Partnerzy serwisu:
Komunikacja

Ostrawa odbiera pierwszy tramwaj od Škody i prezentuje cztery nowe

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Sultof
GMV

Data publikacji:
20-02-2022
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

Pierwszy tramwaj od Skody oficjalnie dołącza do floty Dopravní podnik Ostrava (DPO). Przewoźnik pochwalił się także, że z fabryki zjechały kolejne cztery gotowe pojazdy 39T. Dzięki nowym pojazdom do końca roku ma się zakończyć eksploatacja starych wysokopodłogowych wagonów jeżdżących w składzie.

Dopravní podnik Ostrava (DPO) zaprezentował cztery gotowe egzemplarze tramwajów Škoda ForCity Smart 39T, które zjechały z taśm produkcyjnych. W tym samym czasie zakończono także próbną eksploatację z pasażerami pierwszego wyprodukowanego tramwaju z oznaczeniem 1751 – oznacza to oficjalne oddanie pojazdu do użytku przewoźnika.

Oficjalne przejęcie pierwszego tramwaju Škoda 39T odbyło się w kompleksie warsztatowym w Martinowie z udziałem przedstawicieli miasta Ostrawy i grupy Škoda Transportation. W pierwszej kolejności, w ramach próbnej eksploatacji, tramwaj przejechał bez pasażerów 20 tys. kilometrów. Od listopada zeszłego roku trwały natomiast testy już z pasażerami, podczas których pojazd przejechał kolejne 20 tys. km.

Koniec tramwajów T3 i T6

– Pojazdy Škoda 39T oficjalnie stają się teraz częścią naszej floty. Nowe tramwaje szyte na miarę potrzeb Ostrawy będą teraz eksploatowane na liniach 4 i 10. Wraz ze stopniowym wprowadzaniem kolejnych egzemplarzy, przestarzałe typy tramwajów wysokopodłogowych T3 i T6, które są obecnie eksploatowane jako składy łączone, zostaną wycofane – zapowiada Daniel Morys, dyrektor generalny i prezes zarządu DPO. Zdaniem przedstawiciela, proces ten potrwa do końca roku, gdy do miasta dotrą wszystkie zamówione pojazdy. – Postrzegam koniec łączonych składów jako kolejny kamień milowy w procesie modernizacji floty DPO – mówi Morys.

W Ostrawie, poza pojazdem, który podlegał testom, jest także pięć gotowych sztuk. Pod koniec lutego wszystkie sześć tramwajów będzie można spotkać na torach Ostrawy. – Nowe tramwaje oficjalnie stają się częścią floty. Dzieje się tak już prawie trzy i pół roku od podpisania umowy – powiedział Morys. Dostawa tramwajów do Ostrawy była kilkukrotnie opóźniana z powodu pandemii Covid-19.

Zamówienie DPO obejmuje łącznie 35 tramwajów za około 1,7 miliarda koron (311 mln zł). Do końca września wszystkie z zamówionych tramwajów ma być włączonych do ruchu. DPO szuka środków także środków, aby skorzystać z prawa opcji.

Każdy tramwaj ma 60 miejsc siedzących i 140 miejsc stojących. Długość konstrukcji to 26,6 metra, a maksymalna wysokość z opuszczonym pantografem to 3,6 metra. Masa pustego pojazdu to ponad 36 ton, a zajętego w całości – 56 ton. Cena za jedną sztukę pojazdu to 47,5 miliona koron.

Będzie bezpieczniej w tramwajach

Wymiana taboru ma również inne pozytywne skutki. Jak podkreślają władze Ostrawy, mniej łączonych składów oznacza mniejszą skalę wandalizmu. – Doświadczenie naszych pasażerów pokazuje, że podróżowanie drugim wagonem jest mniej bezpieczne. Brakuje motorniczego, a pasażerowie mogą czuć, że nie mają do kogo pilnie zwrócić się o pomoc. Głównym czynnikiem jest jednak większa anonimowość pasażerów, co daje niektórym z nich poczucie, że w wagonie mogą robić, co chcą – wyjaśnia Tomáš Macura, burmistrz Ostrawy. Tylko w 2021 r. trzeba było wydać 150 tys. koron na usunięcie skutków wandalizmu w drugim wagonie zestawu. Jak podkreśla Macura, nowe tramwaje zapewnią bezpieczniejszą i wygodniejszą podróż ostrawską komunikacją miejską.
Partnerzy działu

Sultof
GMV

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Tramwajem za Ostrawę. Wraca idea budowy linii do Karwiny

Przestrzeń

Tramwajem za Ostrawę. Wraca idea budowy linii do Karwiny

Przemysław Farsewicz 02 października 2022

Škoda dostarczyła do Ostrawy pierwszy nowy tramwaj

Komunikacja

Powstają tramwaje Škody dla Ostrawy

Przestrzeń

Powstają tramwaje Škody dla Ostrawy

Witold Urbanowicz 16 sierpnia 2021

Ostrawa wyda ponad 60 mln zł na remonty infrastruktury tramwajowej

Przestrzeń

Tramwaje w Ostrawie zaoszczędzą dziewięć sekund

Komunikacja

Tramwaje w Ostrawie zaoszczędzą dziewięć sekund

Rafał Dybiński 01 kwietnia 2020

Zobacz również:

Tramwajem za Ostrawę. Wraca idea budowy linii do Karwiny

Przestrzeń

Tramwajem za Ostrawę. Wraca idea budowy linii do Karwiny

Przemysław Farsewicz 02 października 2022

Škoda dostarczyła do Ostrawy pierwszy nowy tramwaj

Komunikacja

Powstają tramwaje Škody dla Ostrawy

Przestrzeń

Powstają tramwaje Škody dla Ostrawy

Witold Urbanowicz 16 sierpnia 2021

Ostrawa wyda ponad 60 mln zł na remonty infrastruktury tramwajowej

Przestrzeń

Tramwaje w Ostrawie zaoszczędzą dziewięć sekund

Komunikacja

Tramwaje w Ostrawie zaoszczędzą dziewięć sekund

Rafał Dybiński 01 kwietnia 2020

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5