Partnerzy serwisu:
Komunikacja

Nowe stacje II linii metra z betonu i miedzi [więcej wizualizacji]

Dalej Wstecz
Autor:

Michał Szymajda

Data publikacji:
2017-06-09 13:00
Tagi:
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Transport Publiczny

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Nowe stacje II linii metra z betonu i miedzi [więcej wizualizacji]
Stacja C2 wiz. Urząd Miasta Warszawy
Nowe stacje II linii metra z betonu i miedzi [więcej wizualizacji]
Nowe stacje II linii metra z betonu i miedzi [więcej wizualizacji]
Nowe stacje II linii metra z betonu i miedzi [więcej wizualizacji]
Nowe stacje II linii metra z betonu i miedzi [więcej wizualizacji]
Nowe stacje II linii metra z betonu i miedzi [więcej wizualizacji]
Nowe stacje II linii metra z betonu i miedzi [więcej wizualizacji]
Nowe stacje II linii metra z betonu i miedzi [więcej wizualizacji]
Nowe stacje II linii metra z betonu i miedzi [więcej wizualizacji]
Nowe stacje II linii metra z betonu i miedzi [więcej wizualizacji]
Nowe stacje II linii metra z betonu i miedzi [więcej wizualizacji]
Nowe stacje II linii metra z betonu i miedzi [więcej wizualizacji]
Nowe stacje II linii metra z betonu i miedzi [więcej wizualizacji]
Nowe stacje II linii metra z betonu i miedzi [więcej wizualizacji]
Nowe stacje II linii metra z betonu i miedzi [więcej wizualizacji]
Nowe stacje II linii metra z betonu i miedzi [więcej wizualizacji]
Nowe stacje II linii metra z betonu i miedzi [więcej wizualizacji]
Nowe stacje II linii metra z betonu i miedzi [więcej wizualizacji]
Nowe stacje II linii metra z betonu i miedzi [więcej wizualizacji]
Nowe stacje II linii metra z betonu i miedzi [więcej wizualizacji]
Nowe stacje II linii metra z betonu i miedzi [więcej wizualizacji]
Nowe stacje II linii metra z betonu i miedzi [więcej wizualizacji]
Dominującym materiałem, z którego zbudowane zostaną stacje C1 Połczyńska, C2 Chrzanów i C3 Lazurowa, w ramach budowy ostatniego zachodniego odcinka II linii stołecznego metra, będzie beton konstrukcyjny i miedź. Miasto postawiło przed biurami konstrukcyjnymi zadanie trudne – ma być tanio, ale nie nudno.

Kwestia finansowania budowy ostatnich trzech stacji II linii metra jest tematem najistotniejszym z punktu widzenia inwestora, jakim jest miasto stołeczne Warszawa. Dlatego zdecydowano się na budowę ostatnich stacji Połczyńska, Chrzanów i Lazurowa w wariancie budżetowym, dającym jednak szanse na ich ukończenie w rozsądnej cenie do 2023 roku. Wśród warunków zapisano więc dążenie do maksymalnego uproszczenia konstrukcji stacji, a w tym do ograniczenia liczby pomieszczeń technicznych i handlowych. Przed projektantami postawiono też wymagania związane ze standardem wykończenia stacji. Polecono rezygnację z efektownych rozwiązań architektonicznych na rzecz dobrej jakości surowego betonu lub zastosowania płytek zamiast kamienia i maksymalne uproszczenie wyjść stacyjnych.

Beton i miedź

– Odpowiedzieliśmy na tak postawione zadanie projektując stacje z betonu architektonicznego, który jest podstawowym materiałem budowlanym dla wszystkich trzech stacji. Natomiast, żeby obiekty miały charakter przyjazny dla użytkowników i żeby nie były to dziesiątki metrów bieżących betonu, postanowiliśmy, że zestawimy go z miedzią, której w Polsce jest pod dostatkiem i która z Polską się kojarzy – mówi Artur Chołdzyński, architekt w biurze AMC, odpowiedziany za przygotowanie tego projektu trzech stacji.

Blacha miedziana ma być przygotowana w taki sposób, że będzie polakierowana, aby zachowała swój złoty, naturalny kolor. – Będziemy robili wszystko, żeby takie panele z blachy, ekonomiczne, były uzupełnieniem podstawowego materiału. Za pomocą dwóch materiałów udaje nam się uzyskać efekt, który jest bardzo szlachetny i mam nadzieje, będzie dobrze przyjęty przez użytkowników – dodaje Chołdzyński.
Najefektowniej wygląda zadaszenie nad stacją C3 Lazurowa. Pergola, nad którą jest zlokalizowane, będzie miała długość 170 metrów i szerokość 30 m. Powstanie tam ogromny węzeł komunikacyjny, większy nawet od węzła Młociny.

Efektowna stacja Lazurowa

– Aby tak ogromny sufit nie był nużący i przytłaczający dla wszystkich, będzie pokryty miedzianą blachą, której perforacje wskażą pasażerom miejsca zejść na podziemne perony – wyjaśnił projektant z biura AMC. Dodaje, że na etapie projektów szczegółowych, projektant z inwestorem zapewne będą się jeszcze zastanawiać jak zmniejszyć jeszcze koszty realizacji projektu, zgodnie z oczekiwaniem miasta i Metra Warszawskiego. – Ale generalnie będziemy starali się uzyskać efekt widoczny na wizualizacjach – mówi.

W przyszłości pergola przy stacji Lazurowa ma być placem, przy którym możliwy będzie np. mały handel. Ma ona spełniać rolę lokalnego centrum spotkań, ponieważ będzie strefą, gdzie od rana do wieczora każdego dnia będzie się pojawiało mnóstwo pasażerów.  Więcej wizualizacji stacji C1, C2 i C3 można obejrzeć tutaj.

Podziel się z innymi:


facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
Zobacz również
Metro: Sto metrów Marii, prace konstrukcyjne na Woli

Przestrzeń

Metro: Sto metrów Marii, prace konstrukcyjne na Woli

Witold Urbanowicz 26 maja 2017

Deweloper idzie do prokuratury ws. budowy metra na Wolę

Prawo & Finanse

Deweloper idzie do prokuratury ws. budowy metra na Wolę

Witold Urbanowicz 17 maja 2017

 

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Rynek Lotniczy Rynek Infrastruktury IAB Polska ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5