Partnerzy serwisu:
Przestrzeń

Nowa Łódź Fabryczna dobiega 10 lat. Schody wymagają konserwacji

Dalej Wstecz
Data publikacji:
10-10-2025
Ostatnia modyfikacja:
07-10-2025
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
TP

Podziel się ze znajomymi:

PRZESTRZEŃ
Nowa Łódź Fabryczna dobiega 10 lat. Schody wymagają konserwacji
fot. PKP PLK
Podziemny Dworzec Fabryczny został udostępniony podróżnym już niemal dekadę temu. To naturalne, że część jego wyposażenia się zużywa – twierdzą Polskie Linie Kolejowe. Pasażerowie nie mogą aktualnie korzystać z części schodów ruchomych prowadzących na perony.

Grudzień 2016 r. przyniósł łodzianom prawdziwą rewolucję komunikacyjną. Wówczas otwarty został nowy, podziemny dworzec Łódź Fabryczna wraz z okalającym go układem ulic. Zwiększenie roli ŁKA w przewozach miejskich i rosnąca pozycja kolei w transporcie aglomeracyjnym sprawiły, że obiekt stał się jednym z najważniejszych punktów na mapie miasta.

Schody ruchome wyłączone z użytku

Od tamtej pory minęło już jednak sporo czasu i, jak przekonuje zarządca dworca, to normalne, że elementy jego wyposażenia ulegają zużyciu. W związku z awarią aktualnie pasażerowie wchodzący na stację od strony postoju taksówek i parkingu Kiss and Ride nie mogą korzystać ze schodów ruchomych prowadzących z rejonu tego wejścia na peron nr 3. – Eskalatory prowadzące na ten peron od strony al. Rodziny Scheiblerów znajdują się w naprawie – potwierdza Rafał Wilgusiak z Zespołu Prasowego PKP Polskich Linii Kolejowych.

– Schody wymagają naprawy falownika. Obecnie oczekujemy na dostawę części zamiennych – dodaje nasz rozmówca. Zapewnia, że wyłączone z użytku urządzenie jest odpowiednio wygrodzone i zabezpieczone specjalnym płotkiem, co ma zapewnić bezpieczeństwo pasażerom.

Procesy zużywania się części są naturalne

– Na dworcu Łódź Fabryczna do dyspozycji podróżnych jest wiele alternatywnych ciągów komunikacyjnych – podkreśla przedstawiciel PLK. Działają pozostałe schody ruchome oraz windy prowadzące na peron nr 3. Sprawne są też wszystkie urządzenia zapewniające dotarcie na pozostałe perony.

Jak podkreślają Polskie Linie Kolejowe, urządzenia zamontowane na Dworcu Fabrycznym mają już ok. 10 lat. – Naturalnym procesem w trakcie eksploatacji jest stopniowe zużywanie się niektórych komponentów takich jak poręcze, napinacze, falowniki czy regulatory poręczy. Podlegają one na bieżąco konserwacji i wymiany na nowe części – usłyszeliśmy od Rafała Wilgusiaka. Czasowe wyłączenia z użytku poszczególnych dróg dojścia mogą więc wkrótce przydarzyć się ponownie.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5
Zamknij