Partnerzy serwisu:
Prawo & Finanse

Nowe inwestycje Warszawy. Metro na Chrzanowie zamiast mostu Krasińskiego

Dalej Wstecz
Data publikacji:
06-10-2016
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

PRAWO & FINANSE
Nowe inwestycje Warszawy. Metro na Chrzanowie zamiast mostu Krasińskiego
fot. ZTM Warszawa
Władze Warszawy ogłosiły dziś zmiany w inwestycjach miejskich, które zostaną zrealizowane w najbliższym czasie. Największą zmianą jest przyspieszenie ostatniego, zachodniego odcinka II linii metra z zapleczem technicznym kosztem ponownego przełożenia budowy mostu Krasińskiego. – Pozwoli nam to skończyć całą II linię do 2023 r. – mówi Michał Olszewski, wiceprezydent Warszawy. Rada miasta zajmie się znowelizowanym planem inwestycyjnym 20 października.

O zmianach mówiło się już od jakiegoś czasu. Teraz zostaną one wprowadzone do wieloletniej prognozy finansowej. – Aktualizujemy priorytety inwestycyjne. Proponujemy pierwsze zmiany budżetowe, by urealnić harmonogramy, ale też wprowadzić nowe, priorytetowe zadania – mówi Michał Olszewski, wiceprezydent Warszawy. – To pierwszy pakiet zmian, drugi chcielibyśmy zaproponować w grudniu – dodaje wiceprezydent Renata Kaznowska. W sumie na inwestycje wydanych zostanie w latach 2016-20 ok. 13 mld zł. To mniej więcej wielkość rocznego budżetu stolicy Polski. –

Największą zmianą jest przyspieszenie realizacji ostatniego, zachodniego odcinka II linii metra na Chrzanowie, na którym przewidziano trzy stacje i zaplecze. Bez niego wydłużona II linia nie mogłaby funkcjonować sprawnie, na pełnych obrotach. Teraz, według zapowiedzi, przedłużenie to ma powstać do 2023 r., co już zakończy budowę II linii w zaplanowanym kształcie z Bródna do Połczyńskiej. – Priorytetem dla nas jest niewątpliwie II linia metra – podkreśla Kaznowska. – Niezwykle ważne jest dla nas, by zmieścić się do 2023 r. głównie z uwagi na konieczność wykorzystania środków unijnych. Perspektywa kończy się właśnie w 2023 r. – mówi Olszewski. O przyśpieszeniu budowy wspominała już wiceprezydent Renata Kaznowska w rozmowie z Transportem-Publicznym.pl. 

Ostatni zachodni odcinek II linii metra ma kosztować ok. 1,2 mld zł. Władze miasta zauważają przy tym, że większość tych pieniędzy wróci do Warszawy w postaci dofinansowania unijnego i pieniądze będą mogły zostać wydane na inne cele.

W zakresie transportu i dróg wprowadzono 37 zadań. Pojawiło się torowisko na Wilanowskiej w kierunku Służewca. Nowością jest też trasa tramwajowa na tzw. Zieloną Białołękę. – Rozpoczynamy pakiet rozmów już od przyszłego tygodnia. Będziemy przygotowywali analizy możliwości budowy tej niezwykle istotnej trasy – dodaje Kaznowska. W całości ma zostać skończona, jako inwestycja priorytetowa, linia tramwajowa na Tarchominie z pętlą przesiadkową przy Modlińskiej. Dalej obecne są też Wilanów i Gocław. Poza tym dochodzi cały pakiet zadań w dzielnicach. – To ponad sto projektów – mówi Olszewski.

Na dalszy plan spadł kolei Most Krasińskiego, który miał połączyć Żoliborz i Targówek. Przeciwko realizacji protestowali mieszkańcy tej pierwszej dzielnicy, którzy obawiali się wzmożonego ruchu. Po konsultacjach miasto zdecydowało się na zmniejszenie przekroju trasy i zwężenie ulicy Krasińskiego, by pełniły one rolę stricte lokalną, a nie przelotową.

– Most Krasińskiego to inwestycja, którą przesuwamy o 2 lata. Środki, które były zabezpieczone na 2023 r., były nierealne do wydania w tym roku. To wartość utrzymywana trochę sztucznie, wiadomo, że w ciągu roku nie zostanie zrealizowana taka inwestycja, stąd konieczność urealnienia. Chcemy zrealizować przeprawę w latach 2024-2025. Pozwoli nam to też zbilansować budowę metra – mówi Olszewski. Dodatkowe środki pochodzą z zagospodarowania oszczędności i urealnienia kosztorysów – np. realizacji Czerniakowskiej-BIS. Miasto rezygnuje też z przebudowy Płaskowickiej nad tunelem obwodnicy, gdzie w zamian planowany jest park linearny.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Co gubią pasażerowie w metrze?

Komunikacja

Co gubią pasażerowie w metrze?

inf. pras. UM Warszawa 18 sierpnia 2023

Metro: Wakacyjny remont schodów na stacji Centrum

Przestrzeń

Metro: Wakacyjny remont schodów na stacji Centrum

Redakcja/inf. pras. 21 lipca 2023

Metro szuka oszczędności. Droga energia oznacza katastrofę

Komunikacja

Pracowite wakacje w metrze. Niebawem remont schodów na Centrum

Przestrzeń

Metro wybrało operatora reklam w wagonach

Przestrzeń

Metro wybrało operatora reklam w wagonach

Witold Urbanowicz 12 czerwca 2023

Metro szkoli nowych maszynistów

Komunikacja

Metro szkoli nowych maszynistów

Redakcja/inf. pras. 18 maja 2023

Zobacz również:

Co gubią pasażerowie w metrze?

Komunikacja

Co gubią pasażerowie w metrze?

inf. pras. UM Warszawa 18 sierpnia 2023

Metro: Wakacyjny remont schodów na stacji Centrum

Przestrzeń

Metro: Wakacyjny remont schodów na stacji Centrum

Redakcja/inf. pras. 21 lipca 2023

Metro szuka oszczędności. Droga energia oznacza katastrofę

Komunikacja

Pracowite wakacje w metrze. Niebawem remont schodów na Centrum

Przestrzeń

Metro wybrało operatora reklam w wagonach

Przestrzeń

Metro wybrało operatora reklam w wagonach

Witold Urbanowicz 12 czerwca 2023

Metro szkoli nowych maszynistów

Komunikacja

Metro szkoli nowych maszynistów

Redakcja/inf. pras. 18 maja 2023

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5