Partnerzy serwisu:
PARTNER DZIAŁU


Komunikacja

Ostatni długi swing przyjechał do Torunia

Dalej Wstecz
Autor:

Jakub Dybalski

Data publikacji:
2015-01-09 10:46
Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Ostatni długi swing przyjechał do Torunia
źródło MZK Toruńswing w Toruniu
W czwartek Pesa dostarczyła do Torunia ostatni, szósty z pięcioczłonowych swingów. Tymczasem tamtejsze MZK po raz kolejny przełożyło termin składania ofert w kolejnym przetargu tramwajowym.

Swing o numerze 306 to część zeszłorocznego zamówienia na dostawę 12 niskopodłogowych tramwajów dla Torunia. To pierwszy od wielu lat zakup nowych pojazdów w tym mieście. Pierwszy z tramwajów został uroczyście, z towarzyszeniem orkiestry dętej, odebrany w październiku i szybko zaczął kursować po toruńskich torowiskach.

Pięcioczłonowe i trójczłonowe swingi, które trafią do Torunia mają podobne parametry i design, różnią się tylko rozmiarami i pojemnością. Te pierwsze mają 30,1 m a te drugie 19,4 m długości. Wagony zabierają odpowiednio 207 i 123 pasażerów oferując im 40 i 25 miejsc siedzących. Całość ma kosztować Toruń 92,5 mln zł. To inwestycja w ramach programu BiT City, który ma poprawić jakość komunikacji w aglomeracji bydgosko–toruńskiej.

Tymczasem Toruń stara się o kolejne pięcioczłonowe tramwaje, które tym razem mają być dwukierunkowe, dwustronne, niskopodłogowe, o długości od 28 do 32 metrów, a dostawca powinien dostarczyć też specjalistyczny pakiet obsługowy. Miasto chce kupić cztery takie pojazdy z opcją zamówienia dwóch dodatkowych. Mają być dwukierunkowe, by można je było wykorzystywać w czasie remontów części torowisk, gdy niektóre trasy będą miały ograniczoną przepustowość. Przy wyborze ofert 75 proc. oceny stanowi cena, a resztę – zaproponowane rozwiązania techniczne.

Tyle tylko, że termin składania ofert przesuwano już trzykrotnie. Pierwotnie czas na to miał się skończyć 19 grudnia, potem 30 grudnia, a obecny – 8 stycznia znów został przesunięty, tym razem na 15 stycznia. MZK nie wyjaśnił powodu przesunięcia. Dostawy planowano na luty – wrzesień tego roku.

Podziel się z innymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
Zobacz również
Tramwaje Pesy. Kraków czeka na ostatni, Łódź w tyle

Komunikacja

Tramwaje Pesy. Kraków czeka na ostatni, Łódź w tyle

Witold Urbanowicz 28 grudnia 2015

Toruń przedłuża termin Pesie. Bez zagrożenia dla środków UE

Prawo & Finanse

Toruń przedłuża termin Pesie. Bez zagrożenia dla środków UE

Witold Urbanowicz 30 listopada 2015

Toruń ma już dziesięć Swingów. I to nie koniec

Komunikacja

Toruń ma już dziesięć Swingów. I to nie koniec

Witold Urbanowicz 05 maja 2015

 

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Rynek Lotniczy Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5