Partnerzy serwisu:
Prawo & Finanse

Oferty w przetargu Metra na nowy tabor niemal o miesiąc później

Dalej Wstecz
Autor:

Witold Urbanowicz

Data publikacji:
2017-09-13 17:17
Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Oferty w przetargu Metra na nowy tabor niemal o miesiąc później
fot. WU
Metro Warszawskie zmieniło termin składnia ofert w ogromnym przetargu na dostawy do 45 nowych pociągów niezbędnych dla obsługi rozbudowywanej II linii. Teraz producenci zainteresowani tym sporym kontraktem mają czas do 23 października na przygotowanie swoich propozycji.

Przedmiotem ogłoszonego w maju przetargu jest dostawa do 45 nowych elektrycznych zespołów trakcyjnych złożonych z sześciu wagonów. W zamówieniu podstawowym przewidziano dostawy 37 fabrycznie nowych pociągów, czyli 222 wagonów, w tym 74 z kabiną maszynisty. Opcja przewiduje natomiast dostawy dalszych ośmiu elektrycznych zespołów trakcyjnych, co przekłada się na 48 wagonów, w tym 16 z kabiną maszynisty. Na realizację całego zamówienia przewidziano 53 miesiące. Pierwszy pociąg, zgodnie z przetargiem, powinien zostać dostarczony w ciągu 20 miesięcy od zawarcia umowy.

Warunki udziału przetargu wymagają doświadczenia w zakresie elektrycznych zespołach trakcyjnych. To ukłon w stronę tych producentów, którzy nie mają doświadczenia stricte w pojazdach metra. Mowa przede wszystkim o Pesie, która wyrażała chęć rozszerzenia swojej działalności o pociągi dla kolei podziemnej (producent otrzymał grant z NCBiR-u na prototyp).

Pierwotnie termin składania ofert miał minąć 27 września. Dzisiaj jednak Metro Warszawskie poinformowało o jego przesunięciu o niema cztery tygodnie – firmy zainteresowane złożeniem oferty mają teraz czas do 23 października. Jak dotąd zamawiający odpowiedział na 452 pytania, jakie wpłynęły od potencjalnych oferentów.

Metro Warszawskie potrzebuje pociągów na 2019 r., kiedy ukończone mają zostać odcinki 3+3 – czyli przylegające bezpośrednio do odcinka centralnego II linii i budowane obecnie odcinki zachodni, na Wolę i wschodni-północny, na Targówek, każdy składający się z trzech stacji. Cała II linia ma zostać ukończona do 2023 r.

Podziel się z innymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
Zobacz również

 

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Rynek Lotniczy Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5