Partnerzy serwisu:
PARTNER DZIAŁU


Komunikacja

Ostrołęka kupuje autobusy elektryczne

Dalej Wstecz
Autor:

Witold Urbanowicz

Data publikacji:
2020-04-01 11:41
Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Ostrołęka kupuje autobusy elektryczne
fot. Solaris
Miasto Ostrołęka rozpisało przetarg na dostawy dwóch autobusów jednoczłonowych z napędem elektrycznym oraz odpowiednią infrastrukturą do ładowania. Na dostawy przeznaczono rok.

Przedmiotem zamówienia jest dostawa dwóch fabrycznie nowych jednoczłonowych autobusów elektrycznych. Zakup obejmuje również stacje ładowania.

Zamawiający wymaga pojazdów o długości do 12,5 m. Autobusy mają pomieścić min. 75 osób, w tym 288 na miejscach siedzących, z czego osiem będzie dostępnych z poziomu niskiej podłogi. Oczekiwany układ drzwi to 2-2-2. Pojazdy mają być niskopodłogowe bez stopni pośrednich we wszystkich drzwiach pasażerskich, brak stopni poprzecznych (pośrednich) na powierzchni podłogi w przejściu środkowym we wnętrzu pojazdu, pomiędzy przednimi drzwiami (początek drzwi) a środkowymi drzwiami (koniec drzwi). Wymagane są min. cztery okna otwierane przesuwnie lub uchylnie. Szyby mają być przyciemnione (50%). Przewidziano klimatyzację oraz ogrzewanie wodne-elektryczne. Wyposażenie obejmuje tablice informacyjne LED-owe, system zapowiedzi głosowych, monitoring, wi-fi, system zliczania pasażerów.

Wymagany jest silnik elektryczny centralny umiejscowiony przed osią napędową lub silniki elektryczne zintegrowane z osią napędową o sumarycznej mocy min. 160 kW, chłodzony cieczą lub powietrzem. Układ napędu musi posiadać system odzyskiwania energii z hamowania i redukcji prędkości jazdy, i wykorzystywać ją do doładowania magazynu energii. Pojemność magazynu energii ma wynosić co najmniej 200 kWh. Zasięg określono na 160 km bez ładowania.

Autobus dostosowany do ładowania magazynów energii w systemie plug-in. Zamawiający musi dostarczyć do każdego autobusu dostarczyć dedykowaną ładowarkę o mocy ładowania min. 45 kW.

Startować mogą firmy, które w ciągu ostatnich trzech lat zrealizowały dostawę co najmniej dwóch sztuk fabrycznie nowych autobusów miejskich niskopodłogowych o napędzie elektrycznym. Termin składania ofert mija 14 maja. O wyborze zdecydują cena (60%), zużycie energii elektrycznej (12%), rodzaj silnika trakcyjnego (10%), wytrzymałość konstrukcji nośnej (5%), energia akumulatorów trakcyjnych (5%), szyba przednia składająca się z trzech części (4%), okres gwarancji na magazyn energii (4%).

Szacowana wartość zamówienia to 4,354 mln zł netto. Na realizację zamówienia przeznaczono 12 miesięcy.

Podziel się z innymi:


facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
Zobacz również
Ostrołęka: Trzy oferty na autobusy gazowe. Także z Turcji

Komunikacja

Ostrołęka: Trzy oferty na autobusy gazowe. Także z Turcji

Witold Urbanowicz 10 marca 2020

Ostrołęka z przetargiem na 10 autobusów CNG

Komunikacja

Ostrołęka z przetargiem na 10 autobusów CNG

Jakub Dybalski 05 lutego 2020

Ostrołęka. Komunikacja bezpłatna, ale pasażerów mniej

Komunikacja

Ostrołęka. Komunikacja bezpłatna, ale pasażerów mniej

Przemysław Farsewicz 28 lipca 2019

 

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Rynek Lotniczy Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5