Sokolovny, który znajduje się na ulicy Komenského przy skrzyżowaniu z tr. Tomáša Baty. Pierwotnie rozważano przedłużenie linii do wiaduktu nad linią kolejową w pobliże dzielnicy przemysłowej i zakładu energetycznego, jednak wciąż nie rozstrzygnięto ostatecznego kształtu skrzyżowania ulic Komenského i Nadjezd, które miałoby przybrać prawdopodobnie formę ronda.

Zlín chce w przyszłości podążać ścieżką trolejbusów z bateriami, zwłaszcza ze względów ekonomicznych. – Takie pojazdy obsługiwałyby niektóre peryferyjne odcinki sieci komunikacji miejskiej, gdzie budowa sieci trakcyjnej byłaby nieopłacalna ze względu na mniejsze natężenie ruchu – wyjaśniał w czeskiej prasie Vojtěch Cekota, rzecznik Dopravní společnost Zlín Otrokovice (DSZO). Budowa nowej sieci trakcyjnej w Otrokowicach pozwoli trolejbusom z zasilaniem bateryjnym częściej obsługiwać całą trasę istniejącej linii autobusowej nr 55 z pętlą Štěrkoviště.


fot. Google Maps

Podziel się z innymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
Zobacz również
Warszawa: Długi, jednokierunkowy Hyundai z homologacją

Przestrzeń

Warszawa: Długi, jednokierunkowy Hyundai z homologacją

Witold Urbanowicz 15 stycznia 2022

Tunel w Świnoujściu będzie gotowy później

Przestrzeń

Tunel w Świnoujściu będzie gotowy później

Elżbieta Pałys 15 stycznia 2022

 

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Rynek Lotniczy Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5