Partnerzy serwisu:
Przestrzeń

Olsztyn negocjuje dodatkowe prace z tramwajowym wykonawcą

Dalej Wstecz
Data publikacji:
14-03-2022
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

PRZESTRZEŃ
Olsztyn negocjuje dodatkowe prace z tramwajowym wykonawcą
fot. MJ
W Olsztynie toczy się rozbudowa sieci tramwajowej, w ramach której powstanie 6 kilometrów nowych torowisk. Teraz miasto rozpoczyna negocjacje z wykonawcą w sprawie dodatkowych robót.

Prace przy rozbudowie systemu tramwajowego w Olsztynie rozpoczęły się w lipcu zeszłego roku. Obecnie wykonawca rozszerzył front robót na cały budowany odcinek. Jak pisaliśmy tutaj, w głównej mierze prace skupiają się na usuwaniu kolizji i wymianie sieci podziemnych. Jednak już wiosną na placu budowy powinniśmy ujrzeć pierwsze tramwajowe tory.

Tymczasem Olsztyn poinformował o wszczęciu negocjacji z wykonawcą – Polimex-em Mostostal i Trakcją – na temat prac podobnych, których wartość określono na 7,57 mln zł netto. – Od samego początku, gdy rozpoczęliśmy postępowanie przetargowe, szacowaliśmy że chcielibyśmy uzupełnić je o zamówienia na roboty podobne. Dopiero bowiem przetarg pokazał jaka jest najkorzystniejsza oferta i ile w związku z tym musimy na nią przeznaczyć – wyjaśnia Marta Bartoszewicz, rzeczniczka prasowa z Urzędu Miasta.

W tym miejscu należy przypomnieć, że po pierwszym nieudanym postępowaniu przetargowym, Olsztyn postanowił w 2019 roku „odchudzić” projekt tramwajowy. – Właśnie z różnymi założeniami dla robót podobnych – dodaje Bartoszewicz. Dopiero drugie postępowanie przyniosło rozstrzygnięcie.

W zakresie prac podobnych znalazły się cztery odrębne zadania, które Olsztyn ma zamiar zlecić. Pierwsza dotyczy wykonania nasadzeń kompensacyjnych. Posadzone mają być drzewa i krzewy w pasie drogowym realizowanej rozbudowy linii tramwajowych. Wykonawca ma wykonać także tzw. zielone przystanki na peronach tramwajowych. – Po otwarciu ofert w pierwszej kolejności zdecydowaliśmy się właśnie na nasadzenia kompensacyjne, gdyż wartość branży związanej z zielenią była niższa niż we wniosku aplikacyjnym o środki unijne i dzięki temu może być dofinansowana ze źródeł unijnych – wyjaśnia Bartoszewicz.

Kolejne zadania dotyczą już branży drogowej. Olsztyn chce przebudować jezdnię ulicy Wyszyńskiego na odcinku od skrzyżowania z ul. Pstrowskiego do skrzyżowania z ul. Żołnierską oraz – w ramach kolejnego zadania – od ul. Żołnierskiej do al. Piłsudskiego. Ostatnie zadanie dotyczy wymiany nawierzchni ul. Krasickiego na odcinku od ul. Murzynowskiego do skrzyżowania z ul. Synów Pułku i na ul. Synków Pułku od skrzyżowania z ul. Krasickiego do ul. Pstrowskiego.

– Remont jezdni, poza rejonem skrzyżowań, który jest w projekcie tramwajowym, będzie sfinansowany na razie z budżetu gminy, ale szukamy dodatkowego dofinansowania – mówi Marta Bartoszewicz. Prace te obejmują obszar realizowanego projektu i dobrze byłoby je wykonać za jednym razem, gdyż jak zwraca uwagę rzeczniczka, jezdnie już przed rozpoczęciem prac wymagały remontu.

Projekt zakłada wzmocnienie podłoża, wykonanie podbudowy z trzech różnych warstw, a następnie położenie warstwy ścieralnej o grubości 4 cm. Jezdnie mają zachować dotychczasową szerokość.

– Same negocjacje w sposób formalny dopiero się rozpoczynają i wysłaliśmy zaproszenie – wyjaśnia rzeczniczka. Dla zamówienia podobnego udzielanego z wolnej ręki, negocjacje mogą być przeprowadzane tylko z wykonawcą realizującym podstawową część zamówienia. – Chcemy by przyszły wykonawca jak najszybciej otrzymał zlecenie na wykonanie tych robót, tak by miał czas odpowiednio zaplanować ich realizację – podkreśla rzeczniczka.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Olsztyn. Rozwój tramwaju w próżni

Komunikacja

Olsztyn. Rozwój tramwaju w próżni

Jakub Rösler 19 maja 2025

Zbliża się naprawa główna olsztyńskich Solarisów Tramino

Komunikacja

Zegar tyka. Olsztyn wciąż nie wie na co wydać środki UE

Prawo & Finanse

Olsztyn. Komunikacja miejska bije rekordy

Komunikacja

Olsztyn. Komunikacja miejska bije rekordy

Przemysław Farsewicz 01 lutego 2025

Olsztyn odkłada rozwój tramwaju na półkę

Komunikacja

Olsztyn odkłada rozwój tramwaju na półkę

Przemysław Farsewicz 16 stycznia 2025

Olsztyn rezygnuje z zakupu tramwajów Saatza

Komunikacja

Olsztyn rezygnuje z zakupu tramwajów Saatza

Przemysław Farsewicz 11 grudnia 2024

Zobacz również:

Olsztyn. Rozwój tramwaju w próżni

Komunikacja

Olsztyn. Rozwój tramwaju w próżni

Jakub Rösler 19 maja 2025

Zbliża się naprawa główna olsztyńskich Solarisów Tramino

Komunikacja

Zegar tyka. Olsztyn wciąż nie wie na co wydać środki UE

Prawo & Finanse

Olsztyn. Komunikacja miejska bije rekordy

Komunikacja

Olsztyn. Komunikacja miejska bije rekordy

Przemysław Farsewicz 01 lutego 2025

Olsztyn odkłada rozwój tramwaju na półkę

Komunikacja

Olsztyn odkłada rozwój tramwaju na półkę

Przemysław Farsewicz 16 stycznia 2025

Olsztyn rezygnuje z zakupu tramwajów Saatza

Komunikacja

Olsztyn rezygnuje z zakupu tramwajów Saatza

Przemysław Farsewicz 11 grudnia 2024

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5
Zamknij