Opole rozpisało przetarg na 10 autobusów miejskich standardowej długości i ze standardowym napędem. Miasto chce wydać na pojazdy niecałe 10 mln zł netto.
Przetarg został rozpisany nie przez opolskiego przewoźnika, ale przez urząd miasta. Do 14 czerwca urzędnicy czekają na oferty. Na zakupy zaplanowano 9 745 522,22 zł netto.
Przedmiotem zamówienia jest dziesięć autobusów miejskich klasy MAXI, czyli standardowej długości. Pojazdy mają być napędzane silnikiem spalinowym, ale spełniać normę emisji spalin Euro 6.
Autobusy muszą mieć troje drzwi w układzie 2–2–2. Powinny mieścić minimum 85 pasażerów, z czego co najmniej 27 na miejscach siedzących. W każdym pojeździe powinno się znaleźć jedno wydzielone miejsce dla osoby podróżującej na wózku inwalidzkim lub z wózkiem dziecięcym.
W przetargu kluczowym kryterium będzie cena, której wagę określono na 60 proc. Pozostałe punkty będzie można zdobyć aż za 12 kryteriów technicznych (35 proc.) i za gwarancję (5 proc.). Wśród kryteriów technicznych wskazano m.in. rodzaj zabezpieczenia antykorozyjnego nadwozia, dostępność miejsc siedzących z niskiej podłogi (maksymalna ilość punktów za 13 lub więcej), podział szyby przedniej, dostępność obsługową chłodnic, moment obrotowy silnika, czy unifikację silnika i pojazdu.
W przypadku gwarancji znaczenie ma gwarancja na cały pojazd (minimum dwuletnia, ale maksymalną ilość punktów zyska oferta z co najmniej czteroletnią), a także gwarancja na system detekcji i gaszenia pożarów w komorze silnika (minimalna dziesięcioletnia, maksymalna liczba punktów za dwunastoletnią).
Zwycięzca przetargu będzie miał na dostawę 300 dni, od daty podpisania umowy.