Chiński producent autobusów elektrycznych wygrał przetarg na dostawę 42 przegubowych autobusów elektrycznych dla przewoźnika Nobina ze stolicy Norwegii. Oslo sprowadza więcej tego rodzaju pojazdów niż pierwotnie planowało.
To już kolejne zamówienie na autobusy elektryczne w Oslo. Na podstawie porozumienia tamtejszego organizatora transportu Ruter i największych miejskich przewoźników, do przyszłego roku miało tam trafić ok. 70 autobusów elektrycznych, a w 2020 r. planowano, by po ulicach miasta jeździło ich ok. 100. Już wiadomo, że ta liczba zostanie osiągnięta wcześniej.
W ciągu ostatnich tygodni rozstrzygnięto tam zamówienia na elektrobusy trzech przewoźników. Unibuss kupi 40 elektrobusów od VDL, niedawno okazało się, że Norgesbuss kupi 17 kolejnych od Volvo. Z kolei teraz przetarg na 42 autobusy elektryczne wygrał BYD.
Pojazdy, które dostarczą Chińczycy to autobusy przegubowe, 18–metrowe. Będą posiadały możliwość ładowania przez pantograf. Trafią do Oslo w drugim kwartale przyszłego roku.
W sumie więc już w przyszłym roku po Oslo będzie jeździła ponad setka elektrobusów, bo do kupowanych należy doliczyć kilka już użytkowanych przez tamtejszych przewoźników (w tym dwa elektrobusy od Solarisa, które ma Unibuss). To jeden z elementów planu Oslo, by w przyszłej dekadzie tamtejszy transport publiczny stał się całkowicie zeroemisyjny. Tylko na zakup elektrobusów przeznaczono, w ciągu najbliższych lat, ok. 88 mln euro.