Partnerzy serwisu:
Komunikacja

Nowa linia tramwajowa zamiast kolejki linowej w Katowicach

Dalej Wstecz
Partner działu

Sultof

Data publikacji:
27-01-2015
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Transport-Publiczny.pl

Podziel się ze znajomymi:

KOMUNIKACJA
Nowa linia tramwajowa zamiast kolejki linowej w Katowicach
Pesa
Prezydent Katowic wycofał się z pomysłu budowy kolei napowietrznej w południowych dzielnicach miasta. Zamiast tego powstanie 5-kilometrowa linia tramwajowa.

Jak poinformował podczas poniedziałkowej konferencji prasowej prezydent Katowic Marcin Krupa, nowa 5-kilometrowa trasa będzie zaczynać się przy istniejącej pętli w Brynowie i dalej ulicą Rzepakową ominie od wschodu dzielnicę Ochojec i Osiedle Odrodzenia. Zakończy się przy pętli Kostuchna przy ul. Armii Krajowej. Na nowej linii pojawi się 5 przystanków, w tym przy Górnośląskim Centrum Medycznym. Trasa prowadzić ma w części skrajem lasów murckowskich, jednak ostateczny przebieg trasy zostanie jeszcze wybrany. Mają w tym pomóc konsultacje społeczne, które katowicki magistrat zamierza zacząć prowadzić już w lutym. Budowa nowej linii tramwajowej ma rozwiązać część problemów komunikacyjnych południowych dzielnic miasta. W tej chwili powstają tam nowe osiedla i można się spodziewać dalszego ich rozwoju. O tym, że Katowice chcą stawiać na tramwaje pisaliśmy w artykule dotyczącym środków UE na budowę tras szynowych.

Wcześniej, podczas kampanii wyborczej, Krupa promował koncepcję budowy kolei linowej z Brynowa na Osiedle Bażantowo. W zderzeniu z rzeczywistością pomysł nie wytrzymał próby. Prezydent przyznał, że taka kolej ma swoje zalety (nie wiedzieć czemu zaliczył do niej min. przepustowość), ale że należałoby ją traktować raczej jako rozwiązanie dodatkowe, a nie kręgosłup transportowy. Nad napowietrzną kolejką zastanawia się obecnie także Gdynia

– Budowa linii tramwajowej będzie rozpoczęta i nie ma dwóch zdań, żebyśmy tego nie realizowali. Liczę na to, że pozyskamy na nią środki zewnętrzne i myślę, że nie będzie z tym większych problemów – powiedział podczas konferencji Marcin Krupa.

W opinii Krupy czas przejazdu nowym odcinkiem powinien wynieść ok. 10 min. Czas przejazdu do Centrum Katowic z pętli Kostuchna do miasta wynosiłby około 25 minut. Koszt nowego odcinka szacowany jest na około 90 mln zł. Krupa liczy, że uda się go otworzyć najpóźniej w 2019 r.
Partner działu

Sultof

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5