Partnerzy serwisu:
Prawo & Finanse

Ostatnia stacja II linii metra z pozwoleniem na budowę

Dalej Wstecz
Data publikacji:
11-08-2022
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

PRAWO & FINANSE
Ostatnia stacja II linii metra z pozwoleniem na budowę
wiz. ZTM Warszawa
11 sierpnia br. Wojewoda Mazowiecki wydał pozwolenie na budowę na budowę stacji Lazurowa oraz tuneli wraz z łącznikiem tunelowym. Decyzja ma rygor natychmiastowej wykonalności.

Pozwolenie na budowę dotyczy odcinka zachodniego, a konkretnie stacji C3 Lazurowa. Miasto Stołeczne Warszawa złożyło wniosek do wojewody 14 grudnia 2020 roku. Potrzebna była tu ponowna ocena oddziaływania na środowisko, a konsultacje skończyły się dopiero 24 czerwca. Teraz wojewoda wydał pozwolenie na budowę z rygorem natychmiastowej wykonalności. Wniosek o rygor który argumentował ten wniosek tym, że „Przedmiotowa inwestycja, uważana za największą inwestycję samorządową w Polsce, jest zadaniem wpisanym w „Strategię Rozwoju Miasta Stołecznego Warszawy do 2020 roku” i stanowi jeden z głównych celów operacyjnych tej strategii. 

Stacja powstanie na ostatnim odcinku II linii metra, od szlaku za stacją C4 „Powstańców Śląskich” do stacji Techniczno-Postojowej (STP) „Mory” wraz z STP „Mory”. Decyzja obejmuje, oprócz stacji budowę tuneli wraz z łącznikiem tunelowym, przebudowę infrastruktury technicznej i obiektów towarzyszących w tym: budowie wejść, wind, czerpnio-wyrzutni, wyrzutni i sieci uzbrojenia terenu, dróg i układu drogowego, a także rozbiórkę budynku ekspedycji zlokalizowanego przy ul. Górczewskiej 249 i masztu stacji bazowej telefonii komórkowej. 

To już trzecie i ostatnie pozwolenie na budowę dla stacji ostatniego odcinka II linii metra - na Karolin. Ostatnio wydano pozwolenie dla stacji Chrzanów. W sumie jednak wydanych musi zostać dziewięć pozwoleń – oprócz stacji (C1 Karolin, C2 Chrzanów i C3 Lazurowa) także dla wentylatorni szlakowych, STP, szybu startowego dla tarczy TBM i ekspedycji ZTM na pętli Os. Górczewska.

Większym problemem jest jednak sama umowa na projekt i budowę tego odcinka, którą Metro Warszawskie zawarło z Gulermakiem w listopadzie 2018 r. Cały kontrakt, według pierwotnych założeń, miał zakończyć się jesienią 2022 r., ale żadne prace w terenie dotąd nie ruszyły. Jak na razie kontrakt wydłużono o 18 miesięcy, ale wykonawca chce pokrycia znacząco rosnących kosztów budowy.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Metro: Stacja Płocka. Trudny do zmycia brud i pożądana patyna

Przestrzeń

Metro bierze się za oświetlenie na stacji Płocka

Przestrzeń

Metro bierze się za oświetlenie na stacji Płocka

Witold Urbanowicz 13 marca 2024

Metro oszczędza, wyłączając oświetlenie stacji

Przestrzeń

Metro oszczędza, wyłączając oświetlenie stacji

Witold Urbanowicz 27 listopada 2023

Zobacz również:

Metro: Stacja Płocka. Trudny do zmycia brud i pożądana patyna

Przestrzeń

Metro bierze się za oświetlenie na stacji Płocka

Przestrzeń

Metro bierze się za oświetlenie na stacji Płocka

Witold Urbanowicz 13 marca 2024

Metro oszczędza, wyłączając oświetlenie stacji

Przestrzeń

Metro oszczędza, wyłączając oświetlenie stacji

Witold Urbanowicz 27 listopada 2023

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5
Zamknij