Partnerzy serwisu:
Komunikacja

Olsztyn: Tramwaje w zasadzie bezawaryjne

Dalej Wstecz
Autor:

Martyn Janduła

Data publikacji:
2017-01-23 09:30
Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Olsztyn: Tramwaje w zasadzie bezawaryjne
Solaris Tramino w Olsztyniefot. Martyn Janduła
Uciekając od tematu pękających szyn, których znowu nie przestało brakować w Olsztynie, postanowiliśmy się przyjrzeć awaryjności samych składów Tramino Olsztyn. Tramwaje mają już za sobą ponad rok kursowania w ruchu liniowym i jak się okazuje, spisują się dobrze.

Infrastruktura tramwajowa w Olsztynie ma pecha do niskich temperatur. Wraz z ochłodzeniem w styczniu doszło do kolejnych pęknięć – jedna miała miejsce na odcinku, za realizację którego odpowiada firma Strabag (przy ul. Obiegowej), druga zaś – Skanski (ul. Sikorskiego).

Niemniej jednak w styczniu doszło także do wstrzymania ruchu tramwajowego z innego powodu. Pasażerowie musieli opuścić jeden ze składów ze względu na awarię techniczną pojazdu. Zarząd Dród, Zieleni i Transportu musiał sprawnie zapewnić autobus zastępczy za tramwaj.

Okazuje się jednak, że w przeciągu roku usterkowość Tramino Olsztyn nie jest rzeczą częstą. – W zasadzie temat bez-usterkowości winienem zamknąć jednym stwierdzeniem – gwarancja. Gdyż Solaris ma jeszcze cztery lata opieki gwarancyjnej całego taboru tramwajowego – informuje Cezary Stankiewicz, rzecznik prasowy MPK Olsztyn. – Ale – jak każde urządzenie – tramwaje miewają awarie. Przez ten nieco ponad rok było ich w sumie kilkadziesiąt – dodaje.

Na razie najpoważniejsza awaria dotyczyła jednego z wózków, który został przez producenta w całości wymieniony. Powody jednak nie są znane, gdyż producent wymienił cały moduł. W styczniu 2017 roku tramwaj doznał uszkodzenia przekaźnika elektrycznego. Poluźniło się połączenie na wtyczce od komunikacji miedzy sterownikami. – Tramwaj wrócił do bazy o własnych siłach. Producent tego podzespołu ma sprawdzić co się stało – informuje Stankiewicz.

Tramwaje doznawały także mniejszych usterek. – Raz w tramwaju nie chciały otworzyć się drzwi. W tym przypadku zawinił czujnik – mówi rzecznik. Wskazuje, że to właśnie najwięcej kłopotów sprawia elektronika, bo sytuacji, kiedy odmawiała posłuszeństwa było już kilkanaście. – Te nowoczesne modele, podobnie jak w samochodach, mają jej mnóstwo i potrafią zawodzić. Na szczęście po każdej z takich awarii serwis się nad tym pochyla i robi upgrade oprogramowania redukując liczbę niesprawności do minimum – wyjaśnia.

Na podsumowanie Cezary Stankiewicz podkreśla, że mechanicy specjalnie dużo pracy nie mają w związku z awaryjnością tramwajów. – Najwięcej kłopotów sprawiają nam naprawy po stłuczkach. Niektóre z nich zabrały nawet miesiąc – oględziny, ocena i wycena ubezpieczyciela. To pochłania więcej czasu niż chcemy – podaje.

Podziel się z innymi:


facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
Zobacz również
Londyn. Strefa płatnego wjazdu zostanie zlikwidowana?

Przestrzeń

Londyn. Strefa płatnego wjazdu zostanie zlikwidowana?

Jakub Dybalski 22 stycznia 2017

To już rok olsztyńskich tramwajów

Komunikacja

To już rok olsztyńskich tramwajów

Martyn Janduła 18 grudnia 2016

Pierwszy tramwaj Solarisa dla Lipska do końca roku

Komunikacja

Pierwszy tramwaj Solarisa dla Lipska do końca roku

Witold Urbanowicz 13 września 2016

 

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Rynek Lotniczy Rynek Infrastruktury IAB Polska ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5