Partnerzy serwisu:
Przestrzeń

Nowe Aleje Trzech Wieszczów: wolniej i z szerszymi buspasami

Dalej Wstecz
Autor:

Redakcja

Data publikacji:
2016-07-06 15:37
Tagi:
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
inf. prasowa ZIKIT Kraków

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Nowe Aleje Trzech Wieszczów: wolniej i z szerszymi buspasami
Fot. Zarząd Infrastruktury Komunalnej i Transportu w Krakowie
Zwiększona przepustowość, poprawa płynności jazdy, usprawnienie przejazdu komunikacją zbiorową i być może dopuszczenie rowerów do jazdy buspasem – takie efekty mają przynieść zmiany organizacji ruchu na ATW, które Zarząd Infrastruktury Komunalnej i Transportu planuje wprowadzić jesienią tego roku.

Proponowane rozwiązania to efekt wypracowany przez ekspertów od transportu drogowego podczas „Forum na rzecz czystego powietrza”. Główna zmiana polegać będzie na obniżeniu dopuszczalnej prędkości na Alejach Trzech Wieszczów do 50 km/h (teraz obowiązuje tam 70 km/h). – Paradoksalnie pozytywnie wpłynie to nie tylko na ilość spalin, ale również na płynność ruchu – zapewnia Łukasz Franek, zastępca dyrektora ZIKiT ds. transportu. – Przede wszystkim zmiany odczują kierowcy włączający się do ruchu z ulic podporządkowanych, którym będzie po prostu łatwiej to zrobić, a więc kolejki na światłach po prostu się zmniejszą – dodaje.

Mniejsza prędkość pojazdów pozwoli wprowadzić zmiany w geometrii pasów ruchu. Poszerzone zostaną buspasy, dzięki czemu autobusy poruszać się będą sprawniej. – Być może szersze buspasy sprawią, że uda się na nie wpuścić również rowerzystów. Trwa przygotowywanie szczegółowych rozwiązań projektowych. Po ich wykonaniu sprawdzimy czy jest to w ogóle możliwe – kwituje Franek. Innym rozwiązaniem jest stworzenie osobnych pasów dla rowerów oraz specjalnych śluz na drogach podporządkowanych. Zmiany będą wprowadzane etapami. Pierwsze już jesienią tego roku, natomiast zmiana geometrii pasów planowana jest na rok przyszły, gdy odnawiane będzie oznakowanie poziome.

To nie koniec przeobrażeń w Krakowie. Wcześniej pisaliśmy już o ułatwieniach dla pieszych. Kraków ma ambicje, by stać się tzw. „walkable city”, czyli miastem do chodzenia, przyjaznym dla pieszych. – Do zrobienia jest niewiele. Potrzeba wreszcie decyzji o tym, żeby chodniki były do chodzenia, mimo że przestrzeń jest ograniczona. Może dzięki carsharingowi zdecydujemy się na to, żeby oddać część tej przestrzeni – mówił podczas Mobility Poland Łukasz Franek, wiceszef krakowskiego ZIKiT-u.


Podziel się z innymi:


facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
Zobacz również
Moskwa zwęża ulice i sadzi drzewa. Miasto dla ludzi

Przestrzeń

Moskwa zwęża ulice i sadzi drzewa. Miasto dla ludzi

Witold Urbanowicz 03 lipca 2016

Paryż od dziś zakazuje starych samochodów

Mobilność

Paryż od dziś zakazuje starych samochodów

Jakub Dybalski 01 lipca 2016

 

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Rynek Lotniczy Rynek Infrastruktury IAB Polska ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5