Partnerzy serwisu:
PARTNER DZIAŁU


Mobilność

Olsztyn wybrał wykonawcę rozbudowy tramwaju. Miasto sporo oszczędzi

Dalej Wstecz
Autor:

Przemysław Farsewicz

Data publikacji:
2020-08-17 16:00
Tagi:
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Transport Publiczny

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Olsztyn wybrał wykonawcę rozbudowy tramwaju. Miasto sporo oszczędzi
fot. MJ
Wszystko wskazuje na to, że odkładana rozbudowa sieci tramwajowej dojdzie wreszcie do skutku. Zaskoczenia nie było. Olsztyn po sprawdzeniu ofert, wybrał właśnie najkorzystniejszą z nich. Jeżeli nie będzie odwołań, to roboty zlecone zostaną krakowskiej firmie.

Drugie podejście do rozbudowy obecnej sieci tramwajowej w Olsztynie o 6 kilometrów torów, przyniosło dużo większe zainteresowanie. Wpłynęło siedem ofert. Co ciekawe, wszyscy wykonawcy zmieścili się w założonym budżecie. Dwa lata temu miasto mogło liczyć jedynie na trzy firmy.

Najtańszą ofertę złożyło ZUE – 382,25 mln zł. I to właśnie ta krakowska firma najprawdopodobniej wykona roboty. Miasto wskazało bowiem najkorzystniejszą ofertę. Co warto podkreślić, decyzja ta to dla Olsztyna spore oszczędności rzędu ok. 100 mln złotych, gdyż na realizację inwestycji przeznaczono budżet 479,7 mln zł. Zamówienie określono na ok. 26 miesięcy (791 dni).

Warto w tym miejscu wyjaśnić, że w porównaniu z pierwszym przetargiem z 2018 roku nie wzrosły ceny robót. Wówczas najniższą cenę zaoferowało konsorcjum Mosty Łódź i Balzola Polska, które przygotowało ofertę na 393,6 mln zł. Czyli na tym samym poziomie co obecnie. Różnica jest taka, że to miasto pozyskało większe środki, gdyż poprzednio zamierzało przeznaczyć na budowę tramwajowej trasy 246 mln zł.
W kolejnym etapie rozbudowy sieci tramwajowej ten najmłodszy system miałby się powiększyć o tory prowadzące z osiedla Pieczewo ulicami Krasickiego, Synów Pułku, Wyszyńskiego i al. Piłsudskiego. Łącznie byłoby to ok. 6 km dwutorowej linii. Pozwoli to uruchomić dwie kolejne linie tramwajowe.

Wraz z budową nowej linii tramwajowej, w mieście pojawi się 13 nowych przystanków. Trasa dwutorowej linii tramwajowej rozpocznie się od istniejącej pętli autobusowej przy ul. Wilczyńskiego, na osiedlu Pieczewo, gdzie zlokalizowany będzie czterotorowy przystanek końcowy wraz z wiatą na rowery i parkingiem dla 50 samochodów. Następnie tory poprowadzone mają być ulicami Krasickiego przy osiedlu Nagórki oraz ul. Synów Pułku, Wyszyńskiego i al. Piłsudskiego, gdzie połączą się na skrzyżowaniu z Kościuszki w obecny układ torowy. Szczegółowo o kształcie planowanej sieci tramwajowej pisaliśmy przy okazji startu przetargu.

Podziel się z innymi:


facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
Zobacz również

 

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Rynek Lotniczy Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5