Partnerzy serwisu:
Komunikacja

Nowe tramwaje dla Wrocławia: Trójczłonowe, min. 20% niskiej podłogi

Dalej Wstecz
Partner działu

Sultof

Data publikacji:
18-05-2017
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

KOMUNIKACJA
Nowe tramwaje dla Wrocławia: Trójczłonowe, min. 20% niskiej podłogi
fot. Radosław Drożdzewski (Zwiadowca21), lic. CC BY-SA 3.0 Wikimedia commons
MPK we Wrocławiu rozpisało zapowiadany przetarg na dostawy 40 nowych tramwajów. Pojazdy mają być przynajmniej częściowo niskopodłogowe. Jej udział jednym z kryteriów oceny, a minimalny poziom określono na zaledwie 20%. Pierwsze pojazdy mają dotrzeć do Wrocławia już w przyszłym roku.

Przedmiotem rozpisanego przez MPK Wrocław przetargu jest dostawa 40 sztuk fabrycznie nowych, wieloczłonowych tramwajów jednokierunkowych. Zamawiający wymaga tramwajów trójczłonowych o długości 26,5-32 m i szerokości 2,35-2,4 m.

Pojemność całkowitą określono na 175 osób (przyjmując 0,20 m2 na osobę stojącą), w tym minimum 30 miejsc siedzących, z czego co najmniej dwa będą dostępne z poziomu niskiej podłogi. Wymaganych jest pięć drzwi. Powinny być one odkładane lub odskokowo-przesuwne na zewnątrz. Wszystkie tramwaje muszą być wyposażone w informację pasażerską, łączność, monitoring, kasowniki, ogrzewanie nawiewne, okna uchylne bądź przesuwne, klimatyzację.

Pojazdy mają być częściowo bądź całkowicie niskopodłogowe. Minimalny udział niskiej podłogi to 20%. W części niskopodłogowej wysokość wejścia określono maksymalnie na 350 mm nad poziomem główki szyny, w pozostałych strefach 380 mm, a nad wózkami maks. 520 mm. W strefie wysokopodłogowej wejście powinno znaleźć się na wysokości nie więcej niż 450 mm. Szerokość przejścia wzdłuż wagonu określono na co najmniej 650 mm – z dopuszczeniem zwężenia w strefie wózków do 550 mm na wysokości powyżej 100 mm od poziomu podłogi i do 420 mm poniżej tego poziomu.

Pudło wagonu powinno być wykonane w konstrukcji metalowej z zabezpieczeniem antykorozyjnym. Poszycie zewnętrzne ma być wykonane z blachy nierdzewnej lub laminatów. W budowie wózka powinno być zastosowane odsprężynowanie pierwszego i drugiego stopnia oraz elastyczne elementy koła. Wymagana jest gotowość techniczna na poziomie co najmniej 90% w okresie miesiąca kalendarzowego. Przeglądy kontrolne mają być dokonywane nie krócej niż co 6 tys. km, a okres między naprawami głównymi określono na co najmniej 500 tys. km.

W przetargu mogą brać udział firmy, które w okresie ostatnich trzech lat zrealizowały dostawę co najmniej 20 fabrycznie nowych, całkowicie lub częściowo niskopodłogowych tramwajów, wyposażonych w podzespoły napędu (falowniki, silniki, przetwornice) oraz układ klimatyzacji już produkowane i eksploatowane w okresie nie krótszym niż 2 lata.

Termin składania ofert to 3 lipca. O wyborze zadecydują cena (60%), udział niskiej podłogi (15%), termin dostawy trzech pierwszych sztuk tramwajów (3%) oraz wyposażenie tramwajów w urządzenia hydrauliczne i pneumatycznie, które nie wymagają badań dozoru technicznego (2%). Pierwsza dostawa, składająca się z co najmniej trzech tramwajów, ma zostać przekazana najpóźniej do 15 grudnia 2018 r. A wszystkie pojazdy – do 30 listopada 2019 r.
Partner działu

Sultof

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Wrocław: Tramwaj na Psie Pole. Jest umowa na studium

Przestrzeń

Wrocław: Tramwaj na Psie Pole. Jest umowa na studium

Witold Urbanowicz 07 lipca 2023

Wrocław wybrał wykonawcę studium tramwaju do Psiego Pola

Przestrzeń

Wrocław. Pierwsze nowe szyny na Pomorskiej

Przestrzeń

Wrocław. Pierwsze nowe szyny na Pomorskiej

Błażej Organisty 31 maja 2023

Wrocław: Niebawem rusza remont pętli Poświętne

Przestrzeń

Wrocław: Niebawem rusza remont pętli Poświętne

Redakcja/inf. pras. 20 marca 2023

Zobacz również:

Wrocław: Tramwaj na Psie Pole. Jest umowa na studium

Przestrzeń

Wrocław: Tramwaj na Psie Pole. Jest umowa na studium

Witold Urbanowicz 07 lipca 2023

Wrocław wybrał wykonawcę studium tramwaju do Psiego Pola

Przestrzeń

Wrocław. Pierwsze nowe szyny na Pomorskiej

Przestrzeń

Wrocław. Pierwsze nowe szyny na Pomorskiej

Błażej Organisty 31 maja 2023

Wrocław: Niebawem rusza remont pętli Poświętne

Przestrzeń

Wrocław: Niebawem rusza remont pętli Poświętne

Redakcja/inf. pras. 20 marca 2023

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5