Partnerzy serwisu:
Przestrzeń

Olsztyn wybiera wykonawcę rozbudowy zajezdni tramwajowej

Dalej Wstecz
Data publikacji:
07-01-2022
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

PRZESTRZEŃ
Olsztyn wybiera wykonawcę rozbudowy zajezdni tramwajowej
fot. MJ
Po analizie ofert, wybrany został wykonawca, który rozbuduje olsztyńską zajezdnię tramwajową. Inwestycja w nową część obiektu jest niezbędna ze względu na powiększającą się liczbę taboru, co ma związek z rozbudową obecnej sieci. W przeciwnym razie nowe tramwaje musiałyby stacjonować poza zajezdnią „pod chmurką”.

Dwie firmy startowały w przetargu na rozbudowę zajezdni tramwajowej przy ul. Kołobrzeskiej. Obie przekroczyły budżet Olsztyna. Miasto przygotowało na prace 87,39 mln zł. Budimex przekroczył go jednak tylko nieznacznie, bo o 3,11 mln zł. Firma, która odpowiadała również za budowę pierwszej części zajezdni, zaoferowała prace za 90,5 mln zł za zakres podstawowy oraz 16 mln zł za zakres zawarty w opcji. To właśnie ten oferent został wybrany przez miasto. Teraz wybór musi się uprawomocnić.

Drugą ofertę złożyło konsorcjum firm realizujących obecnie rozbudowę sieci tramwajowej w mieście – Trakcja oraz Polimex Infrastruktura i Polimex Mostostal. Firmy prace wyceniły na 98,66 mln zł za zamówienie podstawowe oraz 26,79 mln zł za opcję.

Obecnie zajezdnia przy ul. Kołobrzeskiej współdzielona jest pomiędzy tramwaje i autobusy. Po przebudowie cała autobusowa część po wschodniej części terenu miałaby ustąpić miejsca tramwajom. A jak wiadomo, w Olsztynie, po zrealizowaniu kontraktu przez Durmazlar, będzie łącznie 27 wozów. Mimo że istnieje możliwość rozlokowania tramwajów na torach technicznych wokół hali, to i tak miejsca nie starczy dla wszystkich.

Nowa część zajezdni będzie wręcz lustrzanym odbiciem obecnego obiektu. Po przeciwległej stronie zaplanowano halę postojową z pięcioma torami oraz halę serwisową z trzema torami. Dookoła hal poprowadzone zostaną oczywiście tory techniczne, które będą łączyć się z dotychczasową siecią na terenie zajezdni. Rozbudowie ulegnie także wjazd na teren zajezdni do pełnej gwiazdy.

Nowa część ma pomieścić minimum 16 tramwajów długości 32,5 m. Towarzyszyć temu ma powstanie m.in. trakcji, torowisk, układu drogowego, wykonanie zasilania. W ramach opcji może zostać zlecone wykonanie kompletnej hali naprawczej z zapleczem.

Wykonawca, po podpisaniu umowy, będzie mieć na realizację zadania półtora roku. W trzy miesiące od podpisania umowy ma powstać projekt budowlany oraz zostać złożony wniosek o pozwolenie na budowę.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Olsztyn z pierwszym dofinansowaniem z Polski Wschodniej na transport

Przestrzeń

Olsztyn z pierwszym dofinansowaniem z Polski Wschodniej na transport

Przemysław Farsewicz 26 czerwca 2024

Olsztyn podsumowuje tramwajowy projekt

Przestrzeń

Olsztyn podsumowuje tramwajowy projekt

Przemysław Farsewicz 31 grudnia 2023

Olsztyn: Próbny tramwaj przejechał po nowej linii na Pieczewo

Przestrzeń

Olsztyn: Próbny tramwaj przejechał po nowej linii na Pieczewo

Przemysław Farsewicz 20 listopada 2023

Olsztyn. Tramwaj testuje nową zajezdnię

Przestrzeń

Olsztyn. Tramwaj testuje nową zajezdnię

Przemysław Farsewicz 02 listopada 2023

Olsztyn. Zajezdnia tramwajowa prawie z kompletem torów

Przestrzeń

Olsztyn. Zajezdnia tramwajowa prawie z kompletem torów

Przemysław Farsewicz 03 października 2023

Zobacz również:

Olsztyn z pierwszym dofinansowaniem z Polski Wschodniej na transport

Przestrzeń

Olsztyn z pierwszym dofinansowaniem z Polski Wschodniej na transport

Przemysław Farsewicz 26 czerwca 2024

Olsztyn podsumowuje tramwajowy projekt

Przestrzeń

Olsztyn podsumowuje tramwajowy projekt

Przemysław Farsewicz 31 grudnia 2023

Olsztyn: Próbny tramwaj przejechał po nowej linii na Pieczewo

Przestrzeń

Olsztyn: Próbny tramwaj przejechał po nowej linii na Pieczewo

Przemysław Farsewicz 20 listopada 2023

Olsztyn. Tramwaj testuje nową zajezdnię

Przestrzeń

Olsztyn. Tramwaj testuje nową zajezdnię

Przemysław Farsewicz 02 listopada 2023

Olsztyn. Zajezdnia tramwajowa prawie z kompletem torów

Przestrzeń

Olsztyn. Zajezdnia tramwajowa prawie z kompletem torów

Przemysław Farsewicz 03 października 2023

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5
Zamknij