Partnerzy serwisu:
Przestrzeń

Nowy wykonawca przebudowy torów na granicy Świętochłowic i Chorzowa. Poprzedni odmówił

Dalej Wstecz
Data publikacji:
11-05-2022
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

PRZESTRZEŃ
Nowy wykonawca przebudowy torów na granicy Świętochłowic i Chorzowa. Poprzedni odmówił
fot. Google Maps
Tramwaje Śląskie po raz drugi rozstrzygają przetarg na projekt i przebudowę torowiska w ul. Katowickiej w Świętochłowicach na odcinku od Żołnierskiej do granicy z Chorzowem. Wcześniej wybrany Torpol – choć jego oferta i tak przewyższała znacząco budżet zamawiającego – nie przystąpił do podpisania umowy.

Przedmiotem zamówienia jest przebudowa infrastruktury tramwajowej w Świętochłowicach w ciągu ul. Katowickiej, od granicy z Chorzowem do ul. Żołnierskiej. Zamówienie realizowane jest w formule projektuj i buduj, do zadań wykonawcy należy pozyskanie wszelkich pozwoleń. Odcinek obejmuje przebudowę ok. 1200 mtp.

Założono konstrukcję torowiska w postaci prefabrykowanej płyty z betonu zbrojonego. Zastosowane zostaną maty wibroizolacyjne. Torowisko będzie wyposażone w odwodnienie. Założono zabudowę automatycznie sterowanych i ogrzewanych rozjazdów. Zainstalowana zostanie smarownica torowa. Sieć trakcyjna ma być zaprojektowana przy założeniu prędkości 40 km/h. Założono odtworzenie ręcznej sygnalizacji mijankowej dla odcinka mijanka Gazownia – Wolności w Chorzowie.

Termin składania ofert minął jeszcze przed świętami bożonarodzeniowymi. Wystartowało sześć podmiotów z ofertami na kwoty od 14,328 mln zł do 21,852 mln zł. Budżet na ten cel wynosił zaledwie 3,945 mln zł. Ostatecznie Tramwaje Śląskie wygospodarowały dodatkowe środki i w połowie marca rozstrzygnął postępowanie. Wygrał Torpol, który złożył najniższą propozycję.

Teraz okazuje się, że Torpol odmówił podpisania umowy. Wczoraj (10 maja) wybrano więc nowego wykonawcę – to konsorcjum firm Spaw-Tor, Silesia Invest i Przedsiębiorstwo Usług Technicznych Grotex. Zaproponowało ono wykonanie robót za 15,673 mln zł brutto.

Na wykonanie projektu i pozyskanie pozwoleń przeznaczono pięć miesięcy, a na przeprowadzenie prac – dziewięć miesięcy. Inwestycja będzie realizowana przy maksymalnym utrzymaniu ruchu tramwajowego. Wyłączenia ruchu będzie traktowane jako okoliczność wyjątkowa.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5