Partnerzy serwisu:
Prawo & Finanse

Nowe inwestycje Warszawy. Metro na Chrzanowie zamiast mostu Krasińskiego

Dalej Wstecz
Autor:

Witold Urbanowicz

Data publikacji:
2016-10-06 13:20
Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Nowe inwestycje Warszawy. Metro na Chrzanowie zamiast mostu Krasińskiego
fot. ZTM Warszawa
Władze Warszawy ogłosiły dziś zmiany w inwestycjach miejskich, które zostaną zrealizowane w najbliższym czasie. Największą zmianą jest przyspieszenie ostatniego, zachodniego odcinka II linii metra z zapleczem technicznym kosztem ponownego przełożenia budowy mostu Krasińskiego. – Pozwoli nam to skończyć całą II linię do 2023 r. – mówi Michał Olszewski, wiceprezydent Warszawy. Rada miasta zajmie się znowelizowanym planem inwestycyjnym 20 października.

O zmianach mówiło się już od jakiegoś czasu. Teraz zostaną one wprowadzone do wieloletniej prognozy finansowej. – Aktualizujemy priorytety inwestycyjne. Proponujemy pierwsze zmiany budżetowe, by urealnić harmonogramy, ale też wprowadzić nowe, priorytetowe zadania – mówi Michał Olszewski, wiceprezydent Warszawy. – To pierwszy pakiet zmian, drugi chcielibyśmy zaproponować w grudniu – dodaje wiceprezydent Renata Kaznowska. W sumie na inwestycje wydanych zostanie w latach 2016-20 ok. 13 mld zł. To mniej więcej wielkość rocznego budżetu stolicy Polski. –

Największą zmianą jest przyspieszenie realizacji ostatniego, zachodniego odcinka II linii metra na Chrzanowie, na którym przewidziano trzy stacje i zaplecze. Bez niego wydłużona II linia nie mogłaby funkcjonować sprawnie, na pełnych obrotach. Teraz, według zapowiedzi, przedłużenie to ma powstać do 2023 r., co już zakończy budowę II linii w zaplanowanym kształcie z Bródna do Połczyńskiej. – Priorytetem dla nas jest niewątpliwie II linia metra – podkreśla Kaznowska. – Niezwykle ważne jest dla nas, by zmieścić się do 2023 r. głównie z uwagi na konieczność wykorzystania środków unijnych. Perspektywa kończy się właśnie w 2023 r. – mówi Olszewski. O przyśpieszeniu budowy wspominała już wiceprezydent Renata Kaznowska w rozmowie z Transportem-Publicznym.pl. 

Ostatni zachodni odcinek II linii metra ma kosztować ok. 1,2 mld zł. Władze miasta zauważają przy tym, że większość tych pieniędzy wróci do Warszawy w postaci dofinansowania unijnego i pieniądze będą mogły zostać wydane na inne cele.

W zakresie transportu i dróg wprowadzono 37 zadań. Pojawiło się torowisko na Wilanowskiej w kierunku Służewca. Nowością jest też trasa tramwajowa na tzw. Zieloną Białołękę. – Rozpoczynamy pakiet rozmów już od przyszłego tygodnia. Będziemy przygotowywali analizy możliwości budowy tej niezwykle istotnej trasy – dodaje Kaznowska. W całości ma zostać skończona, jako inwestycja priorytetowa, linia tramwajowa na Tarchominie z pętlą przesiadkową przy Modlińskiej. Dalej obecne są też Wilanów i Gocław. Poza tym dochodzi cały pakiet zadań w dzielnicach. – To ponad sto projektów – mówi Olszewski.

Na dalszy plan spadł kolei Most Krasińskiego, który miał połączyć Żoliborz i Targówek. Przeciwko realizacji protestowali mieszkańcy tej pierwszej dzielnicy, którzy obawiali się wzmożonego ruchu. Po konsultacjach miasto zdecydowało się na zmniejszenie przekroju trasy i zwężenie ulicy Krasińskiego, by pełniły one rolę stricte lokalną, a nie przelotową.

– Most Krasińskiego to inwestycja, którą przesuwamy o 2 lata. Środki, które były zabezpieczone na 2023 r., były nierealne do wydania w tym roku. To wartość utrzymywana trochę sztucznie, wiadomo, że w ciągu roku nie zostanie zrealizowana taka inwestycja, stąd konieczność urealnienia. Chcemy zrealizować przeprawę w latach 2024-2025. Pozwoli nam to też zbilansować budowę metra – mówi Olszewski. Dodatkowe środki pochodzą z zagospodarowania oszczędności i urealnienia kosztorysów – np. realizacji Czerniakowskiej-BIS. Miasto rezygnuje też z przebudowy Płaskowickiej nad tunelem obwodnicy, gdzie w zamian planowany jest park linearny.

Podziel się z innymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
Zobacz również
Kaznowska: Cała II linia metra do 2023 r. Tramwaje na tym nie ucierpią

Przestrzeń

Kaznowska: Cała II linia metra do 2023 r. Tramwaje na tym nie ucierpią

Witold Urbanowicz 03 października 2016

Przetarg na pociągi metra do końca roku. Rosyjskie do wycofania?

Komunikacja

Przetarg na pociągi metra do końca roku. Rosyjskie do wycofania?

Witold Urbanowicz 30 września 2016

Metro na Wolę. Gulermak z gotowymi organizacjami ruchu na zamknięcia

Przestrzeń

Metro na Wolę. Gulermak z gotowymi organizacjami ruchu na zamknięcia

Witold Urbanowicz 29 września 2016

 

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Rynek Lotniczy Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5