W poniedziałek (29 listopada) nowy tramwaj Škoda 39T rozpoczął próbną eksploatację w Ostrawie. Teraz, w ramach dalszych odbiorów, musi przejechać 20 tys. km z pasażerami na pokładzie. Po zakończeniu testów zostanie oficjalnie przejęty przez Dopravní podnik Ostrava (DPO). Przewoźnik kupił w sumie 35 takich tramwajów z możliwością zwiększenia zamówienia o kolejne pojazdy.
Pojazd ma już za sobą 20 tys. km jazd próbnych bez pasażerów, które odbywały się w październiku i listopadzie. W poniedziałek (29 listopada) nowy tramwaj rozpoczął nadzorowaną eksploatację, w ramach której musi przejechać kolejne 20 tys. km z pasażerami. Pierwszy kurs ruszył z pętli Martinov o godz. 10:16. Pojazd będzie teraz obsługiwać linię nr 4.
– Wrażenia pasażerów są dla nas niezwykle ważne. Myślimy, że podróżni będą mieli, co docenić. Nowy pojazd oferuje kilka nowych rozwiązań: lepiej zorganizowana przestrzeń z szerszym przejściem, wózki są lepiej przystosowane do osiągania wyższych prędkości, niższy poziom hałasu w środku i na zewnątrz, wygodniejsze stanowisko pracy motorniczego, a także system monitoringu on-line – wymienia Daniel Morys, szef przedsiębiorstwa Dopravní podnik Ostrava (DPO).
Po zakończeniu jazd i testów Urząd Kolejowy wyda odpowiednie świadectwa i pierwszy pojazd nowej serii zostanie oficjalnie przejęty przez Dopravní podnik Ostrava (DPO). Powinno to nastąpić w lutym. Wówczas też rozpocznie się normalna eksploatacja nowych tramwajów.
DPO kupiło 35 tramwajów Škoda 39T za kwotę ok. 1,7 mld koron (311 mln zł), z możliwością zwiększenia zamówienia o kolejne pięć wozów. Będą one włączane do ruchu regularnie, po odbiorze pierwszego tramwaju. Pierwsze sześć pojazdów ma zostać przekazanych w lutym 2022 r., a kolejne wozy – w tygodniowych odstępach.
Pojazdy są produkowane w zakładach Škoda Ekova i Transportation w Ostrawie – za wyjątkiem dwóch pierwszych wozów, które powstawały w Pilźnie. Pojazdy o długości 26,6 m mieszczą po 200 pasażerów, w tym 60 na miejscach siedzących. Masa pustego tramwaju to 56 t, a cena jednostkowa to 47,5 mln koron netto (ok. 8,7 mln zł). – Škoda ForCity dla Ostrawy to nasz najdłuższy tramwaj dwuczłonowy. Zastosowaliśmy w nim kilka nowych rozwiązań, które zapewniają pasażerom większy komfort i bezpieczeństw – podkreśla Petr Brzezina, szef Škody.
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.