Partnerzy serwisu:
Komunikacja

Olsztyn. Pierwsze wyniki przewozowe nowych linii tramwajowych

Dalej Wstecz
Partner działu

Sultof

Data publikacji:
19-06-2024
Ostatnia modyfikacja:
17-06-2024
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
TP

Podziel się ze znajomymi:

KOMUNIKACJA
Olsztyn. Pierwsze wyniki przewozowe nowych linii tramwajowych
fot. PF
Zarząd Dróg, Zieleni i Transportu w Olsztynie ma już pierwsze wyniki przewozowe nowych linii tramwajowych, które ruszyły wraz z początkiem tego roku. Urzędnicy informują również, że liczba pasażerów w całym transporcie miejskim wróciła do poziomu sprzed pandemii.

Wraz z początkiem tego roku w Olsztynie ruszyły dwie nowe linie tramwajowe. Linia nr 4 połączyła osiedle Pieczewo z dworcem głównym PKP, zaś linia nr 5 – Pieczewo z centrum miasta. Rozszerzenie sieci tramwajowej wymusiło także korekty w kursowaniu autobusów, aby mniej linii dublowało tramwaj. Zarząd Dróg, Zieleni i Transportu w Olsztynie ma już pierwsze wyniki przewozowe, które pokazują jaką popularnością cieszą się „czwórka” i „piątka”.

– Mamy pierwsze dane zebrane w marcu. Linią nr 4 w przeciętnym dniu roboczym podróżowało 6 850 pasażerów, a na linii nr 5 – 6 847 Pasażerów – podaje Michał Koronowski, rzecznik prasowy ZDZiT-u. Jak podkreśla, wartości są na razie mniejsze niż na tramwajowych liniach nr 1 oraz 2 z których korzysta odpowiednio 8 777 i 11 015 pasażerów. – Jednak łączna liczba pasażerów na całej sieci jest większa, niż w 2022 roku i zbliża się do wartości sprzed pandemii. Na liniach autobusowych zaszły raczej spodziewane zmiany potoków związane ze zmianami tras linii. Aktualnie trwają szczegółowe analizy, a wnioski i ewentualne korekty planowane są po wakacjach – zaznacza Koronowski.

Przypomnijmy, że według danych za 2022 rok, który był pierwszym rokiem pozbawionym obostrzeń sanitarnych w komunikacji miejskiej, z transportu publicznego skorzystało 38,8 mln pasażerów. Był to wzrost o ok. 27 proc. względem poprzedniego okresu. W 2019 roku olsztyński transport publiczny, jak przekazywał wówczas Zarząd Dróg, Zieleni i Transportu, przewiózł ok 45,5 mln pasażerów. W pandemicznym roku 2020 pasażerów ubyło do poziomu 25,9 mln pasażerów. Czekamy zatem na pełne podsumowanie za 2023 rok.

Wraz z uruchomieniem dwóch nowych linii tramwajowych zwiększyła się praca przewozowa w tym segmencie. Trzy linie w 2023 roku wykonywały 2 505 pociągokilometrów dziennie (w dni robocze), zaś w tym roku, według danych Zarządu Dróg, Zieleni i Transportu, pięć linii wykonuje już 4 568 pociągokilometrów dziennie. – Linię nr 4 w czasie szczytów komunikacyjnych może obsługiwać maksymalnie 6 tramwajów jednocześnie, zaś na linii nr 5 w szczytach zadania realizują 4 tramwaje – wyjaśnia Michał Koronowski, rzecznik prasowy ZDZiT-u. Jak dodaje, do obsługi całej sieci w godzinach szczytu wymagane są 22 wozy. Oznacza to, że w rezerwie pozostaje 5 tramwajów.

Rozszerzenie siatki tramwajowej nie wpłynęło znacząco na pracę przewozową autobusów. – Dzienna liczba wozokilometrów dla rozkładu jazdy w dni robocze wynosiła w grudniu 2023 roku 25,7 tys. wkm w ciągu dnia – podaje Koronowski. – W styczniu tego roku wynosiła 24,8 tys. wkm – dodaje. Zaangażowanych w realizację nowej siatki połączeń od 1 stycznia tego roku jest maksymalnie 145 autobusów. W poprzednim roku ZDZiT potrzebował maksymalnie 148 autobusów do obsługi sieci.
Partner działu

Sultof

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Olsztyn. Rozwój tramwaju w próżni

Komunikacja

Olsztyn. Rozwój tramwaju w próżni

Jakub Rösler 19 maja 2025

Zbliża się naprawa główna olsztyńskich Solarisów Tramino

Komunikacja

Zegar tyka. Olsztyn wciąż nie wie na co wydać środki UE

Prawo & Finanse

Olsztyn. Komunikacja miejska bije rekordy

Komunikacja

Olsztyn. Komunikacja miejska bije rekordy

Przemysław Farsewicz 01 lutego 2025

Olsztyn odkłada rozwój tramwaju na półkę

Komunikacja

Olsztyn odkłada rozwój tramwaju na półkę

Przemysław Farsewicz 16 stycznia 2025

Olsztyn rezygnuje z zakupu tramwajów Saatza

Komunikacja

Olsztyn rezygnuje z zakupu tramwajów Saatza

Przemysław Farsewicz 11 grudnia 2024

Zobacz również:

Olsztyn. Rozwój tramwaju w próżni

Komunikacja

Olsztyn. Rozwój tramwaju w próżni

Jakub Rösler 19 maja 2025

Zbliża się naprawa główna olsztyńskich Solarisów Tramino

Komunikacja

Zegar tyka. Olsztyn wciąż nie wie na co wydać środki UE

Prawo & Finanse

Olsztyn. Komunikacja miejska bije rekordy

Komunikacja

Olsztyn. Komunikacja miejska bije rekordy

Przemysław Farsewicz 01 lutego 2025

Olsztyn odkłada rozwój tramwaju na półkę

Komunikacja

Olsztyn odkłada rozwój tramwaju na półkę

Przemysław Farsewicz 16 stycznia 2025

Olsztyn rezygnuje z zakupu tramwajów Saatza

Komunikacja

Olsztyn rezygnuje z zakupu tramwajów Saatza

Przemysław Farsewicz 11 grudnia 2024

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5
Zamknij