Partnerzy serwisu:
Komunikacja

Olsztyn: Czwarta pęknięta szyna na trasie tramwaju. Zła jakość?

Dalej Wstecz
Partner działu

Sultof

Data publikacji:
05-01-2016
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

KOMUNIKACJA
Olsztyn: Czwarta pęknięta szyna na trasie tramwaju. Zła jakość?
fot. Fb Piotra GrzymowiczaPoprzednia naprawa szyny
Odkąd diametralnie spadły na zewnątrz temperatury, w Olsztynie zrobiło się gorąco. Wszystko za sprawą co i rusz pojawiających się pęknięć torów. We wtorek (05.01) doszło do czwartego takiego zdarzenia przy ulicy Tuwima. Warto dodać, że wszystkie awarie mają miejsce na odcinku, za który odpowiada Skanska. – Prowadzimy badania i jesteśmy na etapie wyjaśniania przyczyn dlaczego tak się dzieje – informuje Marek Dębski, manager firmy.

W weekend miasto musiało uporać się z trzema pęknięciami szyn. Przy pierwszym pomagali kolejarze. Przy dwóch kolejnych zdarzeniach już nie mogli, bo w tym samym czasie wykoleił się pociąg towarowy na szlaku Stare Juchy – Wydminy.

We wtorek (05.01) w godzinach rannych doszło do kolejnego pęknięcia. Tym razem na jednotorowej odnodze od głównej linii do Kortowa. Dokładnie zdarzenie miało miejsce przy krańcówce Uniwersytet-Prawocheńskiego. W związku z awarią tramwaje linii 3 mają trasy skrócone i kończą na przedostatnim przystanku Uniwersytet-Pływalnia.

Tylko na odcinku Skanski

Warto zwrócić uwagę, że wszystkie pęknięcia szyn mają miejsca na odcinku, za powstanie którego odpowiada firma Skanska. Na razie jest jednak zbyt wcześnie by mówić o przyczynach wszystkich awarii, do których doszło w miniony weekend oraz we wtorek. Od wykonawcy otrzymaliśmy jedynie komentarz o dotychczasowym etapie prac. – Prowadzimy badania i jesteśmy na etapie wyjaśniania przyczyn dlaczego tak się dzieje – informuje Marek Dębski, manager firmy Skanska.

– Spotkaliśmy się z wykonawcą tego odcinka, podwykonawcą, który odpowiadał za spawanie szyn i inżynierem kontraktu, by ustalić co mogło doprowadzić do pęknięć – informuje Marta Bartoszewicz, rzeczniczka prasowa Urzędu Miasta w Olsztynie. – Na pewno spowodowały je wahania temperatury, która w Olsztynie w ciągu kilku dni spadła z +15 do - 13 stopni. Mimo to taka sytuacja nie powinna mieć miejsca – wyjaśnia.

Będzie analiza. Problem z jakością torów?


Za kilka dni zostanie zlecona przez miasto ekspertyza. – Mamy nadzieję, że da ona odpowiedź na pytanie, dlaczego do tego doszło. Bo zgodnie z zapewnieniami firmy zajmującej się spawaniem, wszystkie reżimy wykonawcze zostały zachowane i nie doszło do nadtopienia szyn. Być może zatem zawiniła jakość torów? Na razie nie chcemy spekulować co mogło być przyczyną awarii. Poczekamy na wyniki badań firmy, która specjalizuje się w ocenie stanu technicznego konstrukcji stalowych – mówi Bartoszewicz.

O ewentualnych przyczynach pęknięć rozpisuje się sam prezydent Olsztyna, próbując opisać mieszkańcom sytuację. – Trudno jest ad hoc określić, co było przyczyną pęknięć – wada materiałowa, czy źle wykonane spawanie – wyjaśnia Piotr Grzymowicz, prezydent Olsztyna. – Zgodnie z najnowszymi technologiami szyny tramwajowe są spawane. Musi to jednak być robione z zachowaniem szczególnych reżimów wykonawczych. Głównie chodzi o temperaturę otoczenia. Jeśli jest ona za niska, a jako wartość graniczną przyjmuje się 5 st. Celsjusza, szyna w okolicy spawu może być podatna na pękanie – tłumaczy.

Pękają nie tylko w Olsztynie


Jak podaje prezydent, taki problem pojawił się też na innej inwestycji. Chodzi o Szczeciński Szybki Tramwaj. – Tam również pękały na trasie szyny i zdiagnozowano, że przyczyną było złe spawanie – zaznacza prezydent.

Jak podkreśla Marta Bartoszewicz, z pękniętymi szynami musiały w ciągu kilku ostatnich lat zmierzyć się m.in. władze takich miast jak Kraków, Wrocław, Poznać, czy Bydgoszcz. – W Łodzi także dochodzi do kilku awarii, związanych z działaniem komunikacji tramwajowej, dziennie – wymienia. – Wszyscy chcielibyśmy by od razu cały system działał bez zarzutu, ale Olsztyn w komunikacji tramwajowej stawia dopiero pierwsze kroki, a to co nas teraz spotyka to choroby wieku dziecięcego – dodaje.

Za te kłopoty i niedogodności prezydent miasta serdecznie przeprasza mieszkańców. – Jest prawie pewne, że choroby wieku dziecięcego na starcie olsztyńskich tramwajów się pojawią i trzeba je przechorować, żeby później być zdrowym – podkreśla Grzymowicz.
Partner działu

Sultof

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Olsztyn. Zajezdnia tramwajowa prawie pod dachem

Przestrzeń

Olsztyn. Zajezdnia tramwajowa prawie pod dachem

Przemysław Farsewicz 11 lipca 2023

Olsztyn. Jest już szkielet rozbudowywanej zajezdni tramwajowej

Przestrzeń

Olsztyn. Będzie waloryzacja tramwajowego kontraktu. Jest porozumienie

Przestrzeń

Jednokierunkowa Pesa Twist dla rumuńskiej Krajowy na testach w Olsztynie

Przestrzeń

MPK Olsztyn myśli o tańszym prądzie dla tramwajów

Mobilność

MPK Olsztyn myśli o tańszym prądzie dla tramwajów

Przemysław Farsewicz 28 października 2022

Olsztyn. Za wykonawcą tramwajowym większość prac podziemnych

Przestrzeń

Zobacz również:

Olsztyn. Zajezdnia tramwajowa prawie pod dachem

Przestrzeń

Olsztyn. Zajezdnia tramwajowa prawie pod dachem

Przemysław Farsewicz 11 lipca 2023

Olsztyn. Jest już szkielet rozbudowywanej zajezdni tramwajowej

Przestrzeń

Olsztyn. Będzie waloryzacja tramwajowego kontraktu. Jest porozumienie

Przestrzeń

Jednokierunkowa Pesa Twist dla rumuńskiej Krajowy na testach w Olsztynie

Przestrzeń

MPK Olsztyn myśli o tańszym prądzie dla tramwajów

Mobilność

MPK Olsztyn myśli o tańszym prądzie dla tramwajów

Przemysław Farsewicz 28 października 2022

Olsztyn. Za wykonawcą tramwajowym większość prac podziemnych

Przestrzeń

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5