Partnerzy serwisu:
Prawo & Finanse

Ograniczenie do 30 km/h w całym Paryżu?

Dalej Wstecz
Data publikacji:
22-05-2014
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

PRAWO & FINANSE
Ograniczenie do 30 km/h w całym Paryżu?
fot. Benh LIEU SONG, lic. CC BY-SA 3.0 Wikimedia commons
Nowe władze Paryża planują rewolucyjne zmiany w organizacji ruchu. Zgodnie z pomysłem burmistrz Anny Hildago na przytłaczającej większości ulic miałoby zostać wprowadzone ograniczenie prędkości do 30 km/h.

Coraz więcej miast decyduje się na wprowadzenie stref „Tempo 30”, w których prędkość jest ograniczona do 30 km/h, czyli do wysokości uważanej za bezpieczną dla innych uczestników ruchu (przy 30 km/h znacząco zmniejsza ryzyko wypadków śmiertelnych). Paryż chce ją rozszerzyć na całe miasto.

Wyjątkiem są główne ulice przelotowe i tranzytowe oraz prowadzące nad brzegami Sekwany, na których będzie obowiązywała prędkość maksymalna 50 km/h. Szybciej będzie można jeździć także na obwodnicy, choć ostatnio zmniejszono tam prędkość z 80 do 70 km/h.

Z drugiej strony mają być wyznaczone tzw. strefy spotkań, w których pierwszeństwo nad samochodami będą mieli piesi i rowerzyści. W tych miejscach dozwolona prędkość wyniesie 20 km/h. Nowa burmistrz Anna Hildago chce zrealizować ten plan do końca kadencji.

Ograniczanie prędkości nie jest nowym pomysłem w Paryżu. W ostatnich latach wprowadzono wiele stref pieszych i eko-dzielnic z prędkością ograniczoną do 30 km/h. W 2013 r. obejmowały one aż 560 km dróg, stanowiących jedną trzecią wszystkich ulic Paryża.

Prędkość 30 km/h powszechnie uważana jest za bezpieczną – jak pokazują statystyki i doświadczenia wielu miast, znacząco zmniejsza się liczba wypadków, a przede wszystkim ofiar śmiertelnych i ciężko rannych. Przy czym nie oznacza to od razu pogorszenia warunków jazdy, gdyż te zależą głównie od płynności ruchu. – Dziś średnia prędkość w Paryżu wynosi 15 km/h. Wprowadzenie ograniczeń do 30 km/h nie będzie miało większego wpływu na tę wartość – przekonuje Christophe Najdovski, zastępca burmistrza ds. transportu.
Ograniczenie prędkości, dzięki któremu kierowcy będą jeździć spokojniej, ma też pomóc w walce z zanieczyszczeniem miasta. Władze miasta chcą też znacząco zmniejszyć do 2020 r. ruch pojazdów dieslowskich.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Dąbrowa Górnicza: Zniknęła kładka nad Sobieskiego. W zamian pasy

Przestrzeń

Warszawa. Plac Teatralny wymyślony z mieszkańcami na nowo

Przestrzeń

Warszawa. Plac Teatralny wymyślony z mieszkańcami na nowo

inf. pras. UM Warszawa 27 czerwca 2023

Zobacz również:

Pozostałe z wątku:

Dąbrowa Górnicza: Zniknęła kładka nad Sobieskiego. W zamian pasy

Przestrzeń

Warszawa. Plac Teatralny wymyślony z mieszkańcami na nowo

Przestrzeń

Warszawa. Plac Teatralny wymyślony z mieszkańcami na nowo

inf. pras. UM Warszawa 27 czerwca 2023

Zobacz również:

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5