Gruppo Torinese Trasporti (GTT) i Hitachi Rail SpA podpisały umowę dotyczącą produkcji nowych tramwajów do byłej stolicy Włoch. Turyn zyska w sumie 70 nowoczesnych pojazdów LRV. 30 składów trafi do stolicy Piemontu jesienią 2021 roku.
Koszt pierwszej inwestycji – 63,417 mln euro – pokryje Ministerstwo Transportu w ramach umowy mającej na celu uprawnienie transportu szynowego w dużych ośrodkach miejskich. Barwy tramwajów będą charakterystyczne dla herbu Turynu, tak jak "żółto-granatowe" kursujące już autobusy.
Tramwaje Hitachi Rail dla stolicy Piemontu zostaną wyprodukowane w warsztatach w Neapolu, Pistoi oraz Reggio di Calabria. Mają być dostarczone za osiemnaście miesięcy. Udzielona gwarancja obejmuje okres czterech lat i sześciu miesięcy.
Większe okna i przezroczyste obszary boczne w dachu
Klimatyzowane niskopodłogowe pojazdy o długości 28 m będą krótsze niż obecnie eksploatowane w Turynie, ale lepszy układ wnętrza sprawi, że będą mogły przewozić więcej pasażerów. Składy LRV zostały zaprojektowane przez Giugiaro Architettura i mają duże okna oraz przezroczyste obszary boczne w dachu, aby poprawić widoczność zewnętrzną, a także jasność wewnątrz pojazdu. Osoby niepełnosprawne będą miały do dyspozycji dwa stanowiska z łatwym dostępem, zapewniające również dobrą zwrotność dla wózków inwalidzkich.
– Uważamy transport publiczny za priorytet dla teraźniejszości i przyszłości Turynu. Po czterech latach ciężkiej pracy i inwestycjach możemy powiedzieć, że robimy kolejny krok z tramwajami w celu zapewnienie bardziej zrównoważonej mobilności. To ważny znak postępu i wizji dla całej społeczności w chwili zagrożenia, jakiego doświadczamy – podkreśliła Chiara Appendino, burmistrz Turynu. – To doskonała wiadomość dla przyszłości naszej firmy. Nasze tramwaje, będące podstawą sieci transportu publicznego, będą bardziej nowoczesne, wydajne i atrakcyjne dla użytkowników. Zwiększamy nasze podejmowane wysiłki w celu zagwarantowania rozwoju usługi i ograniczenia zanieczyszczenia wynikającego z ruchu prywatnych samochodów – zaznaczył Giovanni Foti, dyrektor generalny GTT.
Synteza nowych technologii i wyższych osiągów bezpieczeństwa
– Poruszanie się tramwajem w Turynie to ekologicznie zrównoważony i skuteczny sposób, aby miasto przetrwało w przyszłości. Pojazdy, które dostarczymy do GTT i miasta Turyn, są częścią nowej platformy tramwajowej opracowanej we Włoszech przez Hitachi Rail i wynikiem ewolucji poprzedniego modelu SIRIO, ale jednocześnie syntezy nowych technologii i coraz wyższych osiągów w zakresie bezpieczeństwa, zrównoważonego rozwoju i komfortu dla pasażerów – dodał Maurizio Manfellotto, prezes Hitachi Rail SpA.
Długość tras sieci tramwajowej w Turynie wynosi w sumie 88 km. Podróżni mają do wyboru dziesięć linii, z czego trzy są okrężne (a jedna z nich turystyczna), a dwie kursują tylko w dni powszednie. Jedna specjalna linia jeździ do nowego stadionu Juventusu z centrum tylko podczas dni meczowych.
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.