Partnerzy serwisu:
PARTNER DZIAŁU


Komunikacja

Olsztyn. Przybywa stałych pasażerów i rośnie ich zadowolenie

Dalej Wstecz
Autor:

Przemysław Farsewicz

Data publikacji:
2018-02-11 10:50
Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Olsztyn. Przybywa stałych pasażerów i rośnie ich zadowolenie
fot. MJ
Miasto pochwaliło się, że przybywa osób, które decydują się na wybór komunikacji miejskiej jako codziennego środka transportu. Jak podaje ratusz, pasażerowie kupują mniej jednorazowych, a więcej miesięcznych biletów.

W Olsztynie rośnie liczba pasażerów korzystających z komunikacji miejskiej. Tylko tramwaje przewożą 20 tys. pasażerów dziennie. Coraz więcej osób decyduje się też na zakup biletów okresowych. W styczniu sprzedanych zostało ok. 32 tys. tzw. sieciówek, czyli biletów obowiązujących na wszystkie linie. Dla porównania, w styczniu 2017 roku sprzedano ich ok. 24 tys. W obiegu jest ponad 60 tys. Olsztyńskich Kart Miejskich. Rosnąca liczba biletów długookresowych to zapewne efekt zmiany polityki cenowej. Olsztyn znacząco obniżył ceny biletów miesięcznych ze 110 zł na 88 zł, z kolei bilety jednorazowe zdrożały z 2,90 zł do 3 zł. Tym samym miasto chciało wynagrodzić lojalność wobec transportu miejskiego.

Jak się Okazuje, w Olsztynie zaczęła rosnąć liczba pasażerów. – Tylko tramwaje przewożą 20 tysięcy pasażerów dziennie. Żeby jednak lepiej poznać opinie użytkowników, Zarząd Dróg Zieleni i Transportu (ZDZiT) porozumiał się z Katedrą Bezpieczeństwa i Porządku Publicznego Wydziału Prawa i Administracji Uniwersytetu Warmińsko-Mazurskiego w sprawie badania satysfakcji pasażerów komunikacji miejskiej w Olsztynie – podaje Piotr Grzymowicz, prezydent miasta.

Badania przeprowadzone przez Katedrę Bezpieczeństwa i Porządku Publicznego Wydziału Prawa i Administracji Uniwersytetu Warmińsko-Mazurskiego przeprowadzono w maju ubiegłego roku. Objęto nimi ponad cztery tysiące pasażerów. Wyniki dotarły do olsztyńskiego ratusza w połowie stycznia i pokazują, że rosnąca frekwencja przekłada się także na poziom zadowolenia z usług. Wynika z nich, że pasażerowie są grupą mieszkańców zadowolonych ze zmian i z organizacji transportu publicznego w Olsztynie.

O organizacji transportu miejskiego wypowiada się dobrze lub bardzo dobrze prawie 71 proc. respondentów. Jako przeciętny ocenia go blisko 25 proc., a źle lub bardzo źle – tylko niewiele ponad cztery procent. We wszystkich wskaźnikach oceny dobre i bardzo dobre zdecydowanie przewyższają oceny negatywne. Mieszkańcy cenią sobie bezpieczeństwo oraz komfort podróżowania. Pozytywnie też oceniają zmiany w organizacji, będące skutkiem przywrócenia tramwajów. Dobra ocena komunikacji miejskiej przez pasażerów znajduje potwierdzenie także we wcześniejszych badaniach, prowadzonych w ramach Olsztyńskiego Panelu Obywatelskiego.

– Rzecz jasna, nigdy nie jest tak dobrze, żeby nie mogło być jeszcze lepiej, dlatego do tych wyników podchodzę z dystansem – przekonuje Grzymowicz. – Przestawianie „zwrotnicy” w rozwiązaniach komunikacyjnych Olsztyna jest procesem trudnym i żmudnym. Jego zasadniczy etap zakończy się dopiero po zbudowaniu drugiej nitki tramwajowej i zmodernizowaniu olsztyńskich ulic, na których trwają jeszcze prace. Do tego etapu trzeba wliczyć także nowe ścieżki rowerowe i rozbudowę ITS-u. To wszystko jeszcze przed nami, ale cieszy mnie, że te działania są akceptowane przez pasażerów – dodaje.

Podziel się z innymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
Zobacz również
Estonia. Od lipca darmowa komunikacja w całym kraju

Komunikacja

Estonia. Od lipca darmowa komunikacja w całym kraju

Jakub Dybalski 22 maja 2018

Transport publiczny skorzysta, gdy zniknie gotówka?

Mobilność

Transport publiczny skorzysta, gdy zniknie gotówka?

Jakub Dybalski 19 maja 2018

Komentarz. Bilet na Pendolino kupiony na wieczność

Felietony i komentarze

Komentarz. Bilet na Pendolino kupiony na wieczność

Jakub Dybalski 17 maja 2018

 

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Rynek Lotniczy Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5