MZK Oświęcim rozpisał duży przetarg na zakup taboru autobusowego składającego się z pojazdów różnych długości. To w sumie dwadzieścia autobusów, na które w Oświęcimiu chcą wydać ponad 20 mln zł. Pojazdy mają być wygodne dla osób niepełnosprawnych, a to ważne, bo w małopolskim mieście ledwie jedna trzecia autobusów jest przystosowana dla takich pasażerów.
Przetarg dotyczy nowoczesnych autobusów o długości od 7,5 do 12 metrów. Jak zaznaczono w dokumentacji przetargowej, pojazdy będą przyjazne dla wszystkich użytkowników, w tym osób niepełnosprawnych dzięki brakowi stopni wejściowych (autobusy niskopodłogowe). Ponadto będą wyposażone m.in. w klimatyzację, informacyjne tablice świetlne (3 zewnętrzne i 1 wewnętrzna oraz monitor), informację głosową, monitoring, oznakowanie przycisków wewnątrz autobusu językiem Braille'a, Wi-Fi oraz gniazda USB umożliwiające ładowanie urządzeń mobilnych.
Zamówienie jest podzielone na cztery części, w zależności od rodzaju kupowanych autobusów. W każdej z nich o wyborze oferty będzie decydować przede wszystkim cena (60 proc.), poza tym warunki techniczne i eksploatacyjne (30 proc.) oraz warunki serwisu i gwarancji (10 proc.).
Pierwsza część dotyczy jednego małego autobusu o długości 7,5 m o napędzie diesla. Na tę część zamawiający chce przeznaczyć 450 tys. zł netto. Dostawa ma się zakończyć w ciągu 406 dni od daty podpisania umowy.
Druga część to cztery autobusy MIDI o długości do 9 m, również jeżdżące na olej napędowy. Na tę część w Oświęcimiu przeznaczono 3,32 mln zł netto. Te cztery autobusy powinny zostać dostarczone w ciągu 238 dni od daty podpisania umowy.
Trzecia część również dotyczy dieslowskich pojazdów MIDI, ale nieco dłuższych bo 10-metrowych. MZK Oświęcim chce kupić osiem takich pojazdów i przeznaczyć na to 6,88 mln zł netto. Też powinny zostać dostarczone w ciągu 406 dni od podpisania umowy.
Wreszcie część czwarta, najciekawsza, w której chodzi o siedem autobusów standardowej długości (12 m), o napędzie hybrydowym (spalinowo–elektrycznym). Na tę część przeznaczono mniej więcej połowę środków całego zamówienia – 10,15 mln zł netto. W tym wypadku przewidziano najdłuższy termin dostaw wynoszący 525 dni.
Od oferentów wymagane jest doświadczenie w postaci dostaw w ciągu ostatnich trzech lat autobusów o długości i napędzie podobnych do tych w oświęcimskim zamówieniu. Odpowiednio do części pierwszej – 1, do drugiej – 2, do trzeciej – 4 i do czwartej – 3. W dokumentacji zaznaczono, że firmy mogą składać oferty więcej niż w jednej części.
Na oferty czekają w Oświęcimiu do ostatniego dnia sierpnia. Zakup autobusów jest współfinansowany z funduszy unijnych (RPO woj. małopolskiego) w ramach projektu „Poprawa jakości transportu publicznego w Oświęcimiu poprzez zakup ekologicznych autobusów”.
Zakupy bardzo się w tym mieście przydadzą. MZK Oświęcim korzysta z ponad czterdziestu autobusów, często bardzo wysłużonych, kilkunastoletnich. Ledwie jedna trzecia pojazdów jest przystosowana do przewozu osób niepełnosprawnych, nie dziwi więc, że przewoźnik podkreśla tę cechę kupowanych autobusów.
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.