Partnerzy serwisu:
Komunikacja

Oświęcim: Koniec utrudnień. Będzie reforma komunikacji?

Dalej Wstecz
Autor:

Kasper Fiszer

Data publikacji:
2019-02-25 11:00
Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Oświęcim: Koniec utrudnień. Będzie reforma komunikacji?
fot. MZK OświęcimWnętrze autobusu MZK Oświęcim
W Oświęcimiu wszystkie autobusy kursują już zgodnie z rozkładem jazdy – protestujący kierowcy wrócili ze zwolnień lekarskich do pracy. Spółka rozważa natomiast wprowadzenie zmian do układu połączeń, który nie był zmieniany przez szereg lat. Korektę siatki komunikacyjnej poprzedzać ma analiza popytu.

W połowie lutego informowaliśmy na naszych łamach o trudnej sytuacji pasażerów komunikacji miejskiej w Oświęcimiu. Część kierowców protestowała tam przeciwko działaniom dyrekcji MZK, idąc na zwolnienia chorobowe. Miejski przewoźnik odwołał więc szereg kursów, a informacja o zmianach była trudno dostępna dla pasażerów. Spółka nie odpowiedziała na razie na nasze pytania w tej sprawie, ale w zeszłym tygodniu zorganizowała konferencję prasową, na której prezes przedsiębiorstwa odniosła się do aktualnej sytuacji.

Rozkład jazdy szybko wrócił do normy

– Od [poprzedniego] poniedziałku kierowcy wracają z L4. Było ich chorych maksymalnie 28, przy czym część była rzeczywiście od dłuższego czasu obłożnie chora. Natomiast 16 osób to były te, które w mediach zapowiadały nielegalny strajk w postaci zwolnień – mówiła na spotkaniu z dziennikarzami lokalnych mediów Bożena Fraś, prezes zarządu Miejskiego Zakładu Komunikacji w Oświęcimiu. Zapewniła przy tym, że aktualnie wszystkie kursy wykonywane są zgodnie z rozkładem jazdy.

– Najtrudniej było nam w poniedziałek i w środę [11 i 13 lutego]. Musieliśmy wtedy odwołać 23 kursy, co stanowi niecałe 4 proc. wszystkich kursów wykonywanych w Oświęcimiu i na liniach podmiejskich – wyliczała prezes spółki. Ustosunkowała się także do zarzutów stawianych przez pracowników odnośnie do stanu technicznego autobusów Solaris, który miał odbiegać ich zdaniem od standardów już w momencie ich dostawy.

Układ połączeń po latach wymaga korekt

Zasugerowała ona, że gdyby pojazdy rzeczywiście nie były sprawne, nie dojechałyby z fabryki Solarisa do Oświęcimia, a ich późniejsza eksploatacja w mieście nie byłaby możliwa. – [Tymczasem] proszę zwrócić uwagę, jakie autobusy w tej chwili najczęściej są [na liniach]: to nie są stare jelcze czy DAB-y, a właśnie nowe solarisy – stwierdziła Bożena Fraś. – Nowe autobusy są naszpikowane elektroniką, jest w nich mnóstwo systemów, a one wszystkie muszą być zgrane z systemem dyspozytorskim. Jeśli systemy te nie „odpalą”, autobus nie wyjedzie z zajezdni – przekonywała.

Przedstawicielka MZK poinformowała też, że możliwe jest wprowadzenie zmian w siatce realizowanych przez spółkę połączeń. – Ja się przymierzam do analizy całego układu komunikacyjnego. Funkcjonuje on od wielu lat i na pewno wymaga poprawy: są nowe osiedla, być może są nowe potrzeby – argumentowała. – Żeby jednak ten układ przebudować, trzeba mieć głęboką analizę i oczywiście wywiad społeczny – dodała. Stwierdziła przy tym, że przewoźnik dysponuje narzędziami, które ułatwią przeprowadzenie analiz. Prezes spółki zapowiedziała jednocześnie, że wraz z układem tras chciałaby zbadać funkcjonowanie taryfy biletowej.

Za pomoc w przygotowaniu artykułu dziękuję Pawłowi Wodniakowi z portalu FaktyOswiecim.pl.

Podziel się z innymi:


facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
Zobacz również
Oświęcim kupuje autobus 8-metrowy

Komunikacja

Oświęcim kupuje autobus 8-metrowy

Witold Urbanowicz 10 października 2017

 

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Rynek Lotniczy Rynek Infrastruktury IAB Polska ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5