Partnerzy serwisu:
Komunikacja

Olsztyńskie tramwaje pojadą jednak dłużej

Dalej Wstecz
Partner działu

Sultof

Data publikacji:
02-01-2016
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

KOMUNIKACJA
Olsztyńskie tramwaje pojadą jednak dłużej
fot. MJ
Były huczne zapowiedzi, teraz jest wielkie poprawianie rozkładów jazdy. Wszystko wskazuje na to, że tramwaje nie zdołają wypełnić optymistycznego rozkładu jazdy, jaki dla nich przygotowano. Urzędnicy dodają minut w rozkładach, ale nie wykluczają, że jak ruszy ITS, to możliwa będzie kolejna korekta.

Od dwóch tygodni – odkąd ruszył pierwszy tramwaj – trwa intensywne testowanie systemu. ITS nie jest jeszcze skonfigurowany, bowiem czekano na to do początku stycznia, kiedy ruszy nowy układ komunikacyjny. W związku z tym tramwaje notorycznie kursowały w oderwaniu od rozkładu jazdy.

Czas ten pozwolił także skonfrontować wyliczenia urzędników z rzeczywistością. Okazało się, że rozkładowy czas jaki jest potrzebny tramwajom na przejechanie dystansu od krańcówki do krańcówki jest niemożliwy do spełnienia.

Już teraz urzędnicy informują, że wraz z nowym układem komunikacyjnym zmieniają się też czasy przejazdów tramwajów. – W związku z uzyskiwaniem coraz większej liczby danych z testowych jazd linii tramwajowych nr 1 i 2 wprowadzona zostanie korekta rozkładów jazdy wszystkich trzech linii tramwajowych – tłumaczą.

Pierwsza linia miała pokonać dystans z Kanta pod Wysoką Bramę w 16 minut. Już w dniu otwarcia czas ten w większości wydłużał się nawet dwukrotnie. Powrót miał być zapewniony w 17 minut. Zarząd Dróg, Zieleni i Transportu w Olsztynie koryguje jednak rozkład. Pojazdy na tej linii potrzebować będą 20 minut.

Także pierwszego dnia kursowania dwójki widać było, że ciężko jest utrzymać rozkładowe 20 minut. Kurs powrotny z Kanta do dworca głównego miał być jeszcze krótszy i wynosić 18 minut. W tym przypadku urzędnicy zdecydowali się wydłużyć czasy przejazdu odpowiednio do 22 minut i 21 minut.

Zmiany dotkną także najświeższą linię nr 3, która wystartowała w Sylwestra. Będą one jednak niewielkie. Urzędnicy zdecydowali się dodać wyłącznie minutę do i tak optymistycznego czasu przejazdu trójki. Z dworca głównego na Kortowo tramwaj ma dojechać już w 16, a nie, jak zakładano wcześniej, w 15 minut. Kurs powrotny pozostał ustalony na 14 minut.

– Musieliśmy realnie podejść do tematu. Ten czas, kiedy były uruchomione tramwaje, miał nam dać odpowiedź, jak to będzie wyglądało w zwykłym, codziennym kursowaniu tramwajów – mówi Paweł Pliszka, rzecznik prasowy ZDZiT-u. – Oczywiście, były przyjęte pewne założenia i być może nazbyt wygórowane. Dlatego takie zwykłe elementy, jak chociażby czas wsiadania i wysiadania pasażerów należało uwzględnić i już teraz skorygować rozkład jazdy – podkreśla.

Zarząd Dróg, Zieleni i Transportu nie wyklucza dalszych korekt w rozkładach jazdy. Możliwe, że uruchomienie systemu ITS wraz z priorytetem pozwoli na przybliżenie się do wcześniej zakładanych czasów przejazdu. – Lepiej będzie ewentualnie później poprawić te czasy, niż słuchać uwag pasażerów, że tramwaj się spóźnia i nie trzyma rozkładów jazdy – zaznacza Pliszka. Mimo uruchomienia nowego układu komunikacyjnego i wprowadzenia nowych rozkładów jazdy, wciąż występują znaczące opóźnienia tramwajów.
Partner działu

Sultof

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Olsztyn. Zajezdnia tramwajowa prawie pod dachem

Przestrzeń

Olsztyn. Zajezdnia tramwajowa prawie pod dachem

Przemysław Farsewicz 11 lipca 2023

Olsztyn. Jest już szkielet rozbudowywanej zajezdni tramwajowej

Przestrzeń

Olsztyn. Będzie waloryzacja tramwajowego kontraktu. Jest porozumienie

Przestrzeń

Jednokierunkowa Pesa Twist dla rumuńskiej Krajowy na testach w Olsztynie

Przestrzeń

MPK Olsztyn myśli o tańszym prądzie dla tramwajów

Mobilność

MPK Olsztyn myśli o tańszym prądzie dla tramwajów

Przemysław Farsewicz 28 października 2022

Olsztyn. Za wykonawcą tramwajowym większość prac podziemnych

Przestrzeń

Zobacz również:

Olsztyn. Zajezdnia tramwajowa prawie pod dachem

Przestrzeń

Olsztyn. Zajezdnia tramwajowa prawie pod dachem

Przemysław Farsewicz 11 lipca 2023

Olsztyn. Jest już szkielet rozbudowywanej zajezdni tramwajowej

Przestrzeń

Olsztyn. Będzie waloryzacja tramwajowego kontraktu. Jest porozumienie

Przestrzeń

Jednokierunkowa Pesa Twist dla rumuńskiej Krajowy na testach w Olsztynie

Przestrzeń

MPK Olsztyn myśli o tańszym prądzie dla tramwajów

Mobilność

MPK Olsztyn myśli o tańszym prądzie dla tramwajów

Przemysław Farsewicz 28 października 2022

Olsztyn. Za wykonawcą tramwajowym większość prac podziemnych

Przestrzeń

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5