Partnerzy serwisu:
Komunikacja

Nowy Jork zaczyna testować autobusy elektryczne

Dalej Wstecz
Autor:

Jakub Dybalski

Data publikacji:
2018-01-23 09:28
Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Nowy Jork zaczyna testować autobusy elektryczne
fot. New Flyer/Facebook
Miasto z największą w Stanach Zjednoczonych siecią połączeń autobusowych zaczęło właśnie testy, które szereg polskich miast ma już za sobą. Przez najbliższe trzy lata w Nowym Jorku będzie sprawdzanych dziesięć bateryjnych autobusów elektrycznych.

Pięć pojazdów dostarczyła amerykańska firma Proterra, pięć kolejnych pochodzi od kanadyjskiego producenta autobusów i ciężarówek New Flyer. Wszystkie mają stacjonować w zajezdni w Queens. Proterry będą jeździć po Queens i Brooklynie, new flyery będą woziły pasażerów na Manhattanie. Mają być ładowane w nocy i podładowywane w środku dnia.

Metropolitan Transport Authority zapewnia, że jeśli autobusy okażą się wygodne w użytkowaniu, miasto kupi 60 kolejnych. Wszystkie te liczby wydają się niewielkie w porównaniu z tymi, które znamy z Polski, gdzie elektrobusy jeżdżą już od kilku lat, a tylko Warszawa, w ciągu najbliższych trzech lat kupi 130 elektrycznych przegubowców. Ale Amerykanie zwracają uwagę głównie na aspekt ekonomiczny, a ten jeszcze do niedawna nie był w przypadku elektrobusów oczywisty i na dobrą sprawę wciąż nie jest, bo np. trudno jednoznacznie określić żywotność baterii, które znacząco wpływają na cenę pojazdu.

Matt Horton, jeden z dyrektorów Proterry, jest jednak przekonany, że ceny podzespołów spadły na tyle, że warto zainwestować w wymianę taboru na elektryczny. Już dziś, przekonuje w rozmowie z serwisem Quartz, to tańsze rozwiązanie, biorąc pod uwagę zakup i użytkowanie w całym cyklu życia autobusu. Według obliczeń Proterry na jednym autobusie jego użytkownik oszczędza 448 tys. dol. Zamówiony w maju 2016 r. przez MTA raport przygotowany przez specjalistów z Uniwersytetu Columbia, ocenia te oszczędności na 168 tys. dol.

Wspomniany Quartz zapewnia, że jeśli elektrobusy sprawdzą się w Nowym Jorku, to sprawdzą się w każdym amerykańskim mieście. Po Manhattanie i okolicach kursuje każdego dnia ok. 5,7 tys. autobusów na 330 liniach i obsługują 16 tys. przystanków. Przewożą dziennie ponad 2 mln pasażerów.

Podziel się z innymi:


facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
Zobacz również
Górny Śląsk marzy o 300 autobusach elektrycznych w prezencie

Prawo & Finanse

Górny Śląsk marzy o 300 autobusach elektrycznych w prezencie

Jakub Dybalski 02 stycznia 2018

Miasta dostaną 2,2 mld zł z NFOŚiGW na zakup elektrobusów

Prawo & Finanse

Miasta dostaną 2,2 mld zł z NFOŚiGW na zakup elektrobusów

Jakub Dybalski 29 grudnia 2017

Ostrów Wlkp. Cztery nowe Solarisy Urbino Electric

Prawo & Finanse

Ostrów Wlkp. Cztery nowe Solarisy Urbino Electric

jd/inf. pras. 28 grudnia 2017

 

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Rynek Lotniczy Rynek Infrastruktury IAB Polska ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5