Partnerzy serwisu:
Komunikacja

Wrocław. Na co zwrócili uwagę mieszkańcy po otwarciu trasy na Jagodno?

Dalej Wstecz
Partner działu

Sultof

Data publikacji:
11-07-2025
Ostatnia modyfikacja:
11-07-2025
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
inf. pras. UM Wrocław

Podziel się ze znajomymi:

Zgodnie z wcześniejszymi deklaracjami Urzędu Miejskiego Wrocławia, monitorowane jest funkcjonowanie komunikacji miejskiej po otwarciu trasy na Jagodno. Według urzędników część uwag czy sugestii mieszkańców została już uwzględniona, inne będą rozpatrywane w kolejnych miesiącach.

Trasa autobusowo(-tramwajowa) na Jagodno funkcjonuje od początku maja tego roku. W rejon ul. Kajdasza dojeżdżają lub przejeżdżają przez pętlę linie N, 110, 145, 148, 310 oraz nocna 255. Wprowadzanym zmianom w komunikacji miejskiej we Wrocławiu towarzyszyło wiele emocji ze strony mieszkańców.

Jakie uwagi o trasie na Jagodno zebrał wrocławski magistrat?

– Na bieżąco analizujemy dane z pojazdów i sygnały od pasażerów. Tam, gdzie występują opóźnienia na przykład w rejonie dworców autobusowego i kolejowego czy ul. Brucknera, będziemy szukać rozwiązań – tłumaczy Monika Kozłowska-Święconek, dyrektorka Wydziału Mobilności Miejskiej Urzędu Miejskiego Wrocławia. – Przede wszystkim pracujemy tak, by wykorzystać jeszcze potencjał miasta, czyli przyspieszyć autobusy tam, gdzie jest jeszcze na to rezerwa. 

Najbliższe plany powiązane pośrednio z trasą na Jagodno, zakładają m.in. budowę nowej pętli w Iwinach czy montaż sygnalizacji świetlnej na ul. Suchej. W tej ostatniej lokalizacji chodzi konkretnie o przejście łączące Dworzec Główny z Dworcem Autobusowym i galerią handlową. Jest to pokłosie majowego wypadku, w którym zginęła starsza kobieta.

Przez ostatnie tygodnie urzędnicy zbierali przede wszystkim uwagi i wnioski przesłane mailowo lub pisemnie nie tylko przez samych mieszkańców, ale także przez Rady Osiedli. Dodatkowo z RO Jagodno 3 czerwca odbył się przejazd linią 148. Teraz przedstawiono krótki raport Wydziału Mobilności Miejskiej w tej sprawie. Na co zwrócili uwagę mieszkańcy po otwarciu nowej trasy?

Fot. Urząd Miejski Wrocławia | Trasa autobusowo(-tramwajowa), widok z Jagodna w kierunku Centrum

  • obawy o punktualność i tłok po przedłużeniu linii (dotyczy linii N)
Odpowiedź UMW: nie stwierdzono spadku punktualności i tłoku w pojazdach

  • dojazd do Aquaparku – w związku ze zmianą trasy autobus N nie zatrzymuje się przy obiekcie (dotyczy linii N)
Odpowiedź UMW: możliwa przesiadka na linie 112, 113, 145, 146 i K przy Dworcu Głównym, Aquapark nie jest codziennym celem podróży mieszkańców

  • przesunięcie przystanku końcowego bliżej Galerii Dominikańskiej (dotyczy linii 110)
Odpowiedź UMW: przystanki bliżej placu Dominikańskiego przeznaczone są dla autobusów 9xx skręcających w ulice Janickiego i Purkyniego, dlatego nie można zamienić ich z przystankami dla 110

  • wydłużenie do przystanku Iwiny – Rondo (dotyczy linii 145)
Odpowiedź UMW: w tej chwili nie jest to możliwe, ponieważ zatoka postojowa jest za krótka, a skrócenie pozwoliło na likwidację problemów z przejezdnością przez ulice Buforową przed rondem w Iwinach, szukamy miejsca na nową pętlę na terenie gminy sąsiedniej

  • obawy o punktualność i tłok po przedłużeniu (dotyczy linii 148)
Odpowiedź UMW: nie stwierdzono spadku punktualności i tłoku w pojazdach

  • problemy w funkcjonowaniu linii w kierunku Leśnicy (dotyczy linii 148)
Odpowiedź UMW: okresowe opóźnienia w godzinach szczytu powstają na odcinkach Nowy Dwór – Kołobrzeska oraz Złotnicka - Leśnica. Z analizy danych wynika, że opóźnienia w tych miejscach występowały już przed zmianami z 5 maja. Nie są więc związane z przedłużeniem 148. Będziemy prowadzić działania, żeby je ograniczyć

  • zmiana trasy w centrum miasta – przystanek przy Renomie (dotyczy linii 148)
Odpowiedź UMW: zmiana trasy dała lepszy dojazd do dworca kolejowego - przystanek Dworzec Autobusowy na ulicy Suchej cieszy się największą popularnością wśród pasażerów. Dodatkowo obecnie – z uwagi na techniczne sprawy - nie ma możliwości przejazdu przez przystanek Renoma na ulicy Świdnickiej w kierunku Leśnicy

Fot. Urząd Miejski Wrocławia | Nowa pętla Jagodno przy ul. Kajdasza

– Wyniki są budujące. Średnie napełnienia pojazdów sięgają 65 proc., co świadczy o racjonalnym wykorzystaniu floty. Nie obserwujemy tłoku ani przepełnień, a pasażerowie coraz częściej podkreślają wygodę i dostępność nowych rozwiązań – ocenia Witold Woźny, prezes MPK Wrocław.

Z danych – jak informuje Urząd Miejski Wrocławia – wynika, że najwięcej pasażerów korzysta z węzłów przesiadkowych: Dworzec Główny, Dworzec Autobusowy i Galeria Dominikańska. Popularnością cieszy się też bezpośrednie połączenie Jagodna z ul. Strzegomską – ważnym punktem edukacyjnym i biznesowym. Jak czytamy, są to dane z systemu zliczania pasażerów w autobusach oraz z bezpośrednich pomiarów w terenie wykonanych przez Wydział Mobilności Miejskiej UMW.

Miasto zapowiada, że nadal będzie prowadzić monitoring linii autobusowych na Jagodno, zwłaszcza jesienią, kiedy zmienia się sposób przemieszczania się uczniów. Kolejne korekty tras i częstotliwości kursowania mają być uzależnione od zgromadzonych danych i potrzeb mieszkańców.

Najpierw autobusem, potem tramwajem na Jagodno

– To dopiero początek. W planach mamy kolejne inwestycje: budowę tramwaju na Jagodno, czy już trwająca budowa TAT między kościołem Św. Ducha a Armii Krajowej – zaznaczył prezydent Wrocławia Jacek Sutryk.

To między innymi nawiązanie do prac prowadzonych na ul. Bardzkiej, gdzie powstaje brakujący odcinek trasy autobusowo-tramwajowej. Ta połączy wspomniane Jagodno m.in. z dworcem Wrocław Główny.

Partner działu

Sultof

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Wrocław. Postępuje budowa TAT na Nowy Dwór

Komunikacja

Wrocław. Postępuje budowa TAT na Nowy Dwór

Redakcja/inf. pras. 18 sierpnia 2022

Autobusy pojadą po wiadukcie na TAT w 2022 roku

Przestrzeń

Autobusy pojadą po wiadukcie na TAT w 2022 roku

Jakub Rösler 11 października 2021

Wrocław. Wszystkie umowy na TAT na Nowy Dwór podpisane

Komunikacja

Zobacz również:

Wrocław. Postępuje budowa TAT na Nowy Dwór

Komunikacja

Wrocław. Postępuje budowa TAT na Nowy Dwór

Redakcja/inf. pras. 18 sierpnia 2022

Autobusy pojadą po wiadukcie na TAT w 2022 roku

Przestrzeń

Autobusy pojadą po wiadukcie na TAT w 2022 roku

Jakub Rösler 11 października 2021

Wrocław. Wszystkie umowy na TAT na Nowy Dwór podpisane

Komunikacja

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5
Zamknij