fot. Tiia Monto, lic. CC BY-SA 3.0 Wikimedia commons
MZK Oświęcim otworzył oferty w dużym przetargu na dostawy 14 autobusów o długości od 7,5 m do 12 m. W postępowaniu wystartował jedynie Solaris, ale firma nie złożyła oferty w części przetargu dotyczącej jednego pojazdu o długości 7,5 m.
Przetarg dotyczy nowoczesnych, niskopodłogowych autobusów o długości od 7,5 do 12 metrów. Ponadto będą wyposażone m.in. w klimatyzację, informacyjne tablice świetlne (3 zewnętrzne i 1 wewnętrzna oraz monitor), informację głosową, monitoring, oznakowanie przycisków wewnątrz autobusu językiem Braille'a, Wi-Fi oraz gniazda USB umożliwiające ładowanie urządzeń mobilnych.
Zamówienie jest podzielone na cztery części, w zależności od rodzaju kupowanych autobusów. Pierwsza część dotyczy jednego małego autobusu o długości 7,5 m o napędzie diesla. Na tę część zamawiający chce przeznaczyć 554 tys. zł brutto. Dostawa ma się zakończyć w ciągu 406 dni od daty podpisania umowy.
Druga część to cztery autobusy MIDI o długości do 9 m, również jeżdżące na olej napędowy. Na tę część w Oświęcimiu przeznaczono 4,08 mln zł brutto. Te cztery autobusy powinny zostać dostarczone w ciągu 238 dni od daty podpisania umowy.
Trzecia część również dotyczy dieslowskich pojazdów MIDI, ale nieco dłuższych bo 10-metrowych. MZK Oświęcim chce kupić osiem takich pojazdów i przeznaczyć na to 8,46 mln zł netto. Też powinny zostać dostarczone w ciągu 406 dni od podpisania umowy.
Wreszcie część czwarta, najciekawsza, w której chodzi o siedem autobusów standardowej długości (12 m), o napędzie hybrydowym (spalinowo-elektrycznym). Na tę część przeznaczono mniej więcej połowę środków całego zamówienia – 12,48 mln zł netto. W tym wypadku przewidziano najdłuższy termin dostaw wynoszący 525 dni.
W postępowaniu wystartował jedynie Solaris, który zdecydował się na złożenie ofert w trzech częściach, idealnie mieszcząc się w kosztorysie zamawiającego. Producent nie złożył jedynie oferty w części dotyczącej pojazdów 7,5-metrowych.
I tak Solaris wycenił autobusy MIDI o długości do 9 m na olej napędowy na kwotę 4,08 mln zł brutto. Dwa pojazdy miałyby zostać dostarczone w ciągu 22 tygodni od podpisania umowy, a kolejne dwa – w ciągu 34 tygodni od podpisania umowy. Osiem pojazdów dieslowskich o długości 10 metrów Solaris jest gotów dostarczyć za 8,85 mln zł brutto. Pierwsze trzy pojazdy miałyby przyjechać w ciągu 22 tygodni, kolejne trzy w ciągu 34 tygodni, jeden w ciągu 46 tygodni i jeden w ciągu 58 tygodni od podpisania umowy. Ostatnią część, zakładającą dostawy siedmiu autobusów standardowej długości (12 m) o napędzie hybrydowym, Solaris wycenił na 12,31 mln zł brutto. Dwa pojazdy miałyby przyjechać po 46 tygodniach, kolejne dwa po 58 tygodniach, a ostatnie trzy w ciągu 75 tygodni od podpisania umowy.
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.