Partnerzy serwisu:
Komunikacja

Olsztyn zamawia pierwsze elektryki. Może ich być nawet 40

Dalej Wstecz
Partner działu

Sultof

Data publikacji:
15-11-2024
Ostatnia modyfikacja:
14-11-2024
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

KOMUNIKACJA
Olsztyn zamawia pierwsze elektryki. Może ich być nawet 40
fot. PF
Olsztyn ruszył z przetargiem na dostawy autobusów elektrycznych. Będą to pierwsze pojazdy tego typu we flocie miejskiego przewoźnika - MPK Olsztyn. Zakup ma zostać sfinansowany ze środków unijnych z programu Polska Wschodnia i dotyczy 20 lub nawet 40 nowych autobusów.

Olsztyn ogłosił przetarg na wyprodukowanie i dostarczenie łącznie 20 sztuk autobusów zasilanych energią elektryczną wraz z ładowarkami oraz niezbędną infrastrukturą w zajezdni przy ul. Sikorskiego w Olsztynie. Zamawiający będzie wymagał także od producenta objęciem pojazdów serwisem gwarancyjnym.

Olsztyn chce pozyskać 10 sztuk autobusów z napędem elektrycznym o długości całkowitej, zawierającej się w przedziale od 11,8 metra do 12,2 metra oraz 10 autobusów przegubowych w przedziale od 17,5 metra do 18,75 metra. Oferowane pojazdy muszą być fabrycznie nowe, wyprodukowane nie wcześniej niż w roku dostawy. Wskazano także, że nie mogą to być prototypy. Krótsze pojazdy mają zapewnić przewóz co najmniej 70 pasażerów. Autobusy mają być niskopodłogowe i wyposażone w trzy pary drzwi oraz 26 miejsc siedzących. Sześć miejsc ma zostać zapewnionych z poziomu niskiej podłogi. W przypadku dłuższej wersji pojazdy mają zapewnić przewóz 105 pasażerów. W środku będzie 48 siedzeń i tym przypadku również sześć z nich będzie dostępnych z poziomu niskiej podłogi. Wejście zapewnią cztery pary drzwi.

Oba typy autobusów mają być napędzane centralnym silnikiem elektrycznym o mocy umożliwiającej osiągnięcie przez pojazd, w którym znajduje się minimum 3/4 maksymalnej dopuszczalnej liczby pasażerów, zmiany prędkości od 0 do 50 km w czasie max 22 sekund. Ponadto silnik powinien umożliwiać ciągłą pracę w pojeździe, w skrajnie niekorzystnych warunkach eksploatacji miejskiej bez wpływu na jego pracę. Moc silnika dla krótkich pojazdów określono na 160-200 kW, zaś dla długich – 240 kW.

Energia elektryczna może być magazynowana w akumulatorach zapewniających zasięg autobusu minimum 300 km lub magazynowana w superkondensatorach i lub innych urządzeniach, będących wynikiem postępu technicznego. Niezależnie od zastosowanego rozwiązania, autobusy mają mieć możliwość pokonania dystansu 300 km. Ładowanie zaplanowano za pomocą złączy plug-in.

We wnętrzu autobusów zapewniona zostanie klimatyzacja oraz system ogrzewania. Wskazano w zamówieniu, że konstrukcja i zastosowane rozwiązania przy produkcji pojazdów mają gwarantować, co najmniej 15 lat eksploatacji przy założeniu średnio 60.000 km rocznego przebiegu.

Zamawiający zastrzega sobie ponadto w zamówieniu prawo do skorzystania z prawa opcji. Rozszerzenie będzie polegało na możliwości zamówienia dodatkowych 20 autobusów elektrycznych oraz 10 sztuk ładowarek przewodowych, dwustanowiskowych i dwóch ładowarek mobilnych jednostanowiskowych w takim samym zakresie jak w zamówieniu podstawowym.

Składanie ofert w przetargu wyznaczono do 17 grudnia. Cena wyłącznie w 60 proc. zadecyduje o wyborze najkorzystniejszej oferty. Zamawiający przeanalizuje także takie parametry jak warunki wydłużenie do 9 lat gwarancji i serwisu czy gwarancja na baterie i system ładowania (20 proc.) oraz parametry techniczne (20 proc.). Wśród parametrów technicznych wskazano m.in. zabezpieczenie antykorozyjne całej kompletnej karoserii, zastosowanie technologii SiC w przetwornicy zasilania silnika trakcyjnego, silnik centralny we wszystkich autobusach, podział szyby przedniej pionowo w osi pojazdu na lewą i prawą, całe poszycie boczne pod linią okien na wysokości całego nadkola umożliwiające wymianę bez klejenia, spawania, zgrzewania, belka sztywna ze stabilizatorem toru jazdy.
Partner działu

Sultof

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Pomimo rekordowych wyników Olsztyn tnie komunikację

Prawo & Finanse

Pomimo rekordowych wyników Olsztyn tnie komunikację

Przemysław Farsewicz 11 marca 2025

Olsztyn unieważnia przetarg na pierwsze elektryki

Komunikacja

Olsztyn unieważnia przetarg na pierwsze elektryki

Przemysław Farsewicz 17 stycznia 2025

Jeden chętny na dostawę hybryd do Olsztyna

Komunikacja

Jeden chętny na dostawę hybryd do Olsztyna

Jakub Rösler 21 listopada 2024

MPK Olsztyn wchodzi w hybrydy

Komunikacja

MPK Olsztyn wchodzi w hybrydy

Jakub Rösler 08 października 2024

Zobacz również:

Pomimo rekordowych wyników Olsztyn tnie komunikację

Prawo & Finanse

Pomimo rekordowych wyników Olsztyn tnie komunikację

Przemysław Farsewicz 11 marca 2025

Olsztyn unieważnia przetarg na pierwsze elektryki

Komunikacja

Olsztyn unieważnia przetarg na pierwsze elektryki

Przemysław Farsewicz 17 stycznia 2025

Jeden chętny na dostawę hybryd do Olsztyna

Komunikacja

Jeden chętny na dostawę hybryd do Olsztyna

Jakub Rösler 21 listopada 2024

MPK Olsztyn wchodzi w hybrydy

Komunikacja

MPK Olsztyn wchodzi w hybrydy

Jakub Rösler 08 października 2024

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5
Zamknij