Partnerzy serwisu:
Przestrzeń

Olsztyn: Bliżej podpisania umowy na najważniejszą część trasy tramwaju

Dalej Wstecz
Autor:

Witold Urbanowicz

Data publikacji:
2014-08-06 13:34
Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Olsztyn: Bliżej podpisania umowy na najważniejszą część trasy tramwaju
wizualizacja tramwaju Traminowiz. Solaris / tramwaje.olsztyn.eu
Już niedługo Olsztyn będzie mógł podpisać umowę na budowę południowego odcinka linii tramwajowej – z Jarot do Obiegowej, z odnogą do Kortowa. To najdłuższy fragment budowanej z problemami trasy tramwajowej. Budowniczowie będą musieli sprężyć się z pracami, by miasto nie utraciło dofinansowania unijnego.

W połowie lipca miasto rozstrzygnęło przetarg na budowę najdłuższego odcinka linii tramwajowej – z Jarot do Obiegowej, z odnogą do Kortowa. Startowały cztery firmy, proponując kwoty od ok. 150 mln zł do ok. 208 mln zł. Zaplanowany przez miasto budżet opiewał na kwotę 145 mln zł. Ostatecznie zamówienie udzielono firmie Skanska, która złożyła najtańszą ofertę, nieznacznie tylko przekraczając kosztorys przygotowany przez samorząd.

Władze miasta planowały po kontroli Urzędu Zamówień Publicznych podpisać umowę z wykonawcą tak, by na początku sierpnia rozpocząć prace przy budowie. Odwołanie złożyło jednak konsorcjum firm Strabag, Strabag Rail i Viamont. Szczęśliwie dla miasta firmy te, jak wynika z informacji z początku sierpnia, za portalem olsztynskietramwaje.pl, wycofały swoją skargę i Krajowa Izba Odwoławcza umorzyła postępowanie. Teraz możliwe będzie już podpisanie umowy.

Olsztyn – jako pierwsze polskie miasto od ponad półwiecza – buduje od podstaw nową sieć tramwajową. Nie bez problemów – w sierpniu 2013 r. z powodu opóźnień zerwano umowę z dotychczasowym wykonawcą, hiszpańską firmą FCC Construccion, która miała zaprojektować i zbudować ponad 7-kilometrową linię z zajezdnią. Miasto podzieliło projekt na mniejsze zadania i ogłosiło nowe przetargi.

Jednocześnie trwają postępowania na inne, mniejsze odcinki tramwaju. Wykonawcy będą musieli się sprężyć. Inwestycja musi zostać zrealizowana i rozliczona do końca 2015 r. W innym razie Olsztynowi grozi utrata środków unijnych. Jeśli termin zostanie dotrzymany, tramwaje wrócą w 50. rocznicę likwidacji poprzedniej sieci w tym mieście. Tramwaje nie jeżdżą po Olsztynie od 1965 r.

Sieć obsługiwać będzie 15 dwukierunkowych tramwajów Tramino, produkowanych przez Solarisa. Dostawy rozpoczną się w przyszłym roku (więcej: Kiedy ruszy produkcja Tramino dla Olsztyna?).

Podziel się z innymi:


facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
Zobacz również
Olsztyn rusza z tramwajem do przodu

Przestrzeń

Olsztyn rusza z tramwajem do przodu

Witold Urbanowicz 21 sierpnia 2014

Edynburg: Tramwaj zbyt hałaśliwy dla mieszkańców?

Przestrzeń

Edynburg: Tramwaj zbyt hałaśliwy dla mieszkańców?

Łukasz Pastor 15 lipca 2014

 

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Rynek Lotniczy Rynek Infrastruktury IAB Polska ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5