Partnerzy serwisu:
Komunikacja

Nowy Solaris LE Lite Hybrid. Urbino po liftingu

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Sultof
GMV

Data publikacji:
23-10-2018
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

Solaris zaprezentował na targach Transexpo w Kielcach nowy model autobusu Lite Hybrid. Przyjechał też z klasycznymi pojazdami, ale po przeprojektowaniu, choć nie była to tylko oficjalna premiera, bo Urbino po facelifcie trafiły już w tym tygodniu do Pabianic.

Nowy design autobusu producent z Bolechowa zapowiedział już podczas targów Innotrans. Zobaczyć je można jednak dopiero w Kielcach. Choć kilka dni temu Solarisy z nowym wyglądem trafiły do Pabianic. Wszystkie autobusy zakontraktowane od stycznia będą już produkowane w tej formie.

Z pięciu świateł – trzy

Co się zmieniło? Urbino zyskało nową, bardziej przejrzystą przednią tablicę kierunkową. Inny kształt ściany przedniej ma powodować, że autobus jest bardziej aerodynamiczny, a w dodatku trudniej zbiera się na przedniej szybie błoto. Szyba, która cały czas jest lekko skośna, ma zapewniać kierowcy lepszą widoczność. Inne są osłony dachowe, dzięki czemu lepiej odprowadzana jest woda z dachu.

To, co się rzuca w oczy, to inne światła przednie. Do tej pory Solarisy miały pięć reflektorów z każdej strony. Teraz funkcje świateł drogowych, mijania, przeciwmgielnych, pozycyjnych i kierunkowskazów zmieszczono w trzech reflektorach. W dodatku wszystkich ledowych, co oznacza oszczędność.

Odchudzony Solaris

W Kielcach nową twarz Solarisa pokazano na przykładzie klasycznego, 12-metrowego urbino i tej samej długości hybrydy. Z prawdziwą pompą (była opadająca zasłona, szampan i orkiestra dęta) pokazano jednak zupełnie nowy pojazd, czyli Solarisa LE Lite Hybrid. To niskowejściowy autobus hybrydowy, który został "odchudzony".

Głównym pomysłem było znaczące ograniczenie kosztów eksploatacji. W efekcie powstał pojazd o 16 cm krótszy i o pół tony lżejszy (waży 15,5 tony) od klasycznego, który ma taką samą pojemność – 90 osób i maksymalnie 41 na miejscach siedzących.

Lite Hybrid ma lżejszy szkielet, węższe koła i, według zapowiedzi przedstawicieli Solarisa, może być naprawiony w każdym warsztacie. Przy tym spełnia wszystkie standardowe normy wypadkowe. W dodatku jego "odchudzenie" powoduje, że spala poniżej 30 litrów paliwa na 100 kilometrów. Standard to ok. 34 l/100 km.

Nowy prezes

W Kielcach, na konferencji, po raz pierwszy wystąpił też nowy prezes Solarisa, będącego już częścią hiszpańskiego koncernu CAF, Javier Calleja. – Zaczynamy z doskonałej pozycji, która Solaris osiągnął w ciągu ostatnich lat. Solaris i CAF do siebie pasują. Chcemy być liderem przemian w dziedzinie e-mobilności na rynku europejskim. Jestem zaledwie trzy tygodnie w Solarisie. Do tej pory zdążyłem się przekonać, że to bardzo dobry i zgrany zespół – chwalił Hiszpan.

Obecny na konferencji szef rady nadzorczej firmy, Josu Imaz stwierdził, że spodziewa się, że w ciągu kilku tygodni sfinalizowane zostaną negocjacje z Polskim Funduszem Rozwoju, w sprawie sprzedania mu 35 proc. akcji Solarisa.
Partnerzy działu

Sultof
GMV

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Solaris dostarczy co najmniej 90 autobusów wodorowych do Wenecji

Komunikacja

Solaris dostarczy co najmniej 90 autobusów wodorowych do Wenecji

Redakcja/inf. pras./inf. własna 12 września 2023

Jakich elektrobusów jest w Polsce najwięcej?

Prawo & Finanse

Zobacz również:

Solaris dostarczy co najmniej 90 autobusów wodorowych do Wenecji

Komunikacja

Solaris dostarczy co najmniej 90 autobusów wodorowych do Wenecji

Redakcja/inf. pras./inf. własna 12 września 2023

Jakich elektrobusów jest w Polsce najwięcej?

Prawo & Finanse

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5