Partnerzy serwisu:
Komunikacja

Nowy gracz na rynku autobusów – Glaspo Motors

Dalej Wstecz
Partner działu

Sultof

Data publikacji:
07-04-2016
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

KOMUNIKACJA
Nowy gracz na rynku autobusów – Glaspo Motors
fot. MJ
Od trzech lat firma Glaspo wraz z MAZ-em współpracują przy projekcie autobusu. Jego produkcja oparta jest na konstrukcji Neoplanu, którą uaktualniła fabryka MAZ-a w celu poprawy niezawodności, trwałości i ekonomiczności. Glaspo na rynku znane jest przede wszystkim jako producent szyb. Czy w nowym segmencie również zdobędzie taką samą popularność? O wejściu Glaspo Motors na rynek autobusowy rozmawiamy z Kamilem Piskorem, generalnym dyrektorem firmy.

Martyn Janduła, Transport-publiczny.pl: Proszę przedstawić grupę Glaspo Motors.

Kamil Piskor, generalny dyrektor w Glaspo Motors:
Sama firma Glaspo istnieje już od 25 lat i produkuje szyby.

Jak doszło do tego, że wypuścili państwo autobus pod swoją marką?

Inwestor postanowił się rozwijać, postawić kolejny krok i wejść głębiej w motoryzację. Stąd autobus. Na targach ExpoBus prezentowaliśmy pojazd po raz pierwszy.

Czyli to państwa debiut?


Może nie debiut, ale z tym autobusem – G-MIDI – tak.

A to wcześniej też prezentowali państwo inne pojazdy?

Wcześniej działaliśmy z kooperacją z inną firmą. Jeżeli chodzi o pojazd, który sami prezentujemy jako Glaspo Motors, to jest pierwszy nasz projekt.

Jak Państwo widzą się na rynku autobusowym w Polsce?

Chcemy troszkę ubrać z tego całego tortu. Jesteśmy firmą z dużymi tradycjami, fajnym potencjałem, młodymi ludźmi. Myślę, że możemy, wprawdzie jeszcze nie zawojować rynek, ale na pewno wejść w niego z dużym sukcesem.

A jest jakaś nisza na rynku autobusowym w Polsce, którą chcecie wykorzystać?

Tak, ale to za wcześnie, żeby o tym opowiadać. Na razie startujemy z silnikami Euro 6.

Czym wyróżnia się wasz autobus na tle konkurencji?

W salonie autobusu mamy dziesięć miejsc siedzących przy niskiej podłodze. Nie wszystkie autobusy to mają. Wiadomo, że to jest duży komfort dla pasażerów, bo nie muszą chodzić po schodkach. Dla wszystkich osób czy to niepełnosprawnych, czy mniej sprawnych ruchowo jest to duże ułatwienie. Także dziesięć osób od razu znajduje dla siebie miejsce, jak tylko wejdzie do autobusu. Mamy silniki EURO 6, spełniamy więc wszystkie wymagane normy. Na pewno będziemy modyfikować nasz autobus, wciąż go udoskonalać, również wizualnie. Chcemy pójść z duchem czasu.

Czy przewidują państwo jazdy testowe?

Oczywiście, mamy już pierwsze zainteresowane osoby. Montowanie mamy w Płońsku, koło Warszawy. Tam mamy duży plac można na nim odbyć już pierwszą jazdę. Rzecz jasna, można też wyjechać na zewnątrz, nie ma z tym żadnego problemu.

Jakie przewidują państwo plany sprzedażowe?

Na razie nie chciałbym rozmawiać o cyfrach. Mamy debiut, zobaczymy jak będzie odebrany nasz autobus. Firma Glaspo sama w sobie jest znana. Chcemy promować się dalej na rynku motoryzacyjnym automotive takim produktem jak autobus. Glaspo osiągnęło sukces i myślę, że Glaspo Motors również go osiągnie.

To jest produkt dieslowy. Planują państwo poszerzenie oferty, czy będzie to na razie zależne od zainteresowania?

Wszystko wymusza rynek. Będzie większe zainteresowanie klientów chociażby na gazowe autobusy, to jesteśmy w stanie się ku temu projektowi w przyszłości przychylić. Ale to musi zweryfikować rynek.

Będziecie w stanie produkować też elektryki?

Myślę, że tak, bo ogólnie Europa dąży w tym kierunku. Nie ma co ukrywać, że to jest na razie początek tego typu rozwiązań. Hybrydy już są od wielu lat, natomiast autobusy elektryczne wchodzą, ale powoli. Co do autobusów i transportu miejskiego, to na razie bliżej nam ku gazowym rozwiązaniom niż elektrycznym.
Partner działu

Sultof

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Najciekawsze autobusy na targach Warsaw Bus

Komunikacja

Najciekawsze autobusy na targach Warsaw Bus

Martyn Janduła 23 marca 2017

Otokar: Autobusy z atestem

Komunikacja

Otokar: Autobusy z atestem

Martyn Janduła 25 kwietnia 2016

Ursus i AMZ daleko patrzą w przyszłość. Co nas czeka?

Komunikacja

Przywracają legendarną markę Sanos na polskie drogi

Komunikacja

Scania: Nie chcemy narażać klientów na eksperymenty

Komunikacja

Pierwszy uśmiechnięty elektrobus od AMZ Kutno i Ursusa w maju

Komunikacja

Zobacz również:

Najciekawsze autobusy na targach Warsaw Bus

Komunikacja

Najciekawsze autobusy na targach Warsaw Bus

Martyn Janduła 23 marca 2017

Otokar: Autobusy z atestem

Komunikacja

Otokar: Autobusy z atestem

Martyn Janduła 25 kwietnia 2016

Ursus i AMZ daleko patrzą w przyszłość. Co nas czeka?

Komunikacja

Przywracają legendarną markę Sanos na polskie drogi

Komunikacja

Scania: Nie chcemy narażać klientów na eksperymenty

Komunikacja

Pierwszy uśmiechnięty elektrobus od AMZ Kutno i Ursusa w maju

Komunikacja

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5