Partnerzy serwisu:
Komunikacja

Olsztyn chciałby wykorzystać opcję na dodatkowe tramwaje Panorama

Dalej Wstecz
Partner działu

Sultof

Data publikacji:
15-04-2022
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

KOMUNIKACJA
Olsztyn chciałby wykorzystać opcję na dodatkowe tramwaje Panorama
fot. MJ
W kwietniu Olsztyn formalnie przejął na własność ostatni z zamówionych – w ramach umowy podstawowej – dwunastu tramwajów Durmazlara. Do końca roku Olsztyn ma czas na decyzję, czy podwoić kontrakt. Wszystko wskazuje na to, że może się tak stać, bo miasto dąży do uruchomienia opcji.

Za nami VII Europejski Kongres Samorządów, który odbywał się w Mikołajkach w dniach 11-12 kwietnia. Jednym z uczestników był Piotr Grzymowicz, prezydent Olsztyna, który przybliżył szczegóły rozwoju szynowego transportu miejskiego w stolicy regionu. Rozbudowa sieci tramwajowej to jedna ze sztandarowych inwestycji miasta. Wraz z powstawaniem kolejnych linii pojawia się również potrzeba inwestowania w tabor. Właśnie ze względu na trwającą inwestycję, Olsztyn zamówił dwanaście tramwajów Panorama od Durmazlara. Ostatni z pojazdów został z końcem marca odebrany. Do końca roku formalnie miasto może w ramach prawa opcji rozszerzyć zamówienie o kolejnych dwanaście tramwajów.

– Mieliśmy spotkanie w ubiegłym tygodniu z dyrektorem Durmazlara. Firma jest zainteresowana zawartą w umowie opcją. Cena pozostaje ta sama, jednak miałaby ona uwzględniać wartość inflacji – przyznał Piotr Grzymowicz, prezydent Olsztyna. Jak podkreślił, cena dla miasta pozostaje bardzo korzystna. Durmazlar w zamówieniu podstawowym wycenił tramwaje na 8,99 mln zł brutto za jeden pojazd. W ramach opcji kwota ta jest mniejsza i wynosi 8,19 mln zł brutto. – Mamy oczywiście możliwość odliczenia VAT-u, więc cena jest dla nas bardzo atrakcyjna i wynosi ok. 6,5 mln zł – podał prezydent.

Włodarz przyznał także, że miasto ma w planach dalszy rozwój sieci tramwajowej w ramach nowej perspektywy finansowej. Obecnie powstaje linia łącząca Pieczewo, czyli jednego z osiedli mieszkaniowych na południu miasta z centrum. O kolejnych pomysłach na budowę torowisk pisaliśmy w oddzielnym artykule tutaj

– Rozwój sieci będzie wymagał dostarczenia kolejnych tramwajów, które pozwoliłyby zapewnić odpowiednią zdolność przewozową. Dzisiaj mamy 27 pojazdów, ale przy realizacji naszych planów, będzie to za mało – wyjaśnił Grzymowicz. – Zależy nam na tym, aby skorzystać z tej opcji. To nie ulega wątpliwości – przyznał.

Miasto prowadzi teraz rozmowy z Polską Agencją Rozwoju Przedsiębiorczości i Ministerstwem Funduszy i Rozwoju Regionalnego. – Wiemy, że w ramach Programu Operacyjnego Polski Wschodniej są środki w ramach starej perspektywy, które będzie można wykorzystać. Niedługo powinniśmy poznać odpowiedź czy będzie to możliwe – mówił Grzymowicz w Mikołajkach.

Kontrakt z tureckim Durmazlarem dotyczył dostawy dwunastu tramwajów dwuczłonowych niskopodłogowych o długości 32,5 metra. Pojazdy o nazwie Panorama posiadają szerokość znaną już z Solarisów Tramino – 2,5 metra. – Wykonawca jest już sprawdzony, któremu też zależy aby wejść na rynek Unii Europejskiej. Są oczywiście usterki w pojazdach, ale na bieżąco są one usuwane i z naszej strony bardzo wnikliwie to monitorujemy i egzekwujemy – podkreślił prezydent Grzymowicz. W przypadku zdecydowania się na skorzystanie z opcji, producent – zgodnie z umową – będzie miał 12 miesięcy na realizację zadania.
Partner działu

Sultof

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Olsztyn. Rozwój tramwaju w próżni

Komunikacja

Olsztyn. Rozwój tramwaju w próżni

Jakub Rösler 19 maja 2025

Zbliża się naprawa główna olsztyńskich Solarisów Tramino

Komunikacja

Zegar tyka. Olsztyn wciąż nie wie na co wydać środki UE

Prawo & Finanse

Olsztyn. Komunikacja miejska bije rekordy

Komunikacja

Olsztyn. Komunikacja miejska bije rekordy

Przemysław Farsewicz 01 lutego 2025

Olsztyn odkłada rozwój tramwaju na półkę

Komunikacja

Olsztyn odkłada rozwój tramwaju na półkę

Przemysław Farsewicz 16 stycznia 2025

Olsztyn rezygnuje z zakupu tramwajów Saatza

Komunikacja

Olsztyn rezygnuje z zakupu tramwajów Saatza

Przemysław Farsewicz 11 grudnia 2024

Zobacz również:

Olsztyn. Rozwój tramwaju w próżni

Komunikacja

Olsztyn. Rozwój tramwaju w próżni

Jakub Rösler 19 maja 2025

Zbliża się naprawa główna olsztyńskich Solarisów Tramino

Komunikacja

Zegar tyka. Olsztyn wciąż nie wie na co wydać środki UE

Prawo & Finanse

Olsztyn. Komunikacja miejska bije rekordy

Komunikacja

Olsztyn. Komunikacja miejska bije rekordy

Przemysław Farsewicz 01 lutego 2025

Olsztyn odkłada rozwój tramwaju na półkę

Komunikacja

Olsztyn odkłada rozwój tramwaju na półkę

Przemysław Farsewicz 16 stycznia 2025

Olsztyn rezygnuje z zakupu tramwajów Saatza

Komunikacja

Olsztyn rezygnuje z zakupu tramwajów Saatza

Przemysław Farsewicz 11 grudnia 2024

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5
Zamknij