Partnerzy serwisu:
Przestrzeń

Olsztyn. Startuje rozbudowa sieci tramwajowej

Dalej Wstecz
Data publikacji:
30-06-2021
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

PRZESTRZEŃ
Olsztyn. Startuje rozbudowa sieci tramwajowej
fot. UM Olsztyn
Po miesiącu przygotowań, konsorcjum firm Polimex oraz Trakcja rozpoczyna pierwsze prace przy rozbudowie olsztyńskiej sieci tramwajowej. Inwestycja rozpocznie się od 1 lipca w południowej części miasta.

Nowa linia, która ma powstać w Olsztynie, to około sześć kilometrów podwójnego torowiska. W mieście pojawi się 13 nowych przystanków. Trasa dwutorowej linii tramwajowej rozpocznie się od istniejącej pętli autobusowej przy ul. Wilczyńskiego, na osiedlu Pieczewo, gdzie zlokalizowany będzie czterotorowy przystanek końcowy wraz z wiatą na rowery i parkingiem dla 50 samochodów. Następnie tory poprowadzone mają być ulicami Krasickiego przy osiedlu Nagórki oraz ul. Synów Pułku, Wyszyńskiego i al. Piłsudskiego, gdzie połączą się na skrzyżowaniu z Kościuszki w obecny układ torowy. W ramach zadania powstanie także estakada o długości ok. 270 m nad skrzyżowaniem ulic Krasickiego z Synów Pułku. Na placu przy Wysokiej Bramie zostanie także wybudowany docelowy węzeł przesiadkowy – wcześniej utrudniały to wykopaliska archeologiczne.

Umowę z konsorcjum firm Polimex Infrastruktura i Trakcja miasto zawarło na początku czerwca. Od tego czasu wykonawca przygotowywał niezbędną dokumentację, aby realizować zadanie. Od 1 lipca wchodzi na pierwszy plac budowy w południowej części miasta. Realizacja zadania ma potrwać ok. 26 miesięcy (791 dni) od daty zawarcia umowy.

– Pierwsze zadanie to budowa łącznika dróg położonych za hipermarketem przy ul. Krasickiego. Trasa będzie łączyć lokalne uliczki z wybudowaną niedawno ulicą Szymborskiej, czyli jezdnią biegnącą przez dawny poligon, która prowadzi do obwodnicy miasta. To będzie element objazdów na czas wszystkich robót, który już pozostanie i będzie mógł być wykorzystywany także po zakończeniu inwestycji – mówi Andrzej Karwowski, kierownik ratuszowej jednostki realizującej projekt, Andrzej Karwowski. Łącznik ma powstać do 28 lipca.

Natomiast już w drugiej połowie zbliżającego się miesiąca zaczną się prace na pętli w Pieczewie oraz wzdłuż ulic Wilczyńskiego i Krasickiego. Jak podkreślała niedawno rzeczniczka prasowa Polimeksu, Anna Czyż, wykonawca będzie działał w sposób optymalny tak, aby roboty były jak najmniej uciążliwe dla mieszkańców i użytkowników ruchu. – Prace będą wymagały ograniczenia ruchu na całym odcinku wykonywania robót, który polegać będzie między innymi na całkowitym zamknięciu niektórych odcinków ulic, prowadzeniu ruchu na zawężonych jezdniach, zamykania skrzyżowań w wersji całkowitej lub połówkowej, ograniczaniu dostępności do chodników i dróg rowerowych, zmiany tras komunikacji miejskiej – wyjaśnia Czyż.

Konsorcjum firm Polimex Mostostal i Trakcja SA roboty w Olsztynie wyceniło na nieco ponad 403 mln zł. Jak podkreśla miasto, projekt tramwajowy to także powstanie stref o spowolnionym ruchu czy rond zamiast tradycyjnych skrzyżowań oraz budowa około 10 km tras rowerowych oraz rozbudowa systemu ITS. Z programu finansowany jest również w części zakup nowych tramwajów od Durmazlara.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Olsztyn. Rozwój tramwaju w próżni

Komunikacja

Olsztyn. Rozwój tramwaju w próżni

Jakub Rösler 19 maja 2025

Zbliża się naprawa główna olsztyńskich Solarisów Tramino

Komunikacja

Zegar tyka. Olsztyn wciąż nie wie na co wydać środki UE

Prawo & Finanse

Olsztyn. Komunikacja miejska bije rekordy

Komunikacja

Olsztyn. Komunikacja miejska bije rekordy

Przemysław Farsewicz 01 lutego 2025

Olsztyn odkłada rozwój tramwaju na półkę

Komunikacja

Olsztyn odkłada rozwój tramwaju na półkę

Przemysław Farsewicz 16 stycznia 2025

Olsztyn rezygnuje z zakupu tramwajów Saatza

Komunikacja

Olsztyn rezygnuje z zakupu tramwajów Saatza

Przemysław Farsewicz 11 grudnia 2024

Zobacz również:

Olsztyn. Rozwój tramwaju w próżni

Komunikacja

Olsztyn. Rozwój tramwaju w próżni

Jakub Rösler 19 maja 2025

Zbliża się naprawa główna olsztyńskich Solarisów Tramino

Komunikacja

Zegar tyka. Olsztyn wciąż nie wie na co wydać środki UE

Prawo & Finanse

Olsztyn. Komunikacja miejska bije rekordy

Komunikacja

Olsztyn. Komunikacja miejska bije rekordy

Przemysław Farsewicz 01 lutego 2025

Olsztyn odkłada rozwój tramwaju na półkę

Komunikacja

Olsztyn odkłada rozwój tramwaju na półkę

Przemysław Farsewicz 16 stycznia 2025

Olsztyn rezygnuje z zakupu tramwajów Saatza

Komunikacja

Olsztyn rezygnuje z zakupu tramwajów Saatza

Przemysław Farsewicz 11 grudnia 2024

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5
Zamknij