Partnerzy serwisu:
Komunikacja

Nowy Solaris LE Lite Hybrid. Urbino po liftingu

Dalej Wstecz
Autor:

Jakub Dybalski

Data publikacji:
2018-10-23 15:09
Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Nowy Solaris LE Lite Hybrid. Urbino po liftingu
fot. JD
Nowy Solaris LE Lite Hybrid. Urbino po liftingu
Nowy Solaris LE Lite Hybrid. Urbino po liftingu
Nowy Solaris LE Lite Hybrid. Urbino po liftingu
Nowy Solaris LE Lite Hybrid. Urbino po liftingu
Solaris zaprezentował na targach Transexpo w Kielcach nowy model autobusu Lite Hybrid. Przyjechał też z klasycznymi pojazdami, ale po przeprojektowaniu, choć nie była to tylko oficjalna premiera, bo Urbino po facelifcie trafiły już w tym tygodniu do Pabianic.

Nowy design autobusu producent z Bolechowa zapowiedział już podczas targów Innotrans. Zobaczyć je można jednak dopiero w Kielcach. Choć kilka dni temu Solarisy z nowym wyglądem trafiły do Pabianic. Wszystkie autobusy zakontraktowane od stycznia będą już produkowane w tej formie.

Z pięciu świateł – trzy

Co się zmieniło? Urbino zyskało nową, bardziej przejrzystą przednią tablicę kierunkową. Inny kształt ściany przedniej ma powodować, że autobus jest bardziej aerodynamiczny, a w dodatku trudniej zbiera się na przedniej szybie błoto. Szyba, która cały czas jest lekko skośna, ma zapewniać kierowcy lepszą widoczność. Inne są osłony dachowe, dzięki czemu lepiej odprowadzana jest woda z dachu.

To, co się rzuca w oczy, to inne światła przednie. Do tej pory Solarisy miały pięć reflektorów z każdej strony. Teraz funkcje świateł drogowych, mijania, przeciwmgielnych, pozycyjnych i kierunkowskazów zmieszczono w trzech reflektorach. W dodatku wszystkich ledowych, co oznacza oszczędność.

Odchudzony Solaris

W Kielcach nową twarz Solarisa pokazano na przykładzie klasycznego, 12-metrowego urbino i tej samej długości hybrydy. Z prawdziwą pompą (była opadająca zasłona, szampan i orkiestra dęta) pokazano jednak zupełnie nowy pojazd, czyli Solarisa LE Lite Hybrid. To niskowejściowy autobus hybrydowy, który został "odchudzony".

Głównym pomysłem było znaczące ograniczenie kosztów eksploatacji. W efekcie powstał pojazd o 16 cm krótszy i o pół tony lżejszy (waży 15,5 tony) od klasycznego, który ma taką samą pojemność – 90 osób i maksymalnie 41 na miejscach siedzących.

Lite Hybrid ma lżejszy szkielet, węższe koła i, według zapowiedzi przedstawicieli Solarisa, może być naprawiony w każdym warsztacie. Przy tym spełnia wszystkie standardowe normy wypadkowe. W dodatku jego "odchudzenie" powoduje, że spala poniżej 30 litrów paliwa na 100 kilometrów. Standard to ok. 34 l/100 km.

Nowy prezes

W Kielcach, na konferencji, po raz pierwszy wystąpił też nowy prezes Solarisa, będącego już częścią hiszpańskiego koncernu CAF, Javier Calleja. – Zaczynamy z doskonałej pozycji, która Solaris osiągnął w ciągu ostatnich lat. Solaris i CAF do siebie pasują. Chcemy być liderem przemian w dziedzinie e-mobilności na rynku europejskim. Jestem zaledwie trzy tygodnie w Solarisie. Do tej pory zdążyłem się przekonać, że to bardzo dobry i zgrany zespół – chwalił Hiszpan.

Obecny na konferencji szef rady nadzorczej firmy, Josu Imaz stwierdził, że spodziewa się, że w ciągu kilku tygodni sfinalizowane zostaną negocjacje z Polskim Funduszem Rozwoju, w sprawie sprzedania mu 35 proc. akcji Solarisa.

Podziel się z innymi:


facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
Zobacz również
Pierwsza z 18 hybryd w Pabianicach. Pierwszy Solaris po liftingu

Przestrzeń

Pierwsza z 18 hybryd w Pabianicach. Pierwszy Solaris po liftingu

Redakcja 22 października 2018

Elektryki dla Szczecina dostarczy Ursus z… Bogdanem?

Komunikacja

Elektryki dla Szczecina dostarczy Ursus z… Bogdanem?

Witold Urbanowicz 19 października 2018

Białystok z umową na 22 solarisy

Komunikacja

Białystok z umową na 22 solarisy

jd/inf. pras. 19 października 2018

 

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Rynek Lotniczy Rynek Infrastruktury IAB Polska ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS