Partnerzy serwisu:
Przestrzeń

Olsztyn występuje o nowe środki na rozbudowę sieci tramwajowej

Dalej Wstecz
Data publikacji:
05-04-2019
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

PRZESTRZEŃ
Olsztyn występuje o nowe środki na rozbudowę sieci tramwajowej
fot. MJ
Dzięki pieniądzom unijnym, które przydziela Fundusz Ochrony Środowiska, Olsztyn będzie mógł znacznie odchudzić projekt tramwajowy. Wszystko za sprawą unijnej dotacji na przebudowę instalacji kanalizacyjnych i odwodnieniowych, na którą Olsztyn ma bardzo duże szanse. Miasto zamierza wystąpić też o dodatkowe środki na rozbudowę tramwaju.

Prezydent Olsztyna Piotr Grzymowicz pochwalił się, że miejski program gospodarowania wodami opadowymi znalazł się na liście podstawowej konkursu na wsparcie z funduszy unijnych z Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko. – Już niedługo nasze problemy z zalewaniem Olsztyna zdecydowanie zmaleją, a to za sprawą projektu „Rozbudowa systemu gospodarowania wodami opadowymi na terenie Miasta Olsztyna”, który znalazł się na liście podstawowej rozstrzyganego właśnie konkursu pn. „Systemy Gospodarowania wodami opadowymi na terenach miejskich”, w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko. Wygląda na to, że mamy szansę otrzymać na ten cel blisko 32 miliony złotych i jest to jedno z największych dofinansowań – wyjaśnia prezydent.

Całkowity koszt projektu to ponad 46 mln zł. Dotacja unijna w wysokości 32 mln zł do przebudowy instalacji wodnych to dobra informacja w kontekście planowanej przez miasto rozbudowy sieci tramwajowej. Okazuje się, że w większości prace te zaplanowane były do wykonania w ramach budowy nowej linii tramwajowej. Unijne wsparcie pozwoli odchudzić projekt tramwajowy i tym samym obniży koszty budowy tramwaju w ciągu ul. Wilczyńskiego, Krasickiego, Synów Pułku, Wyszyńskiego i al. Piłsudskiego. Część dotycząca instalacji wodno-kanalizacyjnych zostanie w efekcie wyłączona z tramwajowego projektu. Wartość tego zadania określano na 28 mln zł.

Odchudzany projekt

– Faktycznie, dofinansowanie jakie otrzymaliśmy z POIiŚ pozwoli obniżyć koszty budowy linii tramwajowej – informuje Marta Bartoszewicz, rzeczniczka prasowa Urzędu Miasta. – Istotny jest fakt, że od początku, kalkulując koszty budowy II nitki, zakładaliśmy, że to dofinansowanie uda nam się zdobyć. Wniosek do POIiŚ złożyliśmy w połowie ubiegłego roku. Nie mieliśmy jednak pewności, czy te pieniądze pozyskamy, zanim konkurs nie został rozstrzygnięty. Na szczęście jesteśmy skuteczni w zdobywaniu środków zewnętrznych, więc i tym razem napisaliśmy dobry projekt, który otrzymał pozytywną opinię i może być realizowany – podkreśla.

Warto wspomnieć, że poszukiwanie zewnętrznych źródeł z których można sfinansować część prac z projektu tramwajowego nie jest jedynym pomysłem na zredukowanie kosztów projektu. Po zakończonym fiaskiem pierwszym przetargu i przekroczeniu budżetu zamawiającego o 150 mln zł na budowę nowego torowiska, urzędnicy wzięli pod lupę rozwiązania techniczne. Okazało się, że można zrezygnować z części pomysłów na rzecz zmniejszenia wartości projektu. Szczegółowo o redukcji kosztów przez zmianę rozwiązań technicznych i technologii pisaliśmy tutaj.

Z nadzieją na kolejne środki


Olsztyńscy urzędnicy liczą także na przychylność Unii Europejskiej i pozyskanie dodatkowych środków na rozbudowę sieci tramwajowej. – Mamy nadzieję, że uda nam się zdobyć dodatkowe finansowanie, dzięki współpracy z Jaspers – przekazuje Bartoszewicz. – Jest to inicjatywa ekspercka, która wspiera projekty infrastrukturalne. Ich rekomendacja pozwala wnioskować o dodatkowe pieniądze do PARP, a o ich przyznaniu decyduje Komisja Europejska. W połowie roku powinniśmy mieć informację czy taką rekomendację otrzymamy i o ile zwiększy ona pulę środków zewnętrznych na ten projekt – informuje. W połowie roku powinien ruszyć także przetarg na budowę nowego torowiska.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Olsztyn. Zajezdnia tramwajowa prawie pod dachem

Przestrzeń

Olsztyn. Zajezdnia tramwajowa prawie pod dachem

Przemysław Farsewicz 11 lipca 2023

Olsztyn. Jest już szkielet rozbudowywanej zajezdni tramwajowej

Przestrzeń

Olsztyn. Będzie waloryzacja tramwajowego kontraktu. Jest porozumienie

Przestrzeń

Jednokierunkowa Pesa Twist dla rumuńskiej Krajowy na testach w Olsztynie

Przestrzeń

MPK Olsztyn myśli o tańszym prądzie dla tramwajów

Mobilność

MPK Olsztyn myśli o tańszym prądzie dla tramwajów

Przemysław Farsewicz 28 października 2022

Olsztyn. Za wykonawcą tramwajowym większość prac podziemnych

Przestrzeń

Zobacz również:

Olsztyn. Zajezdnia tramwajowa prawie pod dachem

Przestrzeń

Olsztyn. Zajezdnia tramwajowa prawie pod dachem

Przemysław Farsewicz 11 lipca 2023

Olsztyn. Jest już szkielet rozbudowywanej zajezdni tramwajowej

Przestrzeń

Olsztyn. Będzie waloryzacja tramwajowego kontraktu. Jest porozumienie

Przestrzeń

Jednokierunkowa Pesa Twist dla rumuńskiej Krajowy na testach w Olsztynie

Przestrzeń

MPK Olsztyn myśli o tańszym prądzie dla tramwajów

Mobilność

MPK Olsztyn myśli o tańszym prądzie dla tramwajów

Przemysław Farsewicz 28 października 2022

Olsztyn. Za wykonawcą tramwajowym większość prac podziemnych

Przestrzeń

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5