Partnerzy serwisu:
#Wojna Rosja - Ukraina - zobacz serwis specjalny!
PARTNER DZIAŁU


Komunikacja

Nowe tramwaje dla Wrocławia: Trójczłonowe, min. 20% niskiej podłogi

Dalej Wstecz
Autor:

Witold Urbanowicz

Data publikacji:
2017-05-18 17:01
Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Nowe tramwaje dla Wrocławia: Trójczłonowe, min. 20% niskiej podłogi
fot. Radosław Drożdzewski (Zwiadowca21), lic. CC BY-SA 3.0 Wikimedia commons
MPK we Wrocławiu rozpisało zapowiadany przetarg na dostawy 40 nowych tramwajów. Pojazdy mają być przynajmniej częściowo niskopodłogowe. Jej udział jednym z kryteriów oceny, a minimalny poziom określono na zaledwie 20%. Pierwsze pojazdy mają dotrzeć do Wrocławia już w przyszłym roku.

Przedmiotem rozpisanego przez MPK Wrocław przetargu jest dostawa 40 sztuk fabrycznie nowych, wieloczłonowych tramwajów jednokierunkowych. Zamawiający wymaga tramwajów trójczłonowych o długości 26,5-32 m i szerokości 2,35-2,4 m.

Pojemność całkowitą określono na 175 osób (przyjmując 0,20 m2 na osobę stojącą), w tym minimum 30 miejsc siedzących, z czego co najmniej dwa będą dostępne z poziomu niskiej podłogi. Wymaganych jest pięć drzwi. Powinny być one odkładane lub odskokowo-przesuwne na zewnątrz. Wszystkie tramwaje muszą być wyposażone w informację pasażerską, łączność, monitoring, kasowniki, ogrzewanie nawiewne, okna uchylne bądź przesuwne, klimatyzację.

Pojazdy mają być częściowo bądź całkowicie niskopodłogowe. Minimalny udział niskiej podłogi to 20%. W części niskopodłogowej wysokość wejścia określono maksymalnie na 350 mm nad poziomem główki szyny, w pozostałych strefach 380 mm, a nad wózkami maks. 520 mm. W strefie wysokopodłogowej wejście powinno znaleźć się na wysokości nie więcej niż 450 mm. Szerokość przejścia wzdłuż wagonu określono na co najmniej 650 mm – z dopuszczeniem zwężenia w strefie wózków do 550 mm na wysokości powyżej 100 mm od poziomu podłogi i do 420 mm poniżej tego poziomu.

Pudło wagonu powinno być wykonane w konstrukcji metalowej z zabezpieczeniem antykorozyjnym. Poszycie zewnętrzne ma być wykonane z blachy nierdzewnej lub laminatów. W budowie wózka powinno być zastosowane odsprężynowanie pierwszego i drugiego stopnia oraz elastyczne elementy koła. Wymagana jest gotowość techniczna na poziomie co najmniej 90% w okresie miesiąca kalendarzowego. Przeglądy kontrolne mają być dokonywane nie krócej niż co 6 tys. km, a okres między naprawami głównymi określono na co najmniej 500 tys. km.

W przetargu mogą brać udział firmy, które w okresie ostatnich trzech lat zrealizowały dostawę co najmniej 20 fabrycznie nowych, całkowicie lub częściowo niskopodłogowych tramwajów, wyposażonych w podzespoły napędu (falowniki, silniki, przetwornice) oraz układ klimatyzacji już produkowane i eksploatowane w okresie nie krótszym niż 2 lata.

Termin składania ofert to 3 lipca. O wyborze zadecydują cena (60%), udział niskiej podłogi (15%), termin dostawy trzech pierwszych sztuk tramwajów (3%) oraz wyposażenie tramwajów w urządzenia hydrauliczne i pneumatycznie, które nie wymagają badań dozoru technicznego (2%). Pierwsza dostawa, składająca się z co najmniej trzech tramwajów, ma zostać przekazana najpóźniej do 15 grudnia 2018 r. A wszystkie pojazdy – do 30 listopada 2019 r.

Podziel się z innymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
Zobacz również
Wrocław kupuje 40 nowych tramwajów. Rusza przetarg

Komunikacja

Wrocław kupuje 40 nowych tramwajów. Rusza przetarg

Witold Urbanowicz 18 maja 2017

Wrocław znowu próbuje zbudować tramwaj na Hubskiej

Komunikacja

Wrocław znowu próbuje zbudować tramwaj na Hubskiej

Witold Urbanowicz 11 maja 2017

Wrocław: Jesienią przetarg na tramwaj na Popowickiej

Przestrzeń

Wrocław: Jesienią przetarg na tramwaj na Popowickiej

Witold Urbanowicz 08 marca 2017

 

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Rynek Lotniczy Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5