Partnerzy serwisu:
Komunikacja

Olkusz miastem Autosanu? Trzy oferty lepsze od Solarisa

Dalej Wstecz
Autor:

Jakub Dybalski

Data publikacji:
2018-06-08 14:30
Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Olkusz miastem Autosanu? Trzy oferty lepsze od Solarisa
fot. ZKGKM Olkusz/FB
Olkusz otworzył oferty w przetargu na łącznie 23 autobusy, wartym ponad 20 mln zł. W każdej z trzech części przetargu Autosan złożył propozycję wyraźnie tańszą od oferty Solarisa.

Związek Komunalny Gmin „Komunikacja Międzygminna” w Olkuszu rozpisał dość skomplikowany przetarg w kwietniu. W jego ramach do związku mają trafić cztery autobusy MAXI o długości 12 metrów, 13 autobusów MIDI o długości 9–11 metrów, a także sześć pojazdów o długości 8–9 metrów. W ramach każdej z części przetargu jeden lub dwa (MIDI) autobusy muszą być wyposażone w system zliczania pasażerów. Autobusy w dwóch pierwszych częściach muszą być niskopodłogowe, a te najkrótsze powinny mieć niską podłogę między pierwszymi i drugimi drzwiami.

Oferty obu producentów, w każdej części mieszczą się w budżecie zamawiającego. W przypadku najdłuższych autobusów zamawiający miał do wydania 5 104 500 zł brutto, a wyda mniej, bo Autosan zaoferował cztery pojazdy za 4 416 401 zł brutto a Solaris za 4 900 320 zł brutto.

Jeśli chodzi o największą część zamówienia, czyli autobusy MIDI, Olkusz chciał wydać 15 752 510 zł brutto, a oferta Autosanu opiewa na 13 425 327 zł brutto, Solarisa – 15 494 310 zł brutto.

W przypadku najkrótszych autobusów do wydania było 6 496 791,34 zł brutto. Autosan i tym razem zdecydował się znacznie zejść z ceny i zaoferował sześć autobusów za 5 445 210 zł brutto, podczas gdy Solaris, chce sprzedać Olkuszowi swoje pojazdy za 6 590 340 zł brutto i to jedyna oferta, która nie mieści się w budżecie.

Różnice między ofertami Autosanu i Solarisa są tak duże, że jeśli tylko okaże się, że oferta tego pierwszego producenta spełnia wymogi formalne, najpewniej to on wygra w każdej z części. Co prawda 40 proc. punktów w ocenie ofert zostanie przyznane za kryteria pozacenowe, ale są tak skonstruowane, że w wielu przypadkach obie oferty nie będą się różnić. Tym bardziej, że jednym z kryteriów jest długość gwarancji całopojazdowej, a w tym przypadku w każdej części obaj oferenci zaproponowali 60 miesięcy.

Podziel się z innymi:


facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
Zobacz również
Białogard. Solaris potrafi być tańszy nawet od Autosanu

Komunikacja

Białogard. Solaris potrafi być tańszy nawet od Autosanu

Jakub Dybalski 07 czerwca 2018

Radomsko wybrało autobusy od Solarisa

Komunikacja

Radomsko wybrało autobusy od Solarisa

Jakub Dybalski 18 maja 2018

Dębica z jedną oferta na autobusy

Komunikacja

Dębica z jedną oferta na autobusy

Witold Urbanowicz 27 kwietnia 2018

 

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Rynek Lotniczy Rynek Infrastruktury IAB Polska ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5