Partnerzy serwisu:
Przestrzeń

Olsztyn: Ruszyły trzy nowe przystanki kolejowe. Na razie dla 6,5 par połączeń

Dalej Wstecz
Autor:

Witold Urbanowicz

Data publikacji:
2021-06-14 15:30
Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Olsztyn: Ruszyły trzy nowe przystanki kolejowe. Na razie dla 6,5 par połączeń
fot. Martyn Janduła / PKP PLK
Olsztyn Redykajny, Olsztyn Likusy, Olsztyn Jezioro Ukiel to nowo oddane przystanki na linii do Gutkowa i Elbląga, które od 13 czerwca obsługują pasażerów. Na razie jest ich niewielu – liczba połączeń na tej trasie, jak na terenie całej Warmii i Mazur, nie zachwyca.

W sumie pociągi na linii między Olsztynem Głównym a Gutkowem zatrzymują się w czterech nowych miejscach. Na przystanku Olsztyn Śródmieście dobudowano nowy peron po północnej stronie torów. Do tego dochodzą trzy nowe przystanki – Olsztyn Jezioro Ukiel w pobliżu jeziora oraz Zespołu Szkół Elektronicznych i Zespołu Szkół Ekonomicznych, Olsztyn Likusy przy ul. Bałtyckiej i Brzozowej oraz Olsztyn Redykajny przy ul. Hozjusza.

– Realizujemy projekty, które w całej Polsce zwiększają dostęp do kolei, zapewniają lepsze i sprawniejsze podróże, a tym samym ułatwiają codzienne dojazdy do szkół i do pracy oraz podróże okazjonalne. Udostępnione przez PKP Polskie Linie Kolejowe nowe przystanki w Olsztynie, to kolejny krok do utworzenia w mieście tzw. kolei aglomeracyjnej – mówi Ireneusz Merchel, prezes PKP Polskich Linii Kolejowych, który pochodzi właśnie z Olsztyna.

Nowe przystanki są elementem modernizacji trasy Olsztyn Główny – Olsztyn Gutkowo. Wymieniono tutaj tory i sieć trakcyjną, a na przystanku Likusy wybudowano mijankę. Trwa też budowa tunelu pieszo-rowerowego w ciągu Jeziornej. Nowo wybudowane perony miały zostać udostępnione w grudniu zeszłego roku, ale nie udało się dotrzymać terminu. Zresztą do uruchomienia przystanków też nie udało się zrealizować wszystkich prac: np. na Śródmieściu nie ma wiat, a na przystanku Jezioro Ukiel jest tylko jedno dojście czynne, i to nie od strony jeziora. Ponadto jakość pac pozostawia sporo do życzenia (uszkodzone, nierówno ułożone i klawiszujące płyty peronowe).

Oddzielna kwestia to oferta. Przystanki mogą przydać się podróżnym obecnie korzystającym z pociągów, ale raczej nie rozwiążą problemów komunikacyjnych miasta. Obecnie zatrzymuje się tutaj 6,5 par połączeń – siedem w kierunku Olsztyna Główna i sześć w kierunku Morąga i Elbląga. Odstępy między pociągami sięgają nawet sześciu godzin. W przyszłości, za wiele lat, sytuację poprawi zakończenie prac na linii do Braniewa – chociaż bez rewolucji: przybędzie co najwyżej kilka par połączeń. Ponadto w Olsztynie trwają na razie prace analityczne nad stworzeniem oferty wspólnego biletu.

Podziel się z innymi:


facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
Zobacz również

 

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Rynek Lotniczy Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5