Partnerzy serwisu:
#Wojna Rosja - Ukraina - zobacz serwis specjalny!
PARTNERZY DZIAŁU


Komunikacja

Ostre cięcie w PKS Piła

Dalej Wstecz
Autor:

Jakub Rösler

Data publikacji:
2021-12-23 08:00
Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Ostre cięcie w PKS Piła
fot. Jakub Rösler
PKS Piła to kolejny przewoźnik autobusowy, który musiał w ostatnim czasie ograniczyć ilość uruchamianych przez siebie kursów. Na początku listopada zostały zlikwidowane nierentowne połączenia, a ostatnio przewoźnik podwyższył także ceny biletów. Powodem jest pandemia, a także brak dofinansowania do przewozów, o które nie wnioskują lokalne samorządy.

Na początku listopada pojawiły się informacje o tym, iż PKS Piła zlikwidował część kursów autobusowych, które uruchamiał. Najwięcej cięć spotkało kursy na trasie Piła – Chodzież, gdzie ich liczba par zmniejszyła się z 12 do 6 podobnie stało się chociażby w relacji Trzcianka – Piła, gdzie z 8 par kursów pozostało pięć. Kilka kursów zostało zlikwidowanych także w relacji Chodzież – Nowy Dwór. Na innych liniach zlikwidowane zostały pojedyncze kursy jak chociażby z Wyrzyska do Osieka nad Notecią. Ich pełna lista znajduje się na stronie przewoźnika.

W związku z wprowadzeniem nauki zdalnej, od 20 grudnia przewoźnik ograniczył siatkę swoich połączeń, co ma potrwać do 9 stycznia, a więc do planowanego powrotu uczniów do szkół. W przypadku przedłużenia kształcenia zdalnego można się zapewne spodziewać przedłużenia ograniczeń w ilości realizowanych kursów.

Co jest powodem ograniczenia siatki połączeń?

– Nie jest tajemnicą, iż zlikwidowaliśmy kursy, które były nierentowne. Niestety pandemia, a co za tym idzie mniejsza ilość pasażerów sprawiły, że zdecydowaliśmy się na likwidację wybranych kursów. Powodem nierentowności połączeń jest także przesiadanie się dotychczasowych pasażerów na inne środki transportu. Kryzys pogłębia brak dofinansowania do przewozów – mówi nam Anna Chmura, kierowniczka działu przewozów w PKS Piła.

Chmura dodaje, iż lokalne samorządy na szczeblu powiatów i gmin nie przejmują roli organizatora przewozów użyteczności publicznej, które PKS Piła mógłby realizować. Wg Chmury istnieje ryzyko kolejnych cięć w rozkładzie przewoźnika.

Na stronie PKS możemy także przeczytać o tym, że w ostatnim czasie zmieniły się ceny biletów, zarówno okresowych, jak i jednorazowych.

Podziel się z innymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
Zobacz również
PKS Polonus świętuje 75-lecie

Komunikacja

PKS Polonus świętuje 75-lecie

inf. pras 03 października 2021

 

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Rynek Lotniczy Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5