Partnerzy serwisu:
Komunikacja

Olsztyn unieważnia przetarg na tramwaje. Solaris za drogi

Dalej Wstecz
Autor:

Martyn Janduła

Data publikacji:
2017-08-29 14:42
Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Olsztyn unieważnia przetarg na tramwaje. Solaris za drogi
fot. Martyn Janduła
W Olsztynie trwało postępowanie przetargowe na zakup nowych tramwajów niskopodłogowych. Podstawowe zamówienie opiewało na 8 sztuk pojazdów z możliwością rozszerzenia go do 24. Jedyna oferta, która wpłynęła w przetargu okazała się jednak dla Olsztyna za droga.

Przedmiotem ogłoszonego przez Olsztyn zamówienia jest dostawa 24 sztuk niskopodłogowych tramwajów dwukierunkowych o pojemności nie mniejszej niż 200 pasażerów każdy. Zamówienie podstawowe dotyczy jednak zaledwie ośmiu sztuk pojazdów, na które miastu udało się pozyskać dofinansowanie z Unii Europejskiej.

Jedyną ofertę złożyło konsorcjum firm Stadler i Solaris. Opiewa ona na kwotę 80,8 mln zł brutto w przypadku zamówienia podstawowego, czyli tylko 8 tramwajów. W przypadku zamówienia z prawa opcji, producent wycenił tramwaje na łącznie 147,4 mln zł brutto. Tymczasem miasto zamierzało przeznaczyć na realizację zamówienia podstawowego kwotę w wysokości 63,96 mln zł brutto.
Pesa nie zdecydowała się wziąć udziału w przetargu, a jedynie wystosowała list, w którym wyjaśniła dlaczego nie złożyła oferty.

– Zakładaliśmy, że koszt jednego zestawu wyniesie osiem milionów złotych brutto. Cena oferowana przez Solarisa jest o około dwa miliony wyższa – pisał Piotr Grzymowicz, prezydent Olsztyna po otwarciu ofert. – Mimo że większość kosztów pokryje dotacja ze środków zewnętrznych, to jednak jest to znaczna różnica – podkreśla włodarz miasta.

Ostatecznie oferta konsorcjum Solarisa i Stadlera okazała się za droga i miasto zdecydowało się unieważnić przetarg. Należy się spodziewać teraz nowego postępowania. – Przed zakończeniem inwestycji nowe tramwaje muszą być w Olsztynie i zapewniam, że będą – mówi Grzymowicz. – Ci, którzy jechali naszym limonowym Tramino mówią, że mamy „tramwajowego Mercedesa” i bez wątpienia tak już musi zostać, bo do dobrego zawsze się łatwiej przyzwyczaić, a wygoda staje się najszybciej przyswajalnym standardem. Zatem, pozostaje jeszcze kwestia ceny. W interesie nas wszystkich jest szukanie takich rozstrzygnięć, żeby była ona jak najniższa, więc będziemy szukać – dodaje.

Podziel się z innymi:


facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
Zobacz również
Oświęcim kupuje 20 autobusów, w tym 7 hybrydowych

Komunikacja

Oświęcim kupuje 20 autobusów, w tym 7 hybrydowych

Jakub Dybalski 26 lipca 2017

Głogów bez hybryd i diesli

Komunikacja

Głogów bez hybryd i diesli

Martyn Janduła 07 czerwca 2017

SKM Warszawa: Przetarg na zakup taboru pod koniec roku

Przestrzeń

SKM Warszawa: Przetarg na zakup taboru pod koniec roku

Martyn Janduła 31 marca 2017

 

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Rynek Lotniczy Rynek Infrastruktury IAB Polska ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5