Partnerzy serwisu:
Mobilność

Opole rusza z przetargiem na nowy Opolski Rower Miejski

Dalej Wstecz
Autor:

Jakub Dybalski

Data publikacji:
2019-02-20 13:00
Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Opole rusza z przetargiem na nowy Opolski Rower Miejski
fot. Nextbike
W Opolu rozpisano przetarg na nowego operatora roweru miejskiego. Dotychczasowym był Nextbike, ale poprzednia umowa skończyła się w zeszłym roku. Nowy system będzie się składał minimum z 18 stacji i 200 rowerów. Będą to jednoślady IV generacji.

Rowerów będzie minimum 200 (plus 10 rezerwowych). Ale może ich być więcej, bo jednym z kryteriów oceny ofert jest zaoferowanie dodatkowych jednośladów, maksymalnie 80. W zeszłym roku w 19 stacjach systemu do wypożyczenia było 198 rowerów. Miasto rezygnuje z rowerów cargo, bo według statystyk ich popularność sukcesywnie spadała.

Rowery mają korzystać z GPS i umożliwiać wypożyczenie również poza stacją. To nowość, bo do tej pory w Opolu rowery miejskie występowały w bardzo klasycznej formie. Rowery będą lokalizowane przez aplikację z dokładnością do 10 m. Kolejną nowością może być cennik, który zostanie określony w szczegółach między zamawiającym a wykonawcą. Miasto zwracało uwagę, że chciałoby przejść na minutowe wyliczanie opłat za wypożyczenie. Do tej pory w Opolu standardowe 20 minut było bezpłatne, a potem użytkownik płacił za godzinę i kolejne. Urzędnicy chcieliby, żeby rowerzyści, którzy przekroczą darmowy czas o kilka minut, nie byli obciążani opłatą za pełną godzinę.

Operator ORM ma się nim zając przez najbliższe trzy sezony, czyli do końca 2021 r. Miasto przewidziało na całość zamówienia 2 560 976 zł netto. O wyborze zwycięskiej oferty zdecyduje zaproponowana cena (60 proc.), a także, wspomniana wcześniej, liczba nadprogramowych rowerów w ofercie, przy czym pełną pulę punktów w tym kryterium (40 proc.) będzie można zyskać za 80 dodatkowych jednośladów.

Oferty zostaną otwarte w Opolu 25 marca. Zgodnie z zapisami przetargowymi wybrany oferent powinien częściowo – minimum 100 rowerów – uruchomić usługę w ciągu dwóch miesięcy od daty podpisania umowy, a w całości w ciągu trzech miesięcy od tej daty. Ponieważ urzędnicy zwlekali z przetargiem, w tym roku system ruszy więc najwcześniej w wakacje.

Podziel się z innymi:


facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
Zobacz również
Trójmiasto. Rowery MEVO gotowe do odbiorów

Mobilność

Trójmiasto. Rowery MEVO gotowe do odbiorów

jd/inf. pras. 12 lutego 2019

Kraków. Niemal milion wypożyczeń Wavelo w 2018 r.

Komunikacja

Kraków. Niemal milion wypożyczeń Wavelo w 2018 r.

jd/inf. pras. 18 stycznia 2019

Chiński gigant rowerowy Ofo na krawędzi bankructwa

Prawo & Finanse

Chiński gigant rowerowy Ofo na krawędzi bankructwa

Jakub Dybalski 13 stycznia 2019

 

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Rynek Lotniczy Rynek Infrastruktury IAB Polska ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5