Partnerzy serwisu:
Przestrzeń

Oferty w okrojonym przetargu na węzeł Warszawa Wschód wciąż ponad kosztorys

Dalej Wstecz
Autor:

Jakub Madrjas

Data publikacji:
2021-11-23 15:34
Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Oferty w okrojonym przetargu na węzeł Warszawa Wschód wciąż ponad kosztorys
fot. WU
Trzy oferty wpłynęły w powtórzonym przetargu na studium węzła Warszawa Wschód. Miasto może oszczędzić, ale analiza zostanie przeprowadzona w dużo mniejszym zakresie niż pierwotnie planowano. 

Warszawa prowadzi kilka prac planistycznych w ramach dużego projektu unijnego. W jednym z nich chce otrzymać studium techniczne budowy multimodalnego węzła przesiadkowego Warszawa-Wschód na obszarze od stacji Warszawa Stadion do stacji Warszawa  Wschodnia. Pierwszy przetarg nie został rozstrzygnięty ze względu na przekroczony kosztorys - budżet wynosił 3,5 mln zł brutto, a dwie złożone oferty opiewały na 4,809 mln zł (Databout) oraz 8,918 mln zł (Infra Centrum Doradztwa). 

We wrześniu ogłoszono drugi przetarg. Znacznie ograniczono w nim liczbę wariantów i zakres prac. Nie ma już mowy o przekrzyżowaniu II i III linii metra na Stadionie, zmniejszono też liczbę wariantów do analizy na etapie programowym – nie ma już wprost wymienionych wariantów z przenoszeniem dworca kolejowego na błonia Stadionu Narodowego czy chowaniu linii kolejowej, przebiegającej obecnie na nasypie, pod ziemię. Warianty te, biorąc pod uwagę plany spółki PKP PLK związane z modernizacją linii średnicowej i uwarunkowania techniczne od początku wydawały się mało realne. Natomiast ciekawe przekrzyżowanie końcówek linii metra stało w sprzeczności z podawanymi i analizowanymi planami Metra Warszawskiego.

Mimo ograniczenia zakresu, właśnie otwarte oferty w drugim przetargu wciąż nie mieszczą się w budżecie, który tym razem określono na 3,44 mln zł brutto. Najtańsza jest oferta firmy IDOM, na kwotę 3,87 mln zł , Databout wycenił swoje prace nawet wyżej niż poprzednio, bo na 5,54 mln zł. Z kolei Infra CD (w konsorcjum z LPW) złożyła niższą niż wcześniej ofertę, na 6 mln zł. Jeszcze nie wiadomo, czy miasto podniesie budżet na zadanie; najpierw oferty zostaną przeanalizowane pod kątem formalnym.

Podziel się z innymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
Zobacz również
Warszawa: Jaka sieć metra? Trzy oferty

Przestrzeń

Warszawa: Jaka sieć metra? Trzy oferty

Witold Urbanowicz 18 listopada 2021

Przygotowania do III linii metra odblokowane

Prawo & Finanse

Przygotowania do III linii metra odblokowane

Witold Urbanowicz 28 października 2021

Metro: Pociągi Škody będą później, a rosyjskie pojeżdżą dłużej

Komunikacja

Metro: Pociągi Škody będą później, a rosyjskie pojeżdżą dłużej

Witold Urbanowicz 14 października 2021

 

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Rynek Lotniczy Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5