Partnerzy serwisu:
#Wojna Rosja - Ukraina - zobacz serwis specjalny!
Przestrzeń

Nowe Mevo odblokowane. Nextbike nie przekonał KIO

Dalej Wstecz
Autor:

Witold Urbanowicz

Data publikacji:
2022-01-21 13:15
Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Nowe Mevo odblokowane. Nextbike nie przekonał KIO
fot. Dominik Paszliński / www.gdansk.pl
Krajowa Izba Odwoławcza w całości odrzuciła odwołanie Nextbike’a od wyników przetarg u na nowe Mevo, czyli nowy system roweru publicznego na terenie Obszaru Metropolitalnego Gdańsk-Gdynia-Sopot. Choć firma może odwołać się do sądu, nie blokuje to już formalnie możliwości zawarcia umowy.

Organizatorem przetargu jest Obszar Metropolitalny Gdańsk-Gdynia-Sopot. Nowe Mevo ma być systemem mieszanym z 4099 rowerami (1000 rowerów tradycyjnych i 3099 z napędem elektrycznym). System będzie składał się z 717 stacji.

W postępowaniu na obsługę nowego Mevo wpłynęły dwie oferty: City Bike Global SA z podwykonawcą Geovelo na kwotę 159 mln oraz Konsorcjum BikeU (Polska) i Freebike (Czechy) na kwotę 365 mln zł. Na sfinansowanie części podstawowej zamawiający przeznaczył 107,5 mln zł brutto, a po uwzględnieniu przychodów z abonamentów czy sprzedaży powierzchni reklamowej oraz zwrotu podatku VAT kwotę określono na 174,7 mln zł. Ostatecznie przed końcem zeszłego roku została wybrana oferta City Bike.

W postępowaniu – prowadzonym w formule dialogu konkurencyjnego – oferty ostatecznie nie złożył Nextbike Polska SA, do którego należy spółka odpowiedzialna za nieudane, pierwsze Mevo. Wykonawca ten postanowił jednak złożyć kolejne, czwarte już odwołanie do Krajowej Izby Odwoławczej – tym razem od rozstrzygnięcia przetargu.

Nextbike twierdził, że oferta spółki CityBike powinna być odrzucona, gdyż została złożona przez podmiot niezaproszony do złożenia oferty (CityBike wyodrębnił się z Marfiny, która pierwotnie brała udział w postępownaiu). Ponadto Nextbike twierdził, że zwycięzca sfałszował referencje, gdyż w niektórych dokumentach podpis wystawcy został wklejony w programie komputerowym (co niekoniecznie musi świadczyć o tym, że dokument został sfałszowany – red.).

Nextbike swoimi zastrzeżeniami dzielił się chętnie i szeroko – rozesłał je do mediów, a także wysłał list do wszystkich samorządów, w imieniu których OMGGS prowadził postępowaniem z apelem „o objęcie postępowania wnikliwym nadzorem i szczegółową kontrolą”. Arbitrów swoją argumentacją Nextbike jednak nie przekonał – tym razem odwołanie w całości zostało przez Krajową Izbę Odwoławczą odrzucone. Teraz, jak wskazuje OMGGS, możliwe jest podpisanie umowy na rowery – co prawda Nextbike może odwołać się do sądu, to nie blokuje to formalnie możliwości zawarcia kontraktu.

Podziel się z innymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
Zobacz również
Trójmiasto rozstrzyga przetarg na nowe Mevo

Komunikacja

Trójmiasto rozstrzyga przetarg na nowe Mevo

Redakcja/inf. pras. 27 grudnia 2021

Zamieszanie wokół nowego Mevo trwa

Mobilność

Zamieszanie wokół nowego Mevo trwa

Jakub Rösler 18 sierpnia 2021

 

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Rynek Lotniczy Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5