Dłużej poczekamy na rozbudowę sieci tramwajowej w Olsztynie. Miasto potwierdziło, że wstrzymuje się z wyborem wykonawcy do czasu rozstrzygnięcia przez sąd.
Znamy kolejne ustalenia w sprawie olsztyńskiego przetargu na budowę ok. 6 kilometrów podwójnego torowiska. Wydawać by się mogło, że jesteśmy coraz bliżej rozstrzygnięcia, tymczasem cała procedura zwalnia.
Wybrana w sierpniu przez miasto oferta ZUE została ona skutecznie oprotestowana przez konkurentów. Krajowa Izba Odwoławcza
przychyliła się do zarzutów firm Polimex Infrastruktura i Trakcja w kierunku krakowskiego wykonawcy o brak doświadczenia w budowie obiektów inżynieryjnych. Był to jeden z warunków udziału w przetargu ze względu na plany budowy estakady na ul. Synów Pułku i Krasickiego w Olsztynie. Ostatecznie ZUE zostało wykluczone z przetargu.
Automatycznie Olsztyn musiał przeanalizować drugą w kolejności ofertę – wspomnianego już konsorcjum firm Polimex Infrastruktura i Trakcja. Firmy prace wyceniły na nieco ponad 403 mln zł. Oznacza to, że oferta jest droższa od ZUE o ok. 20 mln zł.
– Zajmujemy się oceną następnego w kolejce oferenta, czyli konsorcjum Polimex i Trakcja. Czynności weryfikacyjne już prawie zakończyliśmy. Otrzymaliśmy także dokumenty potwierdzające, że nie podlegają oni wykluczeniu i spełniają warunki udziału w postępowaniu. Odtajniliśmy już także tę część, która była niejawna – wyjaśnia Marta Bartoszewicz, rzeczniczka prasowa Urzędu Miasta w Olsztynie.
Całą sprawę utrudnia jednak
zażalenie ZUE, które złożyło skargę do Sądu Okręgowego w Olsztynie od decyzji KIO. Co więcej, spółka zawnioskowała o wstrzymanie procedury podpisania przez miasto umowy do czasu rozpatrzenia skargi. Z informacji podanych przez Olsztyn wynika, że procedura przetargowa nie ruszy do przodu do czasu wyjaśnienia sprawy z ZUE. – Skarga ZUE na wyrok KIO nie ułatwia nam działania. Czekamy na wyznaczenie terminu rozprawy. Sąd nie podjął decyzji czy będzie to rozprawa z udziałem stron czy też posiedzenie niejawne – dodaje Bartoszewicz.
W kolejnym etapie rozbudowy sieci tramwajowej ten najmłodszy system miałby się powiększyć o tory prowadzące z osiedla Pieczewo ulicami Krasickiego, Synów Pułku, Wyszyńskiego i al. Piłsudskiego. Łącznie byłoby to ok. 6 km dwutorowej linii. Pozwoli to uruchomić dwie kolejne linie tramwajowe.