Partnerzy serwisu:
Przestrzeń

Od kiedy Strefy Czystego Transportu w miastach?

Dalej Wstecz
Data publikacji:
19-09-2023
Ostatnia modyfikacja:
13-09-2023
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
eNewsroom

Podziel się ze znajomymi:

PRZESTRZEŃ
Od kiedy Strefy Czystego Transportu w miastach?
fot. ZTP Kraków
Strefy Czystego Transportu mają na celu poprawę jakości powietrza i zmianę floty samochodowej, która porusza się po mieście. Planowana w Warszawie strefa czystego transportu od 1 lipca 2024 roku wyeliminuje samochody, które będą starsze niż 17 lat. Czyli samochody 20-letnie. A więc kierowcy mają bardzo dużo czasu, aby się na to przygotować.

Zamieniając 20-kilkuletni samochód na nowszy warto pamiętać, aby nie kupować 18-latka – raczej wybrać 12-letnie auto. Nieco nowsze, nieco droższe – ale o niższej emisyjności spalin do powietrza. Będzie to z korzyścią i dla kierowców, i dla przechodniów.

– Argument przeciwników Stref Czystego Transportu mówiące, że próbuje się im odebrać wolność, dlatego że oni nie będą mogli jeździć 20-letnim dieslem po ulicach miasta, jest bardzo łatwy do obalenia i dla mnie nieuczciwy – powiedział serwisowi eNewsroom.pl Piotr Siergiej, rzecznik Polskiego Alarmu Smogowego. – Dlatego, że jeżeli jestem przechodniem stojącym na pasach i widzącym takiego smrodzącego diesla, który rusza na światłach – to ja się nie godzę z taką wolnością kierowcy. Dlaczego on uważa, że ma prawo zatruwać mnie i moje dzieci spalinami? To my przechodnie – a przecież kierowca takiego diesla też bywa przechodniem – cierpimy z powodu tych spalin. To nie jest argument, że kogoś nie stać na samochód 15-letni – bo taki można kupić już za 8-10 tysięcy złotych. Nie są to koszty zaporowe dla przeciętnego mieszkańca – zwłaszcza, jeżeli wiemy o tym, że taki zakaz wejdzie w dłuższej perspektywie czasowej – analizuje Siergiej.

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Warszawa: Strefa Czystego Transportu większa – ale z dodatkowymi ulgami

Prawo & Finanse

Warszawa: Strefa Czystego Transportu większa – ale z dodatkowymi ulgami

Witold Urbanowicz 13 listopada 2023

Łódź: Najpierw remonty, potem strefa czystego transportu

Przestrzeń

Kopenhaga z zakazem ruchu samochodów spalinowych do końca dekady?

Mobilność

Warszawa zapowiada Strefę Czystego Transportu od 2024 r. [plan]

Mobilność

GZM inicjuje dyskusję na temat Stref Czystego Transportu. Najpierw Gliwice?

Prawo & Finanse

Zobacz również:

Warszawa: Strefa Czystego Transportu większa – ale z dodatkowymi ulgami

Prawo & Finanse

Warszawa: Strefa Czystego Transportu większa – ale z dodatkowymi ulgami

Witold Urbanowicz 13 listopada 2023

Łódź: Najpierw remonty, potem strefa czystego transportu

Przestrzeń

Kopenhaga z zakazem ruchu samochodów spalinowych do końca dekady?

Mobilność

Warszawa zapowiada Strefę Czystego Transportu od 2024 r. [plan]

Mobilność

GZM inicjuje dyskusję na temat Stref Czystego Transportu. Najpierw Gliwice?

Prawo & Finanse

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5